Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis Internettet lukker - hvad sker der så?

Side 14 ud af 14 (134 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk ret ”simpelt” at lave sådan en knap. Men det svære ligger i hvem der skal kontrollere den. Det kan gøres elektronisk ved enten level 1 ISP eller level 2 ISP. Så kan du lukke af for indgående trafik til dit land. Dog med enkelte forbehold som satellit osv. Så udefra kommende angreb kan på denne måde forhindres.

Desuden mener jeg allerede dette er blevet lavet for at man kunne lukke af for slyngel lande som Kina, Nordkorea osv.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:04

Ja, du har ret i, at man ikke må tro, at internettet er et fysisk net på samme måde som kobbernettet.

Internettet kan snarere betegnes som en teknologi, herunder med regler for hvordan data afsendes og modtages igen. Selve internettet er sådan set ligeglad over, hvordan data transporteres (kobbernet, lyslederkabler, trådløst, etc) eller om netværket er LAN eller WAN, og hvordan computerne er forbundet til netværket (ADSL, router, modem, etc).

Bankerne og andre store virksomheder anvender i stor stil private netværk (VPN-forbindelser), som er lukkede for offentligheden. Det er en del af sikkerhedsproceduren.

Virksomheders netværk er et WAN, men dette WAN bygger jo på teknologien for internettet. Hvis teknologi for internettet fjernes, så vil virksomedens WAN heller ikke fungere.

Så vores forskellige opfattelse bunder simpelthen i, at jeg antager i denne tråd, at selve teknologien for internettet ikke er tilgængelig, mens du antager at teknologien kun delvist forsvinder.

Du har ret i, at vi ikke med sikkerhed kan sige hvad der sker, så diskussionen er i bund og grund ligegyldig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06

Hej Martin

Martin E. Jensen:

Så vores forskellige opfattelse bunder simpelthen i, at jeg antager i denne tråd, at selve teknologien for internettet ikke er tilgængelig, mens du antager at teknologien kun delvist forsvinder.

Der er vi nok enige, for jeg kan egentlig ikke se hvorfor at netværks teknologien skulle forsvinde, for den var der jo før internettet, med forskellige systemer, med coax kabler og alt det der, uner nowell net eller ipx, og hvad de ellers hed dengang.

Martin E. Jensen:
Du har ret i, at vi ikke med sikkerhed kan sige hvad der sker, så diskussionen er i bund og grund ligegyldig.

Nu er det jo ikke ligegyldigt for man har jo nogle ideer. Og det er jo altid sundt at få nogle diskusioner op omkring, nogle synspunkter, for hvad man mener. Men det skal selvfølgelig bunde i fakta, og ikke i salgs snak.

Men man skal så også passe på med, at man ikke gentager år 2000 profetierne, med at microbølgeovnen ikke ville virke, eller ens vække ur holdt op med gå......og alt det der. For så store problemer var der jo heller ikke. Det største problem dengang var jo den måde som man byggede sine regnskabs og databaser op på, mens alt andet jo var ligegyligt. Og dengang grinte jeg også af det hysteri der var, og af alle dem der købte nye micro ovne, som var år 2000 sikret.....Og jo jo jeg har stadig min gamle micro fra 1996...og den virker....ok er lidt slidt, men det er så nok år 2000 problematikken der har gjort det.

/Kenneth

Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:28

For det første kan jeg ikke se hvordan Internettet bare sådan skulle kunne blive helt lukket? Der står efter min viden en god portion rodservere rundt omkring i verden, og dem kan man ikke slukke alle sammen uden en MEGET koordineret indsats. Og spørgsmålet er så hvad resten af verdenen ville synes om, at USA lige havde lyst til at lukke lidt ned for internettet? Tongue Tied

Det næste problem er selve "knappen" som skal lukke internettet ned, som deMib omtaler. Denne "knap", eller funktion, må blive hackeres mål NUMMER 1, til lighed med hvad Joackim von Ands første 25-øre er for Bjørne Banden eller Hexia de Trix. Hvilken hacker ville ikke være stolt af at sige: "Jeg lagde lige internettet ned her i formiddags"... "Hvorfor?"... "Jeg ville lige holde 1 minuts digital stilhed for mit hamster der lige er død"...

Side 14 ud af 14 (134 indlæg)