Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift sygehus hvis du ikke vil behandles af muslimer

Side 4 ud af 7 (63 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Kenneth:

Og egentlig kan det også betyde at vis en kvindelige muslimsk læge tager sin religion seriøst kan resikere at nægte at behandle en nøgen mand

så kan du da være helt sikker på at vedkommen ikke har noget job efterfølgende! 

Mvh

Ravn

Men er det ikke lidt forsent, når man ligger og er forblødt.

Seriøst, jeg forstår udemærket din kommentar. Og selvfølgelig håber jeg at de personer der er kommet ind, har gjort disse ting op med sig.

Men en anden ting, som man også skal være klar over, er jo netop at vi har gjort meget ud af at vores syghuse skal virke neutralt og sterilt. Og så vil en hver afvigelse jo netop stå mere i kontrast. Og det om lægen har en grøn hanekam, eller om hun har et tørklæde. Og endvidere kan dette være til gene ved en stresset situation??

/Kenneth

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 21:01

Fashion-Seller:

Og en muslim bliver  ik læge, hvis de ik kan lide erhvervet på godt og ondt, uanset tro og hva evt bøger (koranen mm) siger...
Længere er den vel egentlig ik... 

Der tager du godt nok fejl. For muslimske forældre er det forbundet med meget stor prestige og anseelse at deres børn bliver læger, så for børnene ligger der et meget stort forventningspress fra forældre og familie om at de bliver læger, selvom hverken de eller forældrene har den fjerneste ide om hvad det indebære.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Wi:

1. Jeg bor i Danmark - jeg hár lavet kriminalitet, tro mig, jeg er ikke uskyldig, men jeg er Dansker, og den danske stat har så valgt at tage dette ansvar i sin tid.

Nej i følge dit udsagn, så kan du gøres statsløs og udvises, hvis du har rødder fra et andet land...
Det skrev du selv lige sort på hvidt!

Wi:

2. Boede jeg i England, kunne og ville jeg kun forvente at hvis jeg ikke opførte mig ordenligt, så gad de ikke have mig, og derved smed mig et andet sted hen på den ene eller anden måde, for de integrerede mig vel ikke for at jeg skulle koste dem penge, og lave uro i gaderne?

Bopæl er underordnet! Du ville fratage mennesker deres statsborgerskab, det skrev du selv!
Nu prøver du så at bortforklare dig, når det så viser sig, at du selv er i farezonen... Med andre ord et ik gennemtænkt forslag!

Wi:

3. Om jeg er rent dansk, ja det er jeg bestemt, men jeg har en udenlandsk kæreste, så min kommende søn/datter hvis det går så vidt, bliver ikke rent dansk, hvilket jeg er ligeglad med.

Så du er 100% sikker på, at alle i din familie 2-6 generationer tilbage er indfødte danskere?
En udefrakommende, og du er dømt i farezonen...

Wi:

4. Jeg snakker i øvrigt ikke om 2. generationsindvandrere, det glemte jeg nok at sige - da dette er en vigtig faktor! De er født i landet - og efter min mening er de dermed danskere.
Men en 1. generationsindvandre, uanset tro, er efter min mening i risikogruppen, da de bare skal te' sig ordentligt - det skal alle, også jeg selv.. Og jeg mener at når jeg gør noget for at prøve at være en go' knægt, så skal de også!

Okay og hvor mange første generationsinvandre laver så problemer? Det er vist et stortset ik eksisterende problem... Så hvorfor lave sindsyge love mod noget, som ik findes?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:07

Ravn:

Der tager du godt nok fejl. For muslimske forældre er det forbundet med meget stor prestige og anseelse at deres børn bliver læger, så for børnene ligger der et meget stort forventningspress fra forældre og familie om at de bliver læger, selvom hverken de eller forældrene har den fjerneste ide om hvad det indebære.

Okay siger hvem? Jeg har aldrig hørt om et menneske, som ik vidste hvad en læge laver...

Men denne debat er ved at nå et lavpunkt, hvor fordomme og jeg tror, jeg tror måske, jeg har hørt, jeg har læst, min fætter siger osv vinder fremfor fakta...

Jeg giver op, men fortsæt endelig den fordomsfulde tankegang i DK, det skal nok gavne på sigt!

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 21:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Lagersalg123 - JEN:

Hvordan kan det være du frygter religionen? Den har da intet udestående med dig eller andre religioner.

Nu skal du passe på med at generelisere din oplevelse af Islam, overpå min livsverden. Min familie har boet i Saudi Arabien i over 2 år, hvor min mor er blevet jagtet af det hellige Politi, fordi hun ikke gik med Jihab eller Abaya. Hun flygtigede ind i en taxa og kom væk på denne måde. Kvinderne bliver slået med kæppe på benene hvis de bærer shorts. Folk blev halshukket og dræbt på torvet midt i Riyadh, så du kunne se blodet flyde. Der er til hverdag springvand på stedet, som lukkes ned når der skal slagtes mennesker. Vandet vasker blodet væk.

En af mine bedste venner er muslimer, og selvom vi stadig hænger ud, er det svært for mig at acceptere hans nuværende enormt kvindefjendske og vantrofjendske menneskesyn.

Dertil har jeg over en 6 måneders periode boet på Filippinerne ned til øen Mindanao, som er stærkt muslimsk, hvor der hvert år bliver bortført og dræbt turister, af det Muslimske (undertrykte) mindretal. Jeg havde der ansvaret for unge vestlige, og måtte have væbnede vagter for at være nogenlunde sikker på at vi kunne beskytte os.

Så jo, jeg har oplevet Islam som havende et udestående med mig og min hvide hud.

Dont be Naive.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:13

Fashion-Seller:

Okay siger hvem? Jeg har aldrig hørt om et menneske, som ik vidste hvad en læge laver...

Men denne debat er ved at nå et lavpunkt, hvor fordomme og jeg tror, jeg tror måske, jeg har hørt, jeg har læst, min fætter siger osv vinder fremfor fakta...

Jeg giver op, men fortsæt endelig den fordomsfulde tankegang i DK, det skal nok gavne på sigt!

Jeg gider heller ikke diskutere det mere, men det er mest fordi at jeg ikke gider bruge tiden på det.. Eksempelvis orker jeg ikke at bruge tiden på dit modsvar til mit indlæg, da det vil tage 15-20 minutter for mig at skrive et indlæg der forklarer dig nøjagtigt hvad jeg mener, og det gider jeg ikke :)

Men jeg vil også sige, at hvis man læser dine indlæg igennem, læser du alt ret bogstaveligt, og er meget villig til at diskutere, og du argumentere også godt for din sag, men du tror også samtidig at du har 100% ret - men så igen.. Det tror vi alle jo, og det er dét der gør diskussionen så svær - ja vel nærmest umulig, og derfor beskæftiger jeg mig også sjældent med diskussioner som denne :)

Men fortsæt go' aften til jer alle.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:16

Wi:

Men jeg vil også sige, at hvis man læser dine indlæg igennem, læser du alt ret bogstaveligt, og er meget villig til at diskutere, og du argumentere også godt for din sag, men du tror også samtidig at du har 100% ret - men så igen.. Det tror vi alle jo, og det er dét der gør diskussionen så svær - ja vel nærmest umulig, og derfor beskæftiger jeg mig også sjældent med diskussioner som denne :)

Jeg kan jo kun læse det du skriver... Har lidt svært ved at læse andet, og det samme gælder jo, når du læser mine indlæg...

Som jeg skrev tidligere, så tror jeg mange ville have godt at 1 år i Syditalien... Så ville de virkelig indse, hva det vil sige at være fremmed... For så bliver basale dagligdags ting pludselig et problem...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22

Jeg synes det er helt i orden at DF'ere ikke vil behandles af muslimer med torklaeder.

1. Saa kan vi andre hurtigere komme til mens DF'erne sidder og guffer citronmaaner i ventevaerelset.

2. Der vil vaere flere DF'ere som forbloeder eller faar varige men mens de venter paa at blive forflyttet til et arisk kristenfundamentalistisk hospital.

3. DF'ere vil vaere sikret mere smerte og infektion idet DF'ere foretraekker sygeplejersker uden hovedbeklaedning.

Ingen brok herfra. DF'ere kan faa lov til at sidde og vifte med deres braekkede arme i ventevaerelset mens de piver som smaa nyfoedte babies. -Snup en panodil og en penicilin og tag en slapper med dit aabne benbrud mens vi finder den rette arier til at behandle patienten.

Derfor, kaere DF'er.. vil du ikke nok vaere rar at insistere paa din ret til at blive behandlet af en sygeplejerske uden toerklaede. Din smerte, -vores glaede.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26

Fashion-Seller:

Som jeg skrev tidligere, så tror jeg mange ville have godt at 1 år i Syditalien... Så ville de virkelig indse, hva det vil sige at være fremmed... For så bliver basale dagligdags ting pludselig et problem...

Først så kan jeg godt lide at bo i DK, og egentlig også derfor at jeg bor her. Men det kommer ikke sagen ved, hvordan det er at bo andre steder. For det er stadig DK vi snakker om. Jeg er ikke interreseret i at vide hvordan det er at bo i Syditalien eller Saudiarabien. Det kommer ikke sagen ved.

Det det handler om er det danske samfund, og om hvordan vi får det bedste ud af det. Med det vi har og får. Og det mangler der en åben debat om i det danske samfund. Og det giver netop rod til racisme og omvendt racisme, som det hedder....utroligt egentligt at noget kan hedde det.

/Kenneth

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:29

Kenneth:

Først så kan jeg godt lide at bo i DK, og egentlig også derfor at jeg bor her. Men det kommer ikke sagen ved, hvordan det er at bo andre steder. For det er stadig DK vi snakker om. Jeg er ikke interreseret i at vide hvordan det er at bo i Syditalien eller Saudiarabien. Det kommer ikke sagen ved.

Det det handler om er det danske samfund, og om hvordan vi får det bedste ud af det. Med det vi har og får. Og det mangler der en åben debat om i det danske samfund. Og det giver netop rod til racisme og omvendt racisme, som det hedder....utroligt egentligt at noget kan hedde det.

Hvis du ik ved, hvilke problemer en invandre har i hverdagen, hvordan har du så tænkt dig at løse dem?

At du ik fatter pointen i min kommentar, om at folk skulle prøve at bo i Syditalien viser vel blot, at du ik gider at forstå problematiken...

Side 4 ud af 7 (63 indlæg)