Vi er godt nok vildt uenige. For mig er det en principsag. Jeg er ikke vild med statens tendens til at sammenkøre flere og flere registre, mere overvågning, Politidirektørens idé om at fartkontrollere folk via mobil og i særdeleshed et dna-register med alle danskere.....
Det er imo "Big Brother" i sin værste form.
DNA register burde være obligatorisk! Når et barn bliver født skal det registreres osv.
Kan ikke se hvad der er at være imod at være registreret med sit DNA, det kan gavne så ufatteligt meget, og det rør dig så lidt.
Hvad tror du en hæleprøve bliver brugt til! DNA registering er obligatorisk og har været det i mange år. Derfor bør man også altid få foretaget en hæleprøve på et Privathostpital hvor man har mere kontrol med hvad de foretager sig. Jeg mener at man har mulighed for at undgå en DNA registrering på den måde.
Jeg tror i øvrigt at du er ung nok til at din DNA er registrert...
Hvis du har fået taget en DNA test, så er du registreret til du dør. OGSÅ selv om du er uskyldig. Der er muligvis nye regler på vej så man kun står der i 10 år.
Det er også grunden til at man bør stritte imod med arme og ben og ALDRIG afgive en test friviiligt og heller ikke selv om de vil tvinge dig. Tænk bare på hvor mange steder du afgiver dit DNA hver dag og hvor mange forbrydelser du kan forbindes med. DNA er en stor trussel og en enormt stort og ubehageligt overvågningssamfund der kun skaber problemer og indskrænker det lille privatliv vi har tilbage.
Man har naturligvis ikke noget at skjule hvis man er i mod DNA teste, man her derimod et liv der er værd at værne om.
Jamen hvad er så slemt ved at være registreret? Jeg skal med glæde være den første til at aflevere en frivilig DNA test hvis det kan hjælpe politiet med at udelukke mig som skyldig i en forbrydelse?
Hvis du har fået taget en DNA test, så er du registreret til du dør. OGSÅ selv om du er uskyldig. Der er muligvis nye regler på vej så man kun står der i 10 år.
Det er også grunden til at man bør stritte imod med arme og ben og ALDRIG afgive en test friviiligt og heller ikke selv om de vil tvinge dig. Tænk bare på hvor mange steder du afgiver dit DNA hver dag og hvor mange forbrydelser du kan forbindes med. DNA er en stor trussel og en enormt stort og ubehageligt overvågningssamfund der kun skaber problemer og indskrænker det lille privatliv vi har tilbage.
Man har naturligvis ikke noget at skjule hvis man er i mod DNA teste, man her derimod et liv der er værd at værne om.
Jamen hvad er så slemt ved at være registreret? Jeg skal med glæde være den første til at aflevere en frivilig DNA test hvis det kan hjælpe politiet med at udelukke mig som skyldig i en forbrydelse?
Du er registreret, så det behøves du ikke at tænke på... Problemet er jo netop alt det man kan kædes sammen med uden at have gjort noget.. Og fordi det er endnu et skridt mod et total overvågning, hvilket ikke er i nogens interesse.. Udover statens..
Jo mindre andre ved om dig (mig) desto bedre. Rockerne har et ordsprog der siger " den der lever skjult, lever godt" Jeg synes det er et glimrende ordsprog, også selvom man ikke er krimminel.
Du er registreret, så det behøves du ikke at tænke på... Problemet er jo netop alt det man kan kædes sammen med uden at have gjort noget.. Og fordi det er endnu et skridt mog en total overvågning hvilket ikke er i nogens interesse.. Udover statens..
Man burde sku bare blive inden for, tænk hvis man blev kædet sammen med noget uden for? Altså det lyder i mine øre til at du er lidt for paranoid og/eller har noget at skjule.
Jeg kan forstå man er imod GPS tracking af personer, og kameraer i stuerne, men en DNA test er satme det mindste man kan gøre.
Man burde sku bare blive inden for, tænk hvis man blev kædet sammen med noget uden for? Altså det lyder i mine øre til at du er lidt for paranoid og/eller har noget at skjule.
Jeg kan forstå man er imod GPS tracking af personer, og kameraer i stuerne, men en DNA test er satme det mindste man kan gøre.
Ser jeg for meget fjernsyn, eller skal politiet ikke have en kendelse for at tage en DNA profil ?
En kendelse ville i så fald skulle accepteres og underskrives af en dommer ud fra begrundet mistanke til personen(erne), og denne mistanke skal jo under alle omstændigheder dokumenteres, hvor det så er op til dommeren om der er bilag for at støtte en kendelse.
Kan ikke se hvad der er at være imod at være registreret med sit DNA, det kan gavne så ufatteligt meget, og det rør dig så lidt.
Det er da noget af det mest naive jeg længe har hørt .... hvad vil sådan et registergavne ??
Du har da vist helt glem at sådan et register kan misbruges til rigtigt mange ting.
Mvh
Ravn
Det vil da gavne at nu i sådan en sag hvor de er nød til at få DNA fra 149 personer , undgår alt det og finder ham der gjorde det med minimalt af arbejdstid / vores skatte kroner.
Systemet kan blive misbrugt siger du? Dem som har deres DNA registreret bliver så misbrugt. Interessant holdning.
Ser jeg for meget fjernsyn, eller skal politiet ikke have en kendelse for at tage en DNA profil ?
En kendelse ville i så fald skulle accepteres og underskrives af en dommer ud fra begrundet mistanke til personen(erne), og denne mistanke skal jo under alle omstændigheder dokumenteres, hvor det så er op til dommeren om der er bilag for at støtte en kendelse.
Korrekt, men man er tilsyneladende villig til at mistænkeliggøre 149 mennesker uden grund. Kan og skal man ikke forvente at politiet gør deres arbejde ordentligt først, således at der kun er ganske få tilbage ift dna?
Er det ok at mistænkeliggøre 149 mennesker, fordi det er det nemmeste?