Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God damn der er mange MLM firmaer i verden ;-)

Side 2 ud af 25 (249 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Ja som du selv siger det "simpel hovedregning".
Med det sagt, så er det svært for mig at tage denne beregning seriøst - for det er netop ikke simpel hovedregning og jeg tvivler stærkt på, at regnestykket er udarbejdet af folk med forstand og indsigt i branchen. - Så hvis vi nu holder os til fakta og hiver den 1% frem når vi kan dokumentere den bedre, er det så ikke det mest fornuftige?

Jeg har set eksempler på hvordan folk regner sig frem til denne ene procent og jeg er personligt ikke imponeret over deres matematiske færdigheder, mere end jeg er imponeret over deres evne til at ignorere vigtige faktorer og udelukke dem fra deres beregninger.

Kort sagt er simpel hovedregning fra en uvidende person lig med rent gætteri og det er simpelthen for useriøst at præsentere på dette forum synes jeg. - Så præsenter det hellere som en teori, bak denne teori op og... lav en tråd om emnet.

Mvh.

James
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:36
Jeg vil give dig ret James, generelt regner folk ikke så godt og jeg er da overbevist om at det rigtige tal er langt mindre end 1% :)
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 22:33

Hej Mikkel

Måske du skulle overveje logikken i det du siger... eller mangel på samme.
Hvis kun 1% eller derunder af de mennesker der beskæftiger sig med MLM er i nærheden af noget der ligner en månedsløn, hvad søren vil du så foreslå de øvrige 99% beskæftiger sig med.
Jeg mener ikke det er reelt, at man kan leve på at 99% af de folk der beskæftiger sig med MLM er idioter - det afgrænser sig til en fordom.

Sandheden er snarrere, at en større procentdel tjener nogle interessante penge. Derudover er der en kundevolumen, som også skal tages i betragtning og så kan du jo tage et kig på den liste Martin har startet denne tråd med og notere bag øret, at der ikke er 2 af disse firmaer, hvor succesraten er præcis den samme.

Så hvis man baserer sin 1% succesrate på simple regnestykker, gisninger og gætterier, så vil jeg mene at man skyder ud i tågen med bind for øjnene. Det er ærligt talt svært at tage seriøst og fra en ihærdig kritiker virker det på mig en anelse deperat og hvilket formål det tjener skal jeg ikke kunne sige noget om.

Men umiddelbart er det min mening, at folk herinde inkl. mig selv med div. regnestykker osv. er ligeså kvalificeret til at sætte en succesrate på MLM firmaerne generelt, som en guldfisk er til at lave kvantefysik. - Så skal der endelig sættes noget konkret, så vil jeg foreslå at man søger oplysningen fra de relevante kilder, hvis det altså virkelig er så vigtigt at tilføje. Ellers synes jeg mudderet ligger fint på jorden og det ville være rart at se nogle lidt mere konstruktive indlæg på MLM debatten uanset om man er imod eller for.

Nogle folk her på siden burde spørge sig selv om vi er her for at sparre og hjælpe hinanden, eller om vi er her for at rakke hinanden ned og tilsøle hinanden.

Men hvis der findes en kilde der kan bakke den 1% op - så kom endelig med den.

Mvh.

James
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 22:47

James

Jamen vi er da her for at lave positiv sparring , og nej de 99% er ikke idioter, man kan da ikke kalde dem idioter fordi de ikke har et udkomme af deres forretning. Jeg har i en anden tråd spurgt om indtjeningen,
erindrer ikke om det var dig jeg spurgte, men svaret var at det var et uanstændigt spørgsmål.

Men lad mig spørge igen, 
hvor mange i dit netværk tjener en normal løn, svarende til en faglært arbejder, på deres mlm forretning?
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 22:57

Hej Hans

For mig at se, så er meget af den dialog på præcis MLM området meget langt fra noget der minder om positiv sparring og hjælp. Det var desuden mig der mente, at den slags spørgsmål som nu igen er blevet mig stillet er yderst ucharmerende. Det kan ikke være rigtigt, at I sætter folk i defensiven på den måde og sætter dem til at skulle redegøre deres forretning overfor fremmede mennesker og gud og hver mand. - Og når folk så ikke ønsker at svare, så sætter I jer veltilfredse tilbage og fyrer bemærkningen af som lyder; "der kan I bare se beviset."

Så nej du/I kan ikke få nogle detaljer omkring mit netværk af vide. - Men kære ven jeg laver ikke andet end network marketing pt., jeg er ganske fint kørende og det går stadig fremaf.

Men nu hvor jeg for anden gang fortæller dette, så vil jeg faktisk gerne vide hvad det egentlig er præcist du forsøger at konkludere med dit spørgsmål? Og naturligvis hvordan du havde tænkt dig at "hjælpe" og "sparre" mig hvis svaret var, at det går sq egentlig af helvedes til?

Mvh.

James
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:59
Jeg kommer ikke her på Amino for ukritisk at bakke alle''s ideer og koncepter op. Det har ike noget med at rakke ned at gøre, men at stille sig kritisk overfor det mange af os stadig opfatter lidt som en varm balon

I forbindelse med MLM synes jeg det er yderst relevant, og rimeligt, at gøre lidt grin med de tal der lægges på bordet - specielt set i lyset af at MLM-tilhængere oftest afviser tal "udefra" uden at komme med nogen dokumentation på at de skulle være bedre end påstået - og dermed kan det vel ligeså godt være værre. Altså, når nogle siger at kun 1% har en månedsløn på MLM, og du så siger at regnestykket ikke passer, hvor er så beviset for at det er højere end 1% og ikke lavere?

Mange typer af brancher og foreninger laver opgørelser over hvad deres medlemmer tjener - som det fremgår af løn- og branchestatistikker. Men langt fra alle. F.eks. er der ingen sådanne statistikker for min egen branche - "markedsføring i søgemaskiner", så der er ingen der ved hvor mange af de såkaldte "søgemaskineeksperter" der faktisk kan leve af det, hvor meget de tjener, og hvor meget de højest lønnede tjener. Ingen har i dag den data. Det samme gør sig såvidt jeg kan forstå gældende for MLM.

Forskellen på MLM og "Markedsføring i Søgemaskiner", i denne forbindelse, er så at jeg (og mine kollegaer i branchen) ikke forsøger at overbevise folk om at de skal satse på vores branche og produkter. Tværtimod. Hold jer væk! (så er der mere til mig )
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 23:10

James

Det jeg prøver at konkludere, er blot om jeg tager fejl i min antagelse af at det er omkring
1% der lever af deres mlm forretning, at du lever af din forretning glæder mig da
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 23:10

Hej Mikkel

Nu er det selvfølgelig heller ikke noget med, at man ikke må være kritisk - for kritik kan jo meget vel være både godt og konstruktivt. Men der må også skeldnes imellem denne kritik og den mere tankeløse og aggressive kritik, som kun har til formål at få folk til at se ned på brachen, fremfor at forsøge at konkludere nogle ting via en egentlig debat.

Nu har jeg med lidt insiderviden hist og pist hørt lidt omkring nogen MLM firmaers succesrate og den var altså større end 1%. Men jeg vil heller ikke benægte, at visse MLM firmaer nok har en succesrate på under 1%. Men at sætte dette som standarden synes jeg er ufint.

Hvis du skal kunne beregne succesraten i et MLM firma, så kræver det at du kender til firmaets omsætning. Antal aktive MLM folk. Det system der benyttes og den reelle fordeling af folk som den er.
De mange forskellige indkomster baseret på produktomsætninger med forskellige aveancer og kombineret med mindre og mere profitable og varierende systemer gør altså regnestykket noget nær umuligt. Det ville kræve en gennemgribende samarbejde imellem samtlige MLM firmaer for at kunne fastsætte snittet af deres fælles succesrate og jeg nægter at tro på, at en gut fra danmark med en lommeregner og en begrænset viden indenfor MLM kan komme i nærheden af noget der ligner det egentlige resultat.

Jeg siger bare, at logikken mangler og generelt ligger problemet i, at folk ser alt for sort/hvidt på branchen, ligesom de også laver alt for mange sammenligninger imellem MLM branchen og den mere traditionelle handelsbranche. Der er trods alt tale om to forskellige måder at markedsføre på og skønt der findes ligheder, så er der også markante forskelle.

Mvh.

James
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 23:12

Hej Hans

Du får et ærligt svar. Jeg ved det virkelig ikke - men jeg ved det er mere end 1% i de firmaer der kører fornuftigt. Det er jo ikke ligegyldigt hvilket firma man vælger heller.

Mvh.

James
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:26

> Der er trods alt tale om to forskellige måder at markedsføre på og skønt der findes ligheder, så er der også markante forskelle.

Ja, men de flestes husleje er den samme, maden koster det samme, og ligeså med benzinen - uanset om man vælger at slå sig ned som MLM''er, åbner en lille butik eller forsøger sig som konsulent. Med mindre man har mange "penge med hjemmefra" skal de fleste af os hive en riemlig løn hjem hver måned for at få det hele til at hænge sammen - på et eller andet tidspunkt. En almindelig løn til iværksætteren synes jeg derfor er et meget rimeligt benchmark.

Amino-debatten er for alle dem der gerne vil være, eller allerede er, iværksættere og når MLM bringes ind i debatten, som et muligt alternativt til alle mullige andre former for iværksætteri, synes jeg også det er yderst rimeligt at stille spørgsmålstegn ved hvor manger der faktisk ender med at kunne leve af det. Naturligvis er der en indkøringstid - det er der også for en frisørforretning, men hvor mange mange selvstændige frisører (eller andre iværksættergrupper) ender med noget der ligner en almindelig løn i forhold til dem der starter op som MLM''er? Det handler om succesraten - sandsynligheden for at kunne leve af det man kaster sig ud i som iværksætter.
Side 2 ud af 25 (249 indlæg)