Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis Internettet lukker - hvad sker der så?

Side 10 ud af 14 (134 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 21. Jun 10
Indlæg ialt: 216
Fra  Spot It Online Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville begynde at sælge telefonbøger igen !!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:30

Kenneth:

Hr Wi

Nu er det ikke første gang at du laver argumentet med at man ikke har læst hvad du skriver. Og det er i og for sig en lidt meget nedladende måde at skrive på.

Wi:
Altså hvis jeg virker arrogant vil jeg undskylde, men det er nok bare min upersonlige skrivemåde

Det er netop problemet, det er at du bliver personlig.

Du skal ikke forvente at alle her, vil konverterer til din overbevisning, uanset hvormeget du spammer tråden. Og hvormeget du råber op om det ene eller andet.

Fakta er at verden eksisterede før internettet. Og den gør det efter.

/Kenneth

Spammer tråden? Er det nu ikke i overkanten?

Hvis jeg skriver at en person ikke læser det jeg skriver, så synes jeg ikke det er så personligt som du gør det til. Hvis nogen på nuværende tidspunkt spammer tråden er det dig eftersom du skriver indlæg der intet med emnet har at gøre.

Jeg håber du kommer på andre tanker, men ellers må det jo bare være sådan. Troede du bare at jeg ville smide 1 kommentar og så smutte igen, narh.. Jeg vil gerne diskutere visse emner, og det her finder jeg netop ret interessant om du vil høre på det eller ej.

Fakta er at verden eksisterede før internet, og det gør den BESTEMT også efter, men med meget katastrofale følger hvis det skete i morgen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:31

Kenneth:
Fakta er at verden eksisterede før internettet. Og den gør det efter.

Ja, og vi overlevede også både 1. og 2. verdenskrig. Men det var bestemt ikke sjovt! Og jeg tror at en nedlukning af Internettet - i kortere eller længere perioder, kunne få mindst ligeså alvorlige personlige følger for millioner af mennesker og masser af nationer, som de store krige gav.

Så ja, vi skal da nok overleve Internettets lukning. Nogle af os. Andre vil ikke. Og ekstremt mange vil komme i uhyggeligt alvorlige situationer - finansmarkeder vil bryde sammen, ejendomsmarkeder ligeså, handel og transport osv.

Så hvis du mener at en "frisk lille verdenskrig" ikke er noget at frygte, så forstår jeg dig godt. Sådan har jeg det bare ikke. Jeg ser ikke kun på dem der overlever sådan en katastrofe - jeg ser også på alle dem der ikke gør.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:39

Vis internet gik ned , ville det være en katastrofe for mig jeg kunne ikke gå på amino.dk

Jeg kunne ikke nå på rejse i morgen da min rejse er sendt per e-mail

Alle ville ikke kunne se mine billeder . øv

Ja og mange andre ting ville blive besværligt

Hvad når jeg nogle bestiller et strip shows og jeg ligger på gran Canaria og tager sol , og træner på la santa sport gran Canaria , det er jo dyrt at ringe så langt

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 23:42

Det var dog utroligt! Hensigten er jo ikke at SLUKKE internettet for tid og evighed, men tvært imod at bevare det! Der har aldrig nogensinde været tale om at USA skulle have adgang til en mekanisme, hvormed internettet som helhed kan lukkes ned for good.

Der er tale om en sikring, der gør, at USA - hvis de vurderer et givent angreb/trusselsbillede til at være stort nok - kan sikre vitale dele af datastrømmene i... USA.

Lur mig om der ikke først og fremmest er tale om data til og fra Langley, Pentagon og den slags steder. Jeg tvivler sågar på at amerikanske e-købmænd ville blive berørt!

Skal vi ikke diskutere det faktiske scenarie i stedet for alle mulige fantastiske teorier, som slet intet hold har i virkeligheden? For jo - hvis man slukkede for nettet i dag, og aldrig tændte det igen, så ville det give uoverskuelige konsekvenser for rigtig mange mennesker, men det er jo slet ikke det krystalkuglen viser!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:52

Du skal nok hoppe tilbage i tråden og læse den igen :)

Jeg startede med at gøre det klart, at jeg tvivler på, at USA faktisk kan lave den knap som politierke ser ud til at vedtage en lov om. Og så kunne diskussionen naturligvis stoppe der. Men jeg synes da det er yderst spændende at diskutere, hvad der min ville ske hvis det lykkes for dem at lave den knap, og en dag vælger at bruge den.

Om effekten så bliver kortvarrig eller langvarrig kan ingen vide. Begge dele har været diskuteret i denne tråd. Og det synes jeg da er yderst relevant. Hvis du ikke synes det, så kan du jo bare hoppe over de dele :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:53

Mikkel deMib Svendsen:

Så ja, vi skal da nok overleve Internettets lukning. Nogle af os. Andre vil ikke. Og ekstremt mange vil komme i uhyggeligt alvorlige situationer - finansmarkeder vil bryde sammen, ejendomsmarkeder ligeså, handel og transport osv.

Hej Mikkel

Nu sker der mange transaktioner, i sekundet på nettet. Og ved en lukning, vil alle de data være spildt, og det vil have en omkostning.

På den anden side, så vil man nok hurtigt ty til andre metoder. Og jeg kan også godt følge dig, for vi er van til at få informationer, i sekundet, og derved handle i sekundet, og det er netop via internettet, at man gør det. Før i tiden gjore man det jo ved at man koblede direkte op. Og det er stadig sådan at mange bankers interne netværk fungerer, så der er der ikke noget problem.

Problemet ligger så i at alle de mindre virksomheder, der er koblet til via nettet, så ikke kan gå ind og handle.  Og det giver så et mindre udsving.

Der det store problem vil ligge, er typisk handlen med østasien, fx Kina, hvor det hele forgår pr mail, og kun en i firmaet taler og skriver engelsk.

Men det er desværre en af de risikoer, som man ligger i at have en import på den måde. Lige som at vi fik forbud mod tungmetaler, i tryk farver, og ingen farveproducenter kunne levere dette.

Jeg tror ikke på alle de ting, lige som da dot com boblen sprang, og man udråbte internettet til dødt, og hvor alle it eksperter, sad og snakkede om at det kun var prono tilbage. Og man frventede en verdensomspændene krise, som man ikke havde set magen til. Det kostede lidt, men ikke det vilde. Og det var så mest elektronik branchen der betalte prisen.....Og gjore så også at man ikke skulle have nu PC hver måned, for at kunne følge med.

/Kenneth

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 23:53

petergottlieb:

Skal vi ikke diskutere det faktiske scenarie i stedet for alle mulige fantastiske teorier, som slet intet hold har i virkeligheden? For jo - hvis man slukkede for nettet i dag, og aldrig tændte det igen, så ville det give uoverskuelige konsekvenser for rigtig mange mennesker, men det er jo slet ikke det krystalkuglen viser!

Enig. Men hvor går grænsen?

De kan jo til enhver tid slukke for serverne som hoster de data som er følsomme for et hackerangreb. De kan også trække netstikkene ud af væggen. Men så vil de jo også lukke for deres egne muligheder i at anvende disse data.

USA har uden tvivl brug for at disse data har adgang til internettet, da der vil være krav om at amerikanske enheder i hele verden skal kunne trække på disse oplysninger.

Hvis de ikke kan udvikle sikkerhedssystemer, som kan holde hackerne ude (det er meget svært at lave noget som er 100% sikkert), så er der vel kun muligheden for at lukke ned.

Alternativt skal de udvikle deres eget interne net, som aldrig nogensinde får kontakt til internettet. Det ville nok være den eneste sikre mulighed, og mon ikke allerede de har sådan et net derovre? Internettet blev jo oprindeligt udviklet som et militært kommunikationsværktøj for amerikanerne.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:31

Internettet kan ikke lukkes ned!

Hvorfor?

Selv om USA skulle få held til at lukke deres egen del af nettet ned, så kan de enkelte lande med deres egne landekoder køre videre.

Altså: DK hostmaster styrer .dk domænerne - ikke amerikanerne.

Hvorfor skulle DK hostmasters DNS gå ud og spørge en amerikansk server for at route en dansk browsers forespørgsel til et dansk webhotel?

Så isoleret set har vi ikke noget at bruge amerikanerne til.

Vi kan sagtens køre videre alene i Danmark uanset hvad amerikanerne gør. Det er Internettets natur.

Og det samme gælder en lang række andre lande.

Ja, det kan godt være, at vi kortvarigt vil få svært ved at komme i kontakt med vores nabolande fordi kontakten i dag bliver styret af amerikanerne.

Men det kan ikke kræve mange dages arbejde at strikke alternative overordnede DNS servere sammen og så kører resten af verden videre uden amerikanerne.

Surt for hvem?

Den lov er lige så idiotisk som den er urealistisk.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:18

Det er nu ikke helt så enkelt, Christian. USA sidder på centrale dele af Nettets helt grundlæggende strukturer. Det er jo ikke helt uden grund, at bl.a. EU har ytret ønske om, at det bliver ændret. Men USA har ikke ønsket at opgive "hovednøglen" til Nettet.

Hvis USA vælger for alvor at drje på nøglen, og lukke ned for de centrale funktioner de har kontrollen over, så vil det "danske" internet ikke bare køre videre.

Det er meget lig GPS systemet - og også derfor Europa er ved at lave sit eget. Som det er dag kan USA uden varsel slukke GPS - eller lukke tilgangen for alle andre end dem selv.

Side 10 ud af 14 (134 indlæg)