Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift sygehus hvis du ikke vil behandles af muslimer

Side 5 ud af 7 (63 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Sindberg:

Lagersalg123 - JEN:

Hvordan kan det være du frygter religionen? Den har da intet udestående med dig eller andre religioner.

Nu skal du passe på med at generelisere din oplevelse af Islam, overpå min livsverden. Min familie har boet i Saudi Arabien i over 2 år, hvor min mor er blevet jagtet af det hellige Politi, fordi hun ikke gik med Jihab eller Abaya. Hun flygtigede ind i en taxa og kom væk på denne måde. Kvinderne bliver slået med kæppe på benene hvis de bærer shorts. Folk blev halshukket og dræbt på torvet midt i Riyadh, så du kunne se blodet flyde. Der er til hverdag springvand på stedet, som lukkes ned når der skal slagtes mennesker. Vandet vasker blodet væk.

Nu har jeg også rejst i muslimske lande og underligt nok har jeg ikke samme opfattelse.

Den historie du fortæller ovenfor, hvor tragisk den end er i din verden, så er den i min verden udtryk for vanvittig naivitet og respektløs færden i et land man ved har meget meget strikse regler. Det er vanvittigt naivt at tro man kan færdes med den samme frihed i Saudi Arabien som man kan i Danmark.

De folk der bliver halshugget og dræbt på torvet i Riyadh, de er fundet skyldige i en forbrydelse der har medført dødsstraf. Hvordan og hvor den eksekveres har intet med Islam at gøre.

Thomas Sindberg:

En af mine bedste venner er muslimer, og selvom vi stadig hænger ud, er det svært for mig at acceptere hans nuværende enormt kvindefjendske og vantrofjendske menneskesyn.

Det valg er dit eget, og jeg kan med 99% sikkerhed sige at han tænker ikke sådan om dig. Dit ønske om at han skulle være ligesom dig eller have samme mening om de punkter, har vel ikke noget med at gøre med om hvorvidt et venskab kan bestå eller ej. I så fald er det dig der lader dig påvirke af faktorer udefra.

Thomas Sindberg:

Dertil har jeg over en 6 måneders periode boet på Filippinerne ned til øen Mindanao, som er stærkt muslimsk, hvor der hvert år bliver bortført og dræbt turister, af det Muslimske (undertrykte) mindretal. Jeg havde der ansvaret for unge vestlige, og måtte have væbnede vagter for at være nogenlunde sikker på at vi kunne beskytte os.

Så jo, jeg har oplevet Islam som havende et udestående med mig og min hvide hud.

Dont be Naive.

Der bliver bortført mennesker overalt i verden, det har ikke noget med Islam at gøre. Det har noget at gøre med at de kan få nogle synspunkter frem eller tjene nogle penge på bortførslen. Jeg synes du er meget farverig i dine beskrivelser, men at insinuere at jeg er naiv, det er naivt.

De historier du har fortalt er ikke personligt rettet mod ikke-muslimer. De samme regler gælder i Saudi Arabien for muslimer, så lad være med at føle dig forfulgt.

Og hvis du en dag vil med en tur rundt i Mjølnerparken, så siger du bare til Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:37

Kenneth

Jeg synes du skal have lov til at skrive dig paa en liste over folk som ikke vil behandles af muslimer med toerklaeder. Det er din ret. Omvendt skal muslimer ogsaa have ret til at naegte at behandle dig hvis de tjekker om du er registreret paa listen. Saa kan du faa lov til at vente taalmodigt paa at en kristen laege faar tid til at kigge paa dit kraniebrud. Det er 100% din ret og dit eget valg men saa maa du ogsaa acceptere konsekvensen af dit valg.

Sidst men ikke mindst kan du tegne en privat "hvid" sygeforsikring hvis du vil goere dig forhaabninger om at komme hurtigt paa operationsbordet. Husk paa at andre ligger i koe i koma eller akut livsfare. Derfor maa man prioriotere i tilfaelde som dette.

Og ved du hvad?

DF'ere kan faa lov at forbloede i ventevaerelset hvis det er det de vil. Dit land dit valg.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 21:44

Nu er det vel næppe "vanvittigt naivt" efter over 600 dage en enkelt dag at have glemt et lille latterligt stykke stof på hovedet.

Men altså du konverterer bare hvis du synes det er så lækker en religion :)

Im out.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:52

Hej Sameh

Først af alt har jeg ikke ytret mig om at jeg ikke vil behandles af muslimer.

For det andet så har jeg udtrykt en bekymring.

Og når vi nu er ved det, så kan vi jo også diskuterer omkring den læge i Sverige, der blev overfaldt af nogle muslimer, fordi at han ville standse en kraftig blødning ved en muslimsk kvinde der lige havde født.

http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2010/11/18/lakare-overfallen-pa-grund/index.xml

Og så kan man så snakke om, om DF er slemme, eller om de kun råber højt fordi at der ikke er en ordentlig debat omkring det her emne. For med den tien, så opstår der myter, og det beggeveje rundt.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt

Skriv dig paa listen, saet dig ud i ventevaerelset, aed en panodil - og husk ekstra plaster, du skulle noedigt have en muslim til at vaske dit aabne kranie.

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem. Men jeg vil da tilføje, at selvom jeg er dansk kvinde og desuden ikke har en religiøs overbevisning, vil jeg da helst have at min gynækolog er kvinde.

Og så skal man da passe på inden man får skydt i skoene på DF, at nu er de også Racis........ Valget går mig bekendt 2 veje. En dansker kan vælge ikke at blive tilset af en læge med anden etnisk baggrund end dansk, og en muslim kan ligeledes vælge ikke at blive tilset af en dansk læge.

Hvis det ikke er diskrimination på højeste niveau, om man så er dansker eller af anden etnisk baggrund end dansk, så ved jeg ikke, hvad det er.

Men det, som gør mig mest vred i denne sag er, at så skal en ambulance kører patienten, som ikke vil tilses, videre til et andet sygehus. Siden hvornår er det blevet samfundets problem, at et menneske nægter at blive behandlet et givent sted, pga. lægens køn/race/statsborgerskab.

Den vigtigste pointe er vel, hvorvidt man er rask nok til at kunne vente med behandling. Altså, vil man lappes sammen, eller er det knap så vigtigt.

Det hele kører af sporet for mig, når lægens køn/race/statsborgerskab etc. bliver vigtigere, end at få behandlet en syg patient.

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:56

Hvis du er utilfreds med det offentlige sygehusvaesen saa tegn en privat sygeforsikring og lade vaere med at belemre os andre med dine fobier. -Det maa du tale med din egen finansierede psykiater (uden toerklaede) om .

Poej poej med det.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:57

Sameh Niazy:

Jeg synes du skal have lov til at skrive dig paa en liste over folk som ikke vil behandles af muslimer med toerklaeder. Det er din ret. Omvendt skal muslimer ogsaa have ret til at naegte at behandle dig hvis de tjekker om du er registreret paa listen. Saa kan du faa lov til at vente taalmodigt paa at en kristen laege faar tid til at kigge paa dit kraniebrud. Det er 100% din ret og dit eget valg men saa maa du ogsaa acceptere konsekvensen af dit valg.

Og hvad med os ateister der bare gerne vil opereres uden at skulle tage hensyn til hvilken actionfigur lægen tilbeder? Hvor stiller det os?

Eller kan vi bare snige os forbi jer allesammen i venteværelset mens I diskuterer frem og tilbage om hvem der er good doctor / bad doctor? :o)

Med venlig hilsen

Tommy

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58

Melina

Jeg er fuldstaendig enig i at de er rimeligt at en kvinde gerne vil undersoeges intimt af en kvinde. Men hvis det er akut og livstruende saa kan man ikke tage hensyn til polemiske dumrianer (DF'ere) som i deres trodsige infantile hystaderetorik bare vil genere muslimer.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02

Obuni

Jeg er ogsaa ateist, og jeg vil skide paa om min sygeplejerske gaar med toerklaede eller kasket. Jeg blev for nyligt behandlet paa et kristent hospital - og jeg har det hamrende godt.

Jeg er blevet tilset af muslimer og katolske soestre, jeg er blevet tilset af almindelige sygeplejersker - og jeg har ingen preferencer saa laenge de udfoerer deres erhverv forsvarligt.

Side 5 ud af 7 (63 indlæg)