Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DNA-test på 149 mænd - Hvordan kan det lade sig gøre?

Side 4 ud af 8 (76 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

BruunMedia:

Business:

BruunMedia:

Business:

Korrekt, men man er tilsyneladende villig til at mistænkeliggøre 149 mennesker uden grund. Kan og skal man ikke forvente at politiet gør deres arbejde ordentligt først, således at der kun er ganske få tilbage ift dna?

Er det ok at mistænkeliggøre 149 mennesker, fordi det er det nemmeste?

Politiet har sku nok fået bind for øjnene og peget tilfældigt på deres computerskærm og fundet 149 mænd de bare tror har gjort det. De gør det forsjov for der er nemlig ikke noget mere sjovt end at høre på paranoide medier og Nationen medlemmer der skal predike om hvor slemt det her big brother samfund er og hvor synd det er at få stukket en vatpind i munden også er man fanget i politiet registre i ETERNITY også kan man ikke vende hjem til kone og børn mere fordi de dømmer dem for livet, og de mister deres job og Socialdemokraterne kommer med en pakke til dem så de kan få deres tabte løn dækket for det sku synd for dem.

I DOUBT IT!

Du skal nok se der er en grund til at politiet har valgt de 149 mænd og so far har ingen nægtet at fået taget en vat pind i munden og jeg har ikke hørt om nogen af dem der har mistet kone, børn og job endnu, men jeg følger sagen intesivt ;)

Ok....jeg orker ikke debat på din måde, så fortsæt med nogle andre.

Det er det med principper! man har dem for at have dem! De skal ikke give mening, men man har dem fordi så ved man hvor man står og ikke hvorfor man står der. Det er måske bedre at have en mening med sit standpunkt istedet for at bruge: "amen det har jeg fordi det har jeg"

;) Alt er ment i en god ånd

Jeg havde bare håbet på en god debat, hvor alting ikke blev fordrejet. En debat med respekt for de ting der bliver skrevet, uanset holdning/mening.

Vedr. principper....et godt eksempel ift. jeg har skrevet lige ovenfor ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 16:45

Cre8ive:

Kim Vinberg:
Har du overhoved læst hvor de har fået de 149 navne fra?

Nej, jeg havde ikke set dit indlæg og vidste faktisk ikke hvad det omhandlede.. men jeg har læst det nu. Og min holdning er egentligt bare at politiet for en enkelt gang skyld skal gøre det vi betaler dem for. Tjene og beskytte befolkningen. Og nogle gange  (som med gode forældre) så kræver det at man gør noget ekstraordinært for at beskytte folk, også selvom de ikke nødvendigvis kan li det.  - Jeg var også pænt utilfreds med at jeg ikke måtte proppe nutella i mine cornflakes og hoppe ud fra taget.. men nu er jeg da egentligt fint tilfreds med det.   :)

Men det er da flot at befolkningen bakker så meget op og giver så ekstraordinært mange leads, så er chancen for at svinet bliver fanget bare det større.

Den var nu ment til hvad Business havde skrevet , til det du skrev :)

Men fint at vi er enige om at ekstraordinære ting kan være godt.

Ps. Nutella i cornflakes... ad ;D

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:47

Business:
Jeg havde bare håbet på en god debat, hvor alting ikke blev fordrejet. En debat med respekt for de ting der bliver skrevet, uanset holdning/mening.

Business:
Jeg er ikke vild med statens tendens til at sammenkøre flere og flere registre, mere overvågning, Politidirektørens idé om at fartkontrollere folk via mobil og i særdeleshed et dna-register med alle danskere.....

Er det ikke lidt at fordreje det hele fra starten af at begynde at sammenligne DNA med at kontrollere folks fart via mobiltelefon? :) det er 2 vidt forskellige ting. DNA er en passiv overvågning som kun bliver aktiveret ved overtrædelse eller mistanke om kriminalitet og Fart kontrol via mobil er en Aktiv overvågning som sker heletiden aktivt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 16:50

Kim Vinberg:

Cre8ive:

Kim Vinberg:

Nej, jeg havde ikke set dit indlæg og vidste faktisk ikke hvad det omhandlede.. men jeg har læst det nu. Og min holdning er egentligt bare at politiet for en enkelt gang skyld skal gøre det vi betaler dem for. Tjene og beskytte befolkningen. Og nogle gange  (som med gode forældre) så kræver det at man gør noget ekstraordinært for at beskytte folk, også selvom de ikke nødvendigvis kan li det.  - Jeg var også pænt utilfreds med at jeg ikke måtte proppe nutella i mine cornflakes og hoppe ud fra taget.. men nu er jeg da egentligt fint tilfreds med det.   :)

Men det er da flot at befolkningen bakker så meget op og giver så ekstraordinært mange leads, så er chancen for at svinet bliver fanget bare det større.

Jamen jeg svarer da gerne. Ja, det har jeg, men at have 149 mistænkte i en sag er jo i sig selv en joke. Mig bekendt er det ikke sket før i DK, og det gør det sikkert heller ikke igen.

Jeg synes da at det er fair, at de taler med de 149 og får udeluket en masse via den metode...ganske som politiet gør i alle andre sager. Senere...når der så er et par stykker tilbage, så kan man tage dna, men man skal dælme ikke komme og fortælle mig at det er nødvendigt med dna fra 149 mennesker....det er bare det nemmmeste og det er sgu ikke ok imo.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 16:54

BruunMedia:

Business:

Business:
Jeg er ikke vild med statens tendens til at sammenkøre flere og flere registre, mere overvågning, Politidirektørens idé om at fartkontrollere folk via mobil og i særdeleshed et dna-register med alle danskere.....

Er det ikke lidt at fordreje det hele fra starten af at begynde at sammenligne DNA med at kontrollere folks fart via mobiltelefon? :) det er 2 vidt forskellige ting. DNA er en passiv overvågning som kun bliver aktiveret ved overtrædelse eller mistanke om kriminalitet og Fart kontrol via mobil er en Aktiv overvågning som sker heletiden aktivt.

Nej, det er det bestemt ikke. Det skal selvfølgelig ses i en større sammenhæng. For nylig mente man jo, at SKAT blot kunne komme og hente virksomheder pc alt inkl. uden grund...og sådan flytter ting sig hele tiden - Jeg ved ikke hvor den landende...

At politiet mener at de har brug for DNA på 149 mennesker, er imo en joke. De kan komme meget meget længere uden så drastiske skridt, som de i øvrigt altid gør. Nu er de så stødt ind i nogle sager, som de ikke selv har knækket tidligere og det nemmeste er så, at kræve dna fra et urimelig højt antal mennesker.

Man er imo nødt til at se hvad der sker mellem linierne, hvis man kan udtrykke det sådan. Der er et kæmpe skred i gang. Tænk over hvor meget fx. 9/11 og rockerkrig har gjort ift det.

Forleden skulle jeg besøge en bekendt i kronborggade (ved siden af Jægersborggade). Jeg blev stoppet af politiet, blev sigtet for besiddelse af hash, blot for at de så havde ret til at kropsvisitere mig. Det tog 15 minutter og bleg raget på bollerne, for der gemmer narkomaner jo stoffer, var beskeden. Derefter dropper de sigtelsen og jeg kunne gå. Årsag.....jamen det er jo en af rockerZonerne og så må politiet jo gøre nsten hvad der passer dem.

Hvad F***** er meningen?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 16:55

Business:

Kim Vinberg:

Cre8ive:

Kim Vinberg:

Jamen jeg svarer da gerne. Ja, det har jeg, men at have 149 mistænkte i en sag er jo i sig selv en joke. Mig bekendt er det ikke sket før i DK, og det gør det sikkert heller ikke igen.

Jeg synes da at det er fair, at de taler med de 149 og får udeluket en masse via den metode...ganske som politiet gør i alle andre sager. Senere...når der så er et par stykker tilbage, så kan man tage dna, men man skal dælme ikke komme og fortælle mig at det er nødvendigt med dna fra 149 mennesker....det er bare det nemmmeste og det er sgu ikke ok imo.

Altså nu føler jeg at politiet endelig gør det politiet skal gøre, rigtig politi arbejde. De anholder ikke 149 mennesker og spærre dem inde, de tager dem ind til samtale, tager en dna prøve også for de svar om der er noget. jeg ville satme have det godt hvis jeg blev taget ind til DNA test og så en måned senere har de udelukket mig og 147 andre og de fandt den ene skyldige?

Det kan være det er mig der er 2tal lost men for mig lyder det som en win win situation.

Men det er selvfølgelig sjovere at politiet har et hav af ansatte der kan bruge 2+ år på at gætte sig frem hvem det kan være eller fælde ham næste gang han voldtager en.

Så skal du sku se EB.dk og nationen komme på arbejde om hvor mange penge og resourcer politiet bruger på at efterforske sager istedet for at tage dna og dit og dat. Politiet skal skyde folk når folk prøver at køre dem ned, kaster med brosten, og de skal fange mordere og voldtægtsmænd "what ever it takes" og jeg syntes sku at 149 dna tests er en god start.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 16:58

Business:

Nej, det er det bestemt ikke. Det skal selvfølgelig ses i en større sammenhæng. For nylig mente man jo, at SKAT blot kunne komme og hente virksomheder pc alt inkl. uden grund...og sådan flytter ting sig hele tiden - Jeg ved ikke hvor den landende...

Så du mener at dit liv går i stå og du ikke kan tjene penge, og mister familie og venner fordi de tager en DNA test? Jeg er ikke enig i at skat skal komme og hente min pc eller information når det passer dem. Men er man som It factory under mistanke så kan man få en dommerkendelse også har de selvfølgelig ret til at hente den.

Business:
At politiet mener at de har brug for DNA på 149 mennesker, er imo en joke. De kan komme meget meget længere uden så drastiske skridt, som de i øvrigt altid gør. Nu er de så stødt ind i nogle sager, som de ikke selv har knækket tidligere og det nemmeste er så, at kræve dna fra et urimelig højt antal mennesker.

Jeg mangler bare en ordenlig begrundelse? der er intet holdbart i din begrundelse andet end det er en joke?

Jeg er sikker på hvis du er ekspert på det område på hvordan de kan finde en morder så giv dem da et kald, for så tror jeg sku også de vil være foruden de DNA tests.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 17:01

Jeg har svaret længere oppe, men du er jo i fuld gang igen, med at putte ord i munden på mig og det orker jeg ikke....over and out ift dig.

No hard feelings, jeg gider bare ikke på den måde...

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 17:02

Business:

Okay du nægter simpelthen at indse at DNA kan være den bedste løsning, men så mange genvendelser. Fair nok. Gider jeg ikke diskutere mere om det er eller ej. Kommer bare til at udtale mig med meninger som ikke er passende herinde.

Men jeg vil gerne vide hvorfor du mener at politiet skal bruge utrolig mange skatte kroner på at undersøge 149 personers forklaringer og undersøge snart 500 henvendelser for at se om de passer eller der er nogen brugbare informationer.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 17:05

Business:

Forleden skulle jeg besøge en bekendt i kronborggade (ved siden af Jægersborggade). Jeg blev stoppet af politiet, blev sigtet for besiddelse af hash, blot for at de så havde ret til at kropsvisitere mig. Det tog 15 minutter og bleg raget på boller, for der gemmer narkomaner jo stoffer, var beskeden. Derefter dropper de sigtelsen og jeg kunne gå. Årsag.....jamen det er jo en af rockerZonerne og så må politiet jo gøre nsten hvad der passer dem.

Hvad F***** er meningen?

Jamen hvordan relatere du det til DNA testsne? Jeg har sku også stået på Lille Vega til RJD2 koncert og være høj på 15 øl og danse til musikken, hvorefter en stor skaldet hakket makker kommer og siger jeg har taget stoffer, jeg benægter og benægter og han kropsvisitere mig og holder mig tilbage i et baglokale, tilkalder hakket makker #2 som også siger jeg tager stoffer, jeg tilbyder dem at tilkalde politiet for dem så vi kan få det ud af verdenen men det mente de ikke.

Jeg gik glip af 30minuter fed koncert, men sådan er det. Hellere en for meget end en for lidt. jeg så sku lidt sjovt på det da jeg aldrig har røget en cigaret, hash eller taget stoffer, så jeg var sku stolt inden i :P

Men DNA er i mine øjne harmløst og kan ikke sammenlignes med GPs tracking af personer & kamera'er overalt :)

Du har ret at vi forbliver uenige :P

Side 4 ud af 8 (76 indlæg)