Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DNA-test på 149 mænd - Hvordan kan det lade sig gøre?

Side 1 ud af 8 (76 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, jeg har lige læst at man skal i gang med ovenstående og det undrer mig egentlig at det er muligt.

Dont get me wrong - Jeg er selvfølgeig interesseret i at mysteriet løses........MEN

Hvordan kan man have 149 mistænkte, som kan nægte dna-test, hvorefter politiet så kan få en dommerkendelse og dermed tvinge mennesker til at aflevere dna??

Betyder det at man så ifm med andre forbrydelser, også kan sige, "Hey, der er begået et overfald på Østerbro, så alle på Østerbro skal aflevere dna"?

Bliver dna gemt til evt. senere brug?

Det er da, i givet fald, en nem måde at starte et komplet dna-register...........hvilket er langt over stregen imo.

Det ligger ikkke godt i maven på mig.....hvad synes I?

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Hadsten
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:20

Kan ikke lige se problemet, jeg ville da bare tage en dna test hvis politiet fandt det spændende.... er det ikke bare et par vatpinde ind i munden - og så ved de at du er uskyldig... så hjælper du da med at fange den rigtige når de ikke skal bekymre sig om dig længere.

Et komplet register er vel kun et problem for kriminelle....

www.haventa.dk - Håndværkerbutik i Hadsten og på nettet.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 15:26

Kan nu heller ikke se problemet i det... De 149 er der jo en grund til at de vil teste dem. De henter jo ikke bare tilfældige folk fra gaden.  Og hvor svært kan det lige være at spytte på en pind  for at bevise sin uskyld.

Link til artikel om det her: http://www.bt.dk/krimi/vil-dna-teste-149-maend-i-jagten-paa-sexmorder

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 15:29

Fedt med noget input...

Vi er godt nok vildt uenige. For mig er det en principsag. Jeg er ikke vild med statens tendens til at sammenkøre flere og flere registre, mere overvågning, Politidirektørens idé om at fartkontrollere folk via mobil og i særdeleshed et dna-register med alle danskere.....

Det er imo "Big Brother" i sin værste form.

Fra Tranbjerg
Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 15:29

Nu ved jeg ikke om de har fået taget sig sammen til at slette oplysningerne på alle de, der ikke har begået en forbrydelse, men alligevel kom i DNA registreret.

Hvis de har det ser jeg ikke nogen personlige problemer i det. Har de ikke er tanken om at være registreret med meget personlige oplysninger uberettiget skræmmende.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 15:43

Business:

Fedt med noget input...

Vi er godt nok vildt uenige. For mig er det en principsag. Jeg er ikke vild med statens tendens til at sammenkøre flere og flere registre, mere overvågning, Politidirektørens idé om at fartkontrollere folk via mobil og i særdeleshed et dna-register med alle danskere.....

DNA register burde være obligatorisk! Når et barn bliver født skal det registreres osv.

Kan ikke se hvad der er at være imod at være registreret med sit DNA, det kan gavne så ufatteligt meget, og det rør dig så lidt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 15:51

BruunMedia:

Business:

Fedt med noget input...

DNA register burde være obligatorisk! Når et barn bliver født skal det registreres osv.

Kan ikke se hvad der er at være imod at være registreret med sit DNA, det kan gavne så ufatteligt meget, og det rør dig så lidt.

Jamen hvis dit eneste kriterie er, at det vil gavne.....så er listen jo uendelig! Så skal vi jo alle have en chip i/på os 24/7/365, alle registre skal samkøres og der skal kameraer op overalt. Det inkluderer selvfølgelig også folks private hjem, for der sker jo en del vold, voldtægter m.m., og der ville det jo også gavne.

Det gavner fx. politiet.......men sådan et land gider jeg altså ikke at leve i ;o)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 15:55

Business:

BruunMedia:

Business:

Fedt med noget input...

Jamen hvis dit eneste kriterie er, at det vil gavne.....så er listen jo uendelig! Så skal vi jo alle have en chip i/på os 24/7/365, alle registre skal samkøres og der skal kameraer op overalt.

Det gavner fx. politiet.......men sådan et land gider jeg altså ikke at leve i ;o)

Ja og vi kunne også blive ved med at overdrive for at sætte det i værre sammenhæng?

Hvor mange ressourcer tror du ikke politiet bruger  på at finde skyldige mennesker? hvor mange mennesker har phykiske mén fordi de ved at deres voldtægtsmand eller overfaldsmand stadigvæk render rundt derude, morder til et familie medlem der kunne være taget bare fordi hans DNA var i et register.

Du bliver ikke fulgt 24/7, de kan ikke bestemme om du skal pille ved din diller eller i navlen eller om du skal lave spahetti eller lasagne iaften, Du skal absolut gøre ingen ting og du er ikke overvåget på nogen måder, andet end hvis du skulle gå ud og begå en kriminalitet, så finder de dig hurtigere, og du har sparet samfundet for penge, og givet nogen folk bedre søvn.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 15:56

Hvis du har fået taget en DNA test, så er du registreret til du dør. OGSÅ selv om du er uskyldig. Der er muligvis nye regler på vej så man kun står der i 10 år.

Det er også grunden til at man bør stritte imod med arme og ben og ALDRIG afgive en test friviiligt og heller ikke selv om de vil tvinge dig. Tænk bare på hvor mange steder du afgiver dit DNA hver dag og hvor mange forbrydelser du kan forbindes med. DNA er en stor trussel og en enormt stort og ubehageligt overvågningssamfund der kun skaber problemer og indskrænker det lille privatliv vi har tilbage.

Man har naturligvis ikke noget at skjule hvis man er i mod DNA teste, man her derimod et liv der er værd at værne om.

xxx

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 15:57

BruunMedia:

Vi må bare være enige om at være uenige ;o)

....og det er helt fint.

Side 1 ud af 8 (76 indlæg)