Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DNA-test på 149 mænd - Hvordan kan det lade sig gøre?

Side 6 ud af 8 (76 indlæg)
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

BruunMedia:

PJEDSTED:

Jeg vil runde af med at sige, at hvis man ikke vil varetægtsfængsles på ubestemt tid fordi ens DNA tilfældigvis er der hvor der er sket en forbrydelse, så er man naturligvis i mod DNA registreringer.

Man bliver ikke belønnet eller for særlige rettigheder fordi man bliver registreret i et DNA register. Tvært imod bliver alle ens rettigheder taget fra en og 1000 vis af tilfældige skal nu til at bevise at de er uskyldige fordi deres DNA tilfældigvis kunne findes hvor der er sket en forbrydelse. Det er der bare ikke mange der tænker over fordi de fejlagtigt tror at det kun er kriminelle der er imod registrering.

Der kommer intet godt ud af et DNA register og selvfølgelig vil det også kunne misbruges på utallige måder.

Nu snakker vi om 149 der so far friviligt som nogen fornuftige mennesker har valgt at aflevere DNA. Der er ingen som har tænkt fuck that shit og fået politiet til at skaffe en dommerkendelse.

At du er blind overfor at politiet kan spare meget tid og mange ressourcer på DNA register er mig en gåde. Som nævnt tidligere så har nogen et princip for at have et, og igen har du ikke kommet med et konkret problem med DNA register ud over at alle kan åbenbart misbruge det på utallige måder..

Kan du nævnte bare et par måder?

At du er blind overfor at det går ud over 1000 vis af tilfældige uskyldige er mig en gåde! Dit princip gør tydeligvis at du kun læser det du vil læse... Jeg håber du kan se hvor jeg vil hen når jeg påpeger din dobbeltmorale.

xxx

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:09

PJEDSTED:
At du er blind overfor at det går ud over 1000 vis af tilfældige uskyldige er mig en gåde! Dit princip gør tydeligvis at du kun læser det du vil læse... Jeg håber du kan se hvor jeg vil hen når jeg påpeger din dobbeltmorale.

de 1000 uskyldige folk som har hjulpet politiet med at snævre målgruppen ind? så de lettere kan finde en skyldig? ja jeg er sku nok blind.. slemme mig.

Kan ikke se hvorfor det er så krænkene at få taget en DNA test? jeg kan simpelthen ikke se hvor det er så slemt? jeg vil gerne høre hvorfor og hvordan man kan misbruge det? for det hele er lidt en monolog hvor jeg gentager mig selv med argumentationer for og i føler jeg smider ord i munden på jer, også kan i ikke forsvare jer? Fortæl endelig.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 18:10

Skriver lige nogle rigtige hændelser som jeg faktisk forventede ville gøre at jeg i det mindste blev afhørt af. Ikke så meget med tanken men med klubhuset...

Benzin automaten lige ved siden af hvor jeg bor bliver bestjålet eller smadret næsten hver måned. Mine aftryk / DNA er overalt på den på bagsiden, side, forside, låget, knapperne, alle standere og selv på luft pumpen som bliver brugt til at smadre skærmen med.

Jeg er aldrig blevet afhørt eller spurgt om jeg har set noget, og jeg bor 50 meter derfra som eneste hus med bebboelse på den side af vejen.

--------------

Der ligger et klubhus ca. 50 meter den anden vej af huset som for et års tid siden blev brudt ind i og stjålet nogle ting fra. Mig og en del venner havde lige lånt bygningen i en weekend og så natten til mandag blev der begået indbrud. Ingen af os blev tjekker eller spurgt, vores DNA og fingre aftryk var overalt på alle genstande, også på dem som senere blev fundet gemt et stykke væk.

Der havde politiet en hel del DNA og fingre aftryk at gå efter, men mente ikke at det var nødvendigt at tjekke nogen af os, de fandt den som gjorde det uden at afhøre nogen af os. Det kunne lige så godt havde været en af os som hvem som helst anden.

Så at man bliver mistænkeliggjort og uskyldige bliver mistænkte på grund af DNA passer ikke...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 18:12

PJED:

Ja, man får indtryk af at han ikke læser andres indlæg end sine egne. Der er jo masser af forklaringer i denne tråd....

Når han påstår at folk føler, at han lægger ord i munden på dem, så er det jo netop en bekræftelse på, at han ikke læser hvad der skrives.....desværre.

Drop nu den "nationen-måde" at diskutere på pls.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 18:22

Business:

Haha :P nationen måden er sku da lige præcis:

At have et princip for at have et.
At overdrive x1000 for at få det til at virke værre.
At trække paralleler med andre ting som ikke kan sammenlignes for at sætte det i bad standing :P
Ikke at kunne argumentere for sine egne Holdninger og indlæg men kun beklage sig over at andre gør det.

Jeg har prøvet at få 2 spørgsmål besvaret:

1. Hvad er de utallige måder man kan misbruge et DNA register
2. Hvordan det vil påvirke dig at være i et register?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 18:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

BruunMedia:

Business:

At trække paralleler med andre ting som ikke kan sammenlignes for at sætte det i bad standing :P
Ikke at kunne argumentere for sine egne Holdninger og indlæg men kun beklage sig over at andre gør det det.

Jamen for pokker da.....det er jo præcis det du gør!

2. Har jeg svaret på en del gange, men du gider ikke at læse det, før du farer i "blækhuset".

1. Tager du bare med PJED

Hold dig til fakta ift. hvad andre skriver, i stedet for at digte, så bliver jeg glad ;o) Du er meget aggressiv og nærmest nedladende indimellem og det kommer der aldrig noget godt ud af. Lad os i stedet holde det pænt......deal?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 18:28

Business:

BruunMedia:

Business:

Ikke at kunne argumentere for sine egne Holdninger og indlæg men kun beklage sig over at andre gør det det.

Jamen for pokker da.....det er jo præcis det du gør!

2. Har jeg svaret på en del gange, men du gider ikke at læse det, før du farer i "blækhuset".

1. Tager du bare med PJED

Hold dig til fakta ift. hvad andre skriver, i stedet for at digte, så bliver jeg glad ;o) Du er meget aggresiv og nærmest nedladende indimellem og det kommer der aldrig noget godt ud af. Lad os i stedet holde det pænt......deal?

jeg har pænt bedt om argumentation på hvorfor det er dårligt at have et DNA register? Jeg har så forklaret at "Det er en Joke" og at  det bliver Big brother er ikke det jeg mener med argumentation :)

jeg er ikke nedladne men jeg undre mig over at du/i ikke kommer med argumentation.  :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 18:31

Læs nu tråden i stedet menneske!!!!!!!!!!!!

Du har jo fået svar, som du ikke har læst eller har glemt. Kom nu ind i kampen i stedet for at gentage dig selv ;o)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 18:36

for fanden.. hvis du er så tabt at du ikke kan overskue at skrive 2 sætninger med begrundelsen fordi jeg er for inkompetent til at læse 6 sider så let it be. jeg læser det igennem igen igen også spørger jeg om en time igen ;)

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 18:41

BruunMedia:

for fanden.. hvis du er så tabt at du ikke kan overskue at skrive 2 sætninger med begrundelsen fordi jeg er for inkompetent til at læse 6 sider så let it be. jeg læser det igennem igen igen også spørger jeg om en time igen ;)

Alt det du har behov for at vide er beskrevet utallige gange. Læs hvad der bliver skrevet i stedet for at blive ved med at komme undskyldninger og udenoms snak.

Og hvis du nu kommer lidt ud i stedet for at sidde på amino hver dag, så ville du opleve at få en lidt mere nuanceret og realistisk holdning der ikke tangerer en snæversynet DF-stenalder holdning.

xxx

Side 6 ud af 8 (76 indlæg)