Jeg har igennem nogle år gået og tænkt på, at tilbyde en “SEO Master Class” til dem der virkelig gerne vil I dybden med SEO – lære (så godt som) alt om SEO og samtidig få deres eget website top-optimeret. Og nu synes jeg så, at tiden var inde til en lille uformel markedsundersøgelse ... Jeg håber du vil hjælpe mig ved at svare nedenfor. Hvis den påtænkte SEO Master Class bliver til noget vil det i givet fald blive sådan en slags diplom uddannelse, hvor deltagerne med udgangspunkt i deres eget – eller en kundes, websitet over en periode på 6 måneder (havde jeg regnet med) vil komme igennem alle aspekter af SEO. Kursister der gennemfører kurset vil afslutningsvis modtage et diplom, som dokumentation på det de har lært og de erfaringer de har fået. Så udover en grundig uddannelse i SEO ender du således også en rigtig god optimering af et website. Naturligvis skal du så selv lave det praktiske arbejde – det er jo det uddannelsen bl.a. går ud på at lære dig, men du får al den viden og støtte der skal til undervejs for at gøre det. Og parallelt med optimeringen af dit eget website, kan du så lære af de andre deltageres optimering. Jeg havde forestillet mig, at de 6 måneders SEO Master Class skulle forløbe som en blanding af undervisning, workshops, online webinars, opgaver og support. Jeg regner med at holde min. 3-4 fysiske workshops undervejs her på mit landsted i Ugerløse (syd for Holbæk), hvor jeg har nogle gode, hyggelige lokaler til den slags. Det er meget muligt, at 1 af disse workshops udover mig selv vil have en international gæstelærer på. Det vil i givet fald blive en top-SEO fra mit netværk fra enten UK eller USA. En fuld SEO Master Class bliver naturligvis ikke helt billig. Jeg forventer, at kunne holde en pris på 50-60.000,- kr. pr. deltager. Til gengæld vil jeg kun tage 8 elever ind i første omgang. Så det bliver et meget eksklusivt forløb. Jeg forestiller mig at denne SEO Master Class vil være attraktiv for bl.a.: - In-house online marketing ansvarlige i større og mindre virksomheder
Og så til spørgsmålet ... Ville du deltage i en SEO Master Class uddannelse med det skitserede indhold og pris?
Uanset om du svarer ja eller nej vil jeg meget gerne høre hvorfor. |
Hej Mikkel
Mit udgangspunkt er et klar JA, men samtidig ville det kræve at du var noget mere klar med din målgruppe.
Jeg tror du skal vælge hvilken skammel du skal stå på, så det enten er for personer der har egne sider, som skal optimeres, eller om det er fx. andre SEO konsulenter. Jeg tror ikke (du kender sikkert profilerne bedre) at en hold med fx. 4 på hver, ville være en god ide.
Jeg ville ikke tilmelde mig holdet hvor der kun kommer "nørder", i frygten for at der bliver for meget fokus på nørderi, fag sprog og debat klub.
Så mit JA som udgangspunkt må være hvis målgruppen er bedre defineret, og at jeg passer derind.
Prisen mener jeg ikke er skræmmende, vi ved jo at placeringer er = penge.