Der hersker absolut INGEN tvivl om hvem der har skabt dette had. Det er DANSK FOLKEPARTI der har sønderbombet Danmarks anseelse tilbage til stenalderen. Det er DANSK FOLKEPARTI der med sine umenneskelige holdninger, vederstyggelige meningstilkendegivelser er med til at smadre Danmarks fremtid. Det er DANSK FOLKEPARTI der år efter år sørger for at sårene ikke heles og at flere og flere danskere skammer sig over at være danskere.
Godmorgen Lager
Nu kan et parti alene ikke skabe en sådan stemning. Hvis der ikke er opbakning i et samfund, så vil der heller ikke kunne udvikles en sådan politik.
Og det gør jo kun at et sådan parti er et symptom på de problemer som, et samfund har. Og tager man andre lande, der er meget mere åben for invandre debatten, hvor den i Danmark generalt er præget af berøringsangst, og fordomme. Og det fra begge sider. Og når man ikke laver en åben debat, hvor man kan tale fagligt omkring det, så vil det udvikle sig til had. Og gøre at folk uforsvarligt kommer i kasser, hvor man kun kan være for eller imod, og ikke være et menneske, hvor man er bekymret.
Jeg vil faktisk postulere, at hvis man ikke havde været så fremmedfjendsk, så kunne der være plads til 5 millioner flere mennesker i dette land, som kunne løfte opgaverne i virksomheder som lagde deres produktion i udkants Danmark. Jeg er med på at det ikke ville være muligt at brødføde dem via kontanthjælp, men det ville heller ikke være nødvendigt, da det kun koster en brøkdel at leve i udkants Danmark i forhold til Hovedstaden.
Nu er problemet at flere og flere virksomheder, desværre lukker deres produktions faciliteter i DK, og det ikke fordi at de mangler kvalifiseret arbejdskraft, men udelukkende på grund af at det er blevet for dyrt at producere.
Ligeså så vælger mange virksomheder at ligge nogle afdelinger eller hele virksomheder tæt op af universiteterne, sådan at det er nemmere at kunne tiltrække de folk derfra. Og evt også få de fordele der ved at have et samarbejde med de læreanstalter. Og det i sig selv giver nogle problemer.
Hvorfor at det typisk vil være virksomheder der ikke er så afhængig af en direkte viden, som der evt vil kunne opbære at være i udkants DK, som fx et firma som mit. Men problematikken, ligger i at jeg så skal invisterer uforholdsvis meget mere i marketing, samt at jeg hurtigt vil blive overset. Specielt når man tænker på at jeg tit er med i udviklingen(tryk af prototyper), der skal laves hurtigt og leveres dag til dag. Med meget hemlighedsholdse. Ligeså så vil jeg skulle sætte mit prisniveau endnu længere ned, da der skal afholdes mere til fragt frem og tilbage. Og tager man og trykker for iværksættere der lige skal have lavet 10 tryk til en 5 kr stykker, så vil der hurtigt komme en fragt pris på 2x 100 kr i fragt, og så er det ligepludselig ikke billigt mere.
Mange invandre søger netop sammen for at have folk omkring sig som man kan identificere sig med, og det gør danskere i udlandet jo også. Og det gør så også at der er lettere at der opstår myter. Ligeså, så er de kulturalle forskelle der jo stadig. Og en meget stor forskellighed i tilgang til tingene.
Ligeså, så er problemet reelt ikke at de danske virksomheder mangler kvalificeret arbejdskraft. Og har aldrig gjort det. Det de mangler er at der er et større udbud, sådan at de kan få en vare billigere. Men der er desværre blevet en tendens til at man konstant skal råbe højt om at vi mangler det og det, og i samme åndedræt stopper vi flere og flere i universiteterne, for at uddanne dem til arbejdsløshed.
/Kenneth