Nu har jeg også rejst i muslimske lande og underligt nok har jeg ikke samme opfattelse. Den historie du fortæller ovenfor, hvor tragisk den end er i din verden, så er den i min verden udtryk for vanvittig naivitet og respektløs færden i et land man ved har meget meget strikse regler. Det er vanvittigt naivt at tro man kan færdes med den samme frihed i Saudi Arabien som man kan i Danmark. De folk der bliver halshugget og dræbt på torvet i Riyadh, de er fundet skyldige i en forbrydelse der har medført dødsstraf. Hvordan og hvor den eksekveres har intet med Islam at gøre.
Det valg er dit eget, og jeg kan med 99% sikkerhed sige at han tænker ikke sådan om dig. Dit ønske om at han skulle være ligesom dig eller have samme mening om de punkter, har vel ikke noget med at gøre med om hvorvidt et venskab kan bestå eller ej. I så fald er det dig der lader dig påvirke af faktorer udefra.
Der bliver bortført mennesker overalt i verden, det har ikke noget med Islam at gøre. Det har noget at gøre med at de kan få nogle synspunkter frem eller tjene nogle penge på bortførslen. Jeg synes du er meget farverig i dine beskrivelser, men at insinuere at jeg er naiv, det er naivt. De historier du har fortalt er ikke personligt rettet mod ikke-muslimer. De samme regler gælder i Saudi Arabien for muslimer, så lad være med at føle dig forfulgt. Og hvis du en dag vil med en tur rundt i Mjølnerparken, så siger du bare til |
Kenneth
Jeg synes du skal have lov til at skrive dig paa en liste over folk som ikke vil behandles af muslimer med toerklaeder. Det er din ret. Omvendt skal muslimer ogsaa have ret til at naegte at behandle dig hvis de tjekker om du er registreret paa listen. Saa kan du faa lov til at vente taalmodigt paa at en kristen laege faar tid til at kigge paa dit kraniebrud. Det er 100% din ret og dit eget valg men saa maa du ogsaa acceptere konsekvensen af dit valg.
Sidst men ikke mindst kan du tegne en privat "hvid" sygeforsikring hvis du vil goere dig forhaabninger om at komme hurtigt paa operationsbordet. Husk paa at andre ligger i koe i koma eller akut livsfare. Derfor maa man prioriotere i tilfaelde som dette.
Og ved du hvad?
DF'ere kan faa lov at forbloede i ventevaerelset hvis det er det de vil. Dit land dit valg.