Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis Internettet lukker - hvad sker der så?

Side 9 ud af 14 (134 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Wi:
Nu snakker jeg jo så ikke kun om et par dage - hvilket jeg også har skrevet før!

Ja så beklager jeg meget, at jeg ikke kan huske hvem der har skrevet hvad, i de ca. 80 indlæg :o)

Og vi er enige i, at der en nogen der har et meget afslappet forhold til en hverdag uden internet. Det virker nu mere som små provokationer, end et udtryk for deres oprigtige mening (håber jeg).

Skulle det ske at de lukkede for nettet, hvad jeg iøvrigt tvivler på kommer til at ske, ville det nok være en ret midlertidig affære. Det ville jo ramme dem selv mindst lige så hårdt, som det ville ramme os. Og sandsynligvis nok langt langt værre. Så på lige fod med A-bomben, ville der nok ikke være så mange der ville have lyst til at trykke på den knap. Men den kunne da være rar at have, når man nu har skabt sig så mange fjender, og de ikke allle står klar med geværer og bomber, men er langt mere udspekulerede. For det må trods alt være bedst at være den der har magten, over hvornår ens IT-infrastruktur lukker ned :o)

Og når vi nu snakker om de mulige scenarier. Ville det ikke være langt mere sandsynligt at der sidder nogle dygtige arabere (et eksempel) der lammer os, end at USA kommer til at gøre det?

EDIT: Nu har du selv brugt så mange kræfter på at skære ud i pap hvor katastrofakt det ville være. Man kunne forestille sig at der er nogen der også kan tænke så langt, og dermed regne ud at det ville være langt mere effektivt end at styre et par fly ind i et par bygninger. 9/11 x 1.000.000.000.000. Vi nærmer os i øvrigt årsdagen..

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:53

Endnu et argument:

Online annoncering i UK var i første halvår af 2009 på: £1.752 milliarder. JA! Det er 1.752 MILLIARDER pund.. Og det er kun i Storbritannien.. Indbyggertallet er vist omkring 70 millioner mennesker, og i 2009 brugte de så mange penge på ONLINE ANNONCERING..

USA har et indbyggertal på over 300 millioner. Kina har et indbyggertal på over 1,3 milliard, og så kommer japan og alle de andre mindre lande! Og alle disse bruger alle også internet - så kom ikke og fortæl mig at vi snakker "små" webshops og små snallede forretninger, som ingen indflydelse på hele verdenen har.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 22:54

Webshops er slet ikke kernen i problemet.

Kernen er, at al kommunikation og økonomiske transaktioner er bundet op på internettet. Sådan var det ikke i samme omfang for bare 10 år siden.

Vores samfund i dag ville bryde sammen, hvis vi med ét skruede teknologien bare 10 år tilbage. Dengang blev data (herunder økonomiske transaktioner) sendt via modem igennem telefonlinien, TV blev sendt via radiobølger og telefoner havde sit eget kobbernet.

I dag er alt dette afløst af internettet.

Går vi 20 år tilbage, så var den primære kommunikation ikke elektroniske data, men disketter (floppy disks for jer kan huske sådan nogle) og hulkort (jep, nu bliver vi helt nostalgiske) sendt med postvæsenet.

Går vi 30-40 år tilbage, så var der kun skrivemaskinen, postvæsenet og en frygtelig masse papirarbejde i tre eksemplarer!

Så internettet har virkelig givet os en masse muligheder, men det har også gjort os afhængige af det - eller noget lignende, som kan det samme.

Internettet bliver nok afløst af noget andet og bedre på et tidspunkt, men indtil da er vi MEGET afhængige af internettet.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:54

Wi:

Oh my god!

Webshoppene er de som bestiller varerne.. Enig? Okay, hvad sker der når disse webshops lukker? Ja så bestiller de ikke varer mere! Hvad sker der når de ikke bestiller varer mere? ja så fortsætter den i samme dur.

Et par webshops? Jeg tror der findes over 2 millioner webshops hvis ikke flere worldwide.. Har ingen statestik, men det er mit gæt!

Mange produkter kan KUN fåes i webshops, og ikke i Bilka eller den lokale kiosk. Tænk nu lidt større..

Ja jeg kan også godt få øje på problemet - men jeg tror det som Maria vil frem til er at vi tilpasser os jo nok også til en situation uden internet.

Men der er jo ikke det om startede denne debat men der imod går det jo på om USA skal have lov til at 'slukke' internettet tilfælde af at noget eller nogen kunne true internettet. USA vil altså have mulighed for at kunne nød lukke nettet i nogle timer eller dage og få ryddet op - ligesom Mærsk måtte gøre det her fornylig da de kom under et voldsomt virus angreb.

At vi så kan forsøge at tillægge USA alle mulige skumle bagtanker er noget helt andet.

Desuden er det måske muligt at lamme internettet og det er måske endda relativt simpelt ved at angribe de relative få root nameservere (13 styk til hele nettet  godt nok spejlet og alt muligt andet sikkerheds gejl) som nettet bygger på. Ikke at transmission forsvinder men det kan DNS'en og så funger vores browsere m.v ikke og slet ikke globalt. Det er faktisk en reel risiko som der arbejdes med at forbedre sikkerheden omkring de protokoller der styrere disse root navne servere ()

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 22:56

igang:

Wi:
Nu snakker jeg jo så ikke kun om et par dage - hvilket jeg også har skrevet før!

Ja så beklager jeg meget, at jeg ikke kan huske hvem der har skrevet hvad, i de ca. 80 indlæg :o)

Og vi er enige i, at der en nogen der har et meget afslappet forhold til en hverdag uden internet. Det virker nu mere som små provokationer, end et udtryk for deres oprigtige mening (håber jeg).

Skulle det ske at de lukkede for nettet, hvad jeg iøvrigt tvivler på kommer til at ske, ville det nok være en ret midlertidig affære. Det ville jo ramme dem selv mindst lige så hårdt, som det ville ramme os. Og sandsynligvis nok langt langt værre. Så på lige fod med A-bomben, ville der nok ikke være så mange der ville have lyst til at trykke på den knap. Men den kunne da være rar at have, når man nu har skabt sig så mange fjender, og de ikke allle står klar med geværer og bomber, men er langt mere udspekulerede. For det må trods alt være bedst at være den der har magten, over hvornår ens IT-infrastruktur lukker ned :o)

Og når vi nu snakker om de mulige scenarier. Ville det ikke være langt mere sandsynligt at der sidder nogle dygtige arabere (et eksempel) der lammer os, end at USA kommer til at gøre det?

Hehe.. Der ér også en del at holde styr på :-)

Jeg tror skam heller ikke at de får det indført, og jeg tror BESTEMT det vil ramme USA langt hårdere end eksempelvis Danmark, men vi vil ikke gå pænt udenom i hvert falde hehe.

Og jo, der er jo altid sikkerhedshuller og det skulle ikke undre mig hvis terrorister er dem som får os lammet, hvilket jeg ikke håber.

I øvrigt kan du have ret i at det måske er små provokationer - i hvert fald tænker de ikke over hvor omfattende det måtte være uden internet overhovedet.

Fra Bjæverskov
Tilmeldt 28. Aug 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:01

Hehe Demib så fik du sgu sat gang i noget :-)

Det ville uden tvivl havde store konsekvenser for mange menneske verden over. Selvfølgelig ville verden (også handel og salg) komme videre - min påstand er at vi ville blive sat langt tilbage, især hvis det måles i information teknologi.

Det jeg ville frygte mest er, hvor mange ting, bla. vand, el, trafik, for at nævne nogle få, der egentlig, på den ene eller anden måde, køre over internettet - og det er ikke kun i den vestlige verden.

Så alene af den grund tror jeg aldrig at en sådan knap vil blive lavet - ikke med go vilje ihvertfald.

Se evt. denne dokumentar - Web warriors - jeg blev da skræmt.

At the age of 15, Michael Calce made headlines around the world by launching online attacks that brought down the websites of Yahoo!, eBay, CNN and other Internet giants.

Teaser: http://video.google.com/videoplay?docid=7179075984421367445#

Min holdning til emnet er at konsekvenserne ville være umulige at forudsige.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Wi:

Nu siger jeg det groft: Du fatter ingenting af det her

og har du reelt set LÆST hvad jeg har skrevet

Nu tror jeg alle har fattet dit syns punkt, så du kan godt ligge din arrogance, og begynde at se lidt udover din næse tip. Og så gider jeg faktisk ikke at høre mere på dine argumenter, så længe at du konsekvent argumenterer med at man ikke læser hvad du skriver, folk her svarer faktisk på dine indlæg.

Jeg er ude af denne debat, da den har mistet alt faglighed.

/Kenneth

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 23:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth:

Nu tror jeg alle har fattet dit syns punkt, så du kan godt ligge din arrogance, og begynde at se lidt udover din næse tip. Og så gider jeg faktisk ikke at høre mere på dine argumenter, så længe at du konsekvent argumenterer med at man ikke læser hvad du skriver, folk her svarer faktisk på dine indlæg.

Jeg er ude af denne debat, da den har mistet alt faglighed.

/Kenneth

Der er forskel på at argumentere og sige at man vil lave våben og tage ud og skyde grise og køer, og især hvis han læste hvad jeg skrev.
Altså hvis jeg virker arrogant vil jeg undskylde, men det er nok bare min upersonlige skrivemåde. Men faktum må dog være at når han kommer med noget så latterligt som "Jeg har ikke brugt internet i et år fra 2002-2003, og jeg lever da endnu" eller hvad han skriver, så har man da ikke forstået pointen?

Folk svarer på mine indlæg, og jeg svarer igen når jeg ser det, men langt de fleste er derimod også enig med mig, og igen undskylder jeg hvis jeg lyder som et svin, men jeg holder nu fast i mine synspunkter, og jeg forsøger da også at skrive dem på andre måder, og fra andre sider end blot lige på og hårdt.

Det jeg mener med at han ikke fatter noget grunder i at han jo intet relevant kom med? Han smider blot et indlæg og ingen forstår hvorfor, for det er så irrelevant og ligegyldigt at det ikke overhovedet er værd at diskutere. Jeg håber at du vil komme ind i kampen igen og fortælle dine synspunkter, så skal jeg nok lade vær at skrive så hårdt og koldt :-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 23:17

Kaffe & Co:

Desuden er det måske muligt at lamme internettet og det er måske endda relativt simpelt ved at angribe de relative få root nameservere (13 styk til hele nettet  godt nok spejlet og alt muligt andet sikkerheds gejl) som nettet bygger på. Ikke at transmission forsvinder men det kan DNS'en og så funger vores browsere m.v ikke og slet ikke globalt. Det er faktisk en reel risiko som der arbejdes med at forbedre sikkerheden omkring de protokoller der styrere disse root navne servere ()

Se der kom noget info på banen som jeg ikke vidste noget om..

Det er et interessant emne, og på nuværende tidspunkt lyder det jo så, lettere simpelt og mere lige til - ikke at det så gør det NEMT, men det lyder jo ikke af meget. Men jeg beder nu stadig til at det ikke sker Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:24

Hr Wi

Nu er det ikke første gang at du laver argumentet med at man ikke har læst hvad du skriver. Og det er i og for sig en lidt meget nedladende måde at skrive på.

Wi:
Altså hvis jeg virker arrogant vil jeg undskylde, men det er nok bare min upersonlige skrivemåde

Det er netop problemet, det er at du bliver personlig.

Du skal ikke forvente at alle her, vil konverterer til din overbevisning, uanset hvormeget du spammer tråden. Og hvormeget du råber op om det ene eller andet.

Fakta er at verden eksisterede før internettet. Og den gør det efter.

/Kenneth

Side 9 ud af 14 (134 indlæg)