Mad skal vi nok få, rolig nu. Den her debat er ved at tage overhånd for nogle, og det næste der bliver sagt er vel at jordens drejning er styret af internettet |
Lars:Mad skal vi nok få, rolig nu. Den her debat er ved at tage overhånd for nogle, og det næste der bliver sagt er vel at jordens drejning er styret af internettet
Det er jo ikke enden på menneskeligheden hvis internettet forsvinder.
Det ville ikke være enden på menneskeheden, men starten på RIGTIG mange problemer, og det er altså ikke liiiige noget man kommer over! Nu har ikke ikke læst de seneste indlæg, men jeg vil alligevel lige give et input mere med:
Jeg forstår ærligt talt ikke at nogle mennesker ikke forstår hvor sygt et scenario det vil være hvis nettet gik ned, jeg forstår det simpelthen ikke! Hvis ikke at man kan se/læse sig frem til at det vil have KATASTROFALE følger - og jeg mener: KATASTROFALE følger, så må i sgu komme med et argument til hvorfor!
Det er SÅ simpelt at regne ud af hvis nettet går ned så vil der blive startet en kædereaktion - en seriøs en af slagsen.
Webshops vil blive lukket, og lukker webshops, vil producenter ikke modtage millioner af ordre på varer mere, og modtager de ikke ordre mere, vil de ikke tjene nok, og de vil ikke have brug for al den nuværende arbejdskraft, folk vil blive arbejdsløse (herunder også pænt mange revisorer, bogholdere mm.), de arbejdsløse vil skulle have penge et sted fra, og de penge kommer fra statskasserne - og hvis ikke de kan få arbejde eller penge fra statskasserne, så vil nogle nok også blive kriminelle af samme grund.
Firmaer (ikke kun online-firmaer) vil gå nedenom og hjem - alene pga. de manglende ordre som internettet i det store hele giver dem... Og hver gang et firma går ned, kan det være at disse firmaer efterlader meget gæld, og dette gæld er langt de fleste gange til banken, og uden arbejde, eller indtjening så kan bankerne ikke få deres penge, og når bankerne ikke kan få deres penge, så har de et problem - derved vil bankerne miste mange milliarder kroner, og de vil nok IKKE lige låne penge ud til "nye" iværksættere, da de ikke vil tage chancen i den krise.
Det her er kun en meget meget lille del af det der kunne ske, for der er mange mange flere der bliver påvirkede! Vietnam, Kina, Japan, USA, Afrika - de hele er baseret på internettet. Hvorfor? Jo fordi at mange bestillinger bliver foretaget online, og de du bestiller ved skal have deres bananer, legetøj, cigaretter etc.etc. et sted fra.
Korrekt! Du kunne gøre det på gammeldags manér, men hvor lang tid tror du det tager at genoprette alt den kommunikation?
Skoler! De bruger internettet konstant til undervisning, de søger informationer på google, yahoo m.fl og lære på den måde, og finder RIGTIG mange informationer, som de ikke bare liiige kan finde i en bog, og skulle de finde det i en bog skulle de cykle hele vejen ned til biblioteket - låne en bog, og så finde det!
Men når du skriver en stil eller andet, så skal du muligvis bruge hundredevis af informationer, og du skal måske låne 10-15 bøger, og dette tager vel sagtens en hel dag at finde de informationer du skal bruge, hvorimod der ville tage en times tid online, fordi du blot skriver hvad du skal finde - og BANG - så har du det, du skal bruge!
Der vil ikke blot ødelægge verdensøkonomien, men jeg er i min gode ret til at tro at det vil gøre fremtidig generation mindre begavet end den nuværende - med mindre at der selvfølgelig bliver opfundet noget tilsvarende internettet.
Aktier bliver købt online, mange af dem - aktionærer skal nu til at ringe til banker osv. osv. - og JA.. Sådan gjorde man for 10-15 år siden, men der var der ikke nær så mange virksomheder som nu!
Jeg kunne blive ved i EVIGHEDER, og bare skrive og skrive om hvad der vil blive påvirket - men hvis det jeg skriver her, ikke sætter nogle tanker igang - ja så er er det vist bare nytteløst at forklarer.
Jeg er ikke engang begyndt at snakke om lufthavne, dankort-terminaler etc. etc. etc.
Giv jeres input :-)