Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DNA-test på 149 mænd - Hvordan kan det lade sig gøre?

Side 5 ud af 8 (76 indlæg)
Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

unægtelig spændende emne.

Der er langt fra det at ønske at fælde en forbryder med hjælp af dna og til et ønske/godkendelse af et dna register. lige her og nu vil vi sikkert alle gerne bidrage til sagens opklaring på alle måder, men...

Alle registre kan jo misbruges og spørgsmålet er vel om vi har den fornødne tillid til at det ikke bliver misbrugt.

Da den elektroniske registrering startede fik vi samtidig et datatilsyn, men jeg mener at den stramme holdning der var i starten langsomt men sikkert er blevet udhulet.

Jeg kan feks. ikke lide at der ofte står i aviserne: "mistænkte er i forvejen kendt af politiet" når vi taler om lovovertrædelser.

Jeg har ikke så meget imod videoovervågning på gågader så længe det tjener det specifikke formål at finde en lovovertræder, men bliver skellene mellem de forskellige registre nedbrudt.

Bliver videovervågningen med tiden anvendt til at kontrollere hvem der går ind i en bestemt forretning, er det unge eller gamle,  for så senere at blive anvendt i markedsføring ? (langt ude men alligevel)

Kan vi have tillid til forvaltningen af registre? - Hvor ofte er det ikke sket at der ligger personnumre og flyder pga slentrian hos myndigheder?

For individets frihed og retssikerhed bør man efter bedste mening være uhyre kritisk mod enhver registrering.

mvh 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 17:07

Kim Vinberg:

Business:

Jamen jeg svarer da gerne. Ja, det har jeg, men at have 149 mistænkte i en sag er jo i sig selv en joke. Mig bekendt er det ikke sket før i DK, og det gør det sikkert heller ikke igen.

Jeg synes da at det er fair, at de taler med de 149 og får udeluket en masse via den metode...ganske som politiet gør i alle andre sager. Senere...når der så er et par stykker tilbage, så kan man tage dna, men man skal dælme ikke komme og fortælle mig at det er nødvendigt med dna fra 149 mennesker....det er bare det nemmmeste og det er sgu ikke ok imo.

Okay du nægter simpelthen at indse at DNA kan være den bedste løsning

0

Ved ikke hvad jeg skal sige....men den er for din egen regning ;o)

PS. Fedt hvis folk ikke lagde ord i munden på andre, men bare forholdt sig til det skrevne

0

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 17:11

Business:

PS. Fedt hvis folk ikke lagde ord i munden på andre, men bare forholdt sig til det skrevne

0

Så kom da med hvorfor du ikke syens politiet skal bruge DNA i den her sag? Princip er ikke noget svar, det er bare en måde at undgå at komme med svaret.

I stedet for at komme med dine defensive kommentarer, du startede debatten og må da kunne være med på den. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 17:17

Kim Vinberg:

Business:

0

Så kom da med hvorfor du ikke syens politiet skal bruge DNA i den her sag? Princip er ikke noget svar, det er bare en måde at undgå at komme med svaret.

I stedet for at komme med dine defensive kommentarer, du startede debatten og må da kunne være med på den. 

Jeg har IKKE sagt/skrevet noget som helst om, at politiet ikke skal bruge dna i denne sag!

Jeg har skrevet at det er useriøst med dna fra 149 mennesker. Jeg har beskrevet hvorfor jeg synes at det er useriøst, men det har du sikkert misset i farten.

Jeg er skam gerne med, jeg gider bare ikke at skulle blive ved med at skulle starte et indlæg med, "det var ikke det jeg skrev". Lad være med at lægge ord i munden på mig, så bliver det en bedre diskussion.....fuldstændig som IRL ;o)

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 17:19

Business:

Jeg har IKKE sagt/skrevet noget som helst om, at politiet ikke skal bruge dna i denne sag!

Jeg har skrevet at det er useriøst med dna fra 149 mennesker. Jeg har beskrevet hvorfor jeg synes at det er useriøst, men det har du sikkert misset i farten.

Jeg er skam gerne med, jeg gider bare ikke at skulle blive ved med at skulle starte et indlæg med, "det var ikke det jeg skrev". Lad være med at lægge ord i munden på mig, så bliver det en bedre diskussion.....fuldstændig som IRL ;o)

Så beklager jeg virkelig at jeg fik den ide at du havde noget imod det.

Omformulere:

Hvorfor er det useriøst at undersøge almindelige borgers anmeldelser på den mest effektive metode?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 17:24

Kim Vinberg:

Business:

Så beklager jeg virkelig at jeg fik den ide at du havde noget imod det.

Omformulere:

Hvorfor er det useriøst at undersøge almindelige borgers anmeldelser på den mest effektive metode?

Fordi det at give sin DNA er en ret seriøs ting. Alle steder du kommer og går, efterlader du DNA. Det betyder at du senere kan/vil blive mistænkt i andre sager, som du intet har med at gøre.

Jeg har skrevet indtil flere gange at det er ok med dna, når de er nået ned på et seriøst antal mistænkte. Det er ikke i orden med 149 mistænkte i en sag...det er at springe over gærdet, hvor det er lavest, på bekostning af registrering af så mange uskyldige mennsker.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 17:40
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kim Vinberg:

BruunMedia:

Man burde sku bare blive inden for, tænk hvis man blev kædet sammen med noget uden for? Altså det lyder i mine øre til at du er lidt for paranoid og/eller har noget at skjule.

Jeg kan forstå man er imod GPS tracking af personer, og kameraer i stuerne, men en DNA test er satme det mindste man kan gøre.

Helt enig med dig.

Og Jeres holdninger vil jeg så kalde ualmindelige naive...

xxx

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:43

PJEDSTED:

Kim Vinberg:

BruunMedia:

Man burde sku bare blive inden for, tænk hvis man blev kædet sammen med noget uden for? Altså det lyder i mine øre til at du er lidt for paranoid og/eller har noget at skjule.

Jeg kan forstå man er imod GPS tracking af personer, og kameraer i stuerne, men en DNA test er satme det mindste man kan gøre.

Helt enig med dig.

Og Jeres holdninger vil jeg så kalde ualmindelige naive...

Naiv at tro på autoriteterne? Tja hvor er verdenen henne hvis man ikke tror  på politiet og dens fremgangsmetoder generelt set?

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 17:48

Jeg vil runde af med at sige, at hvis man ikke vil varetægtsfængsles på ubestemt tid fordi ens DNA tilfældigvis er der hvor der er sket en forbrydelse, så er man naturligvis i mod DNA registreringer.

Man bliver ikke belønnet eller for særlige rettigheder fordi man bliver registreret i et DNA register. Tvært imod bliver alle ens rettigheder taget fra en og 1000 vis af tilfældige skal nu til at bevise at de er uskyldige fordi deres DNA tilfældigvis kunne findes hvor der er sket en forbrydelse. Det er der bare ikke mange der tænker over fordi de fejlagtigt tror at det kun er kriminelle der er imod registrering.

Der kommer intet godt ud af et DNA register og selvfølgelig vil det også kunne misbruges på utallige måder.

Politiet ved i forvejen hvilken vej vi kører hjem fra arbejde, hvor vi handler, hvad vi laver i vores fritid osv osv.  Det er nødt til at stoppe inden det tager overhånd og vi alle skal have installeret kameraer i vores hjem så de kan se hvad vi laver når vi er på toilet.

xxx

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:54

PJEDSTED:

Jeg vil runde af med at sige, at hvis man ikke vil varetægtsfængsles på ubestemt tid fordi ens DNA tilfældigvis er der hvor der er sket en forbrydelse, så er man naturligvis i mod DNA registreringer.

Man bliver ikke belønnet eller for særlige rettigheder fordi man bliver registreret i et DNA register. Tvært imod bliver alle ens rettigheder taget fra en og 1000 vis af tilfældige skal nu til at bevise at de er uskyldige fordi deres DNA tilfældigvis kunne findes hvor der er sket en forbrydelse. Det er der bare ikke mange der tænker over fordi de fejlagtigt tror at det kun er kriminelle der er imod registrering.

Der kommer intet godt ud af et DNA register og selvfølgelig vil det også kunne misbruges på utallige måder.

Nu snakker vi om 149 der so far friviligt som nogen fornuftige mennesker har valgt at aflevere DNA. Der er ingen som har tænkt fuck that shit og fået politiet til at skaffe en dommerkendelse.

At du er blind overfor at politiet kan spare meget tid og mange ressourcer på DNA register er mig en gåde. Som nævnt tidligere så har nogen et princip for at have et, og igen har du ikke kommet med et konkret problem med DNA register ud over at alle kan åbenbart misbruge det på utallige måder..

Kan du nævnte bare et par måder?

Side 5 ud af 8 (76 indlæg)