I lighed med mine andre eksempler er også Supermarkeder og Aviser dybt afhægige af Internettet i dag. Hvis Internettet lukkede i morgen skulle de tilbage og genetablere gamle arbejdsgange som forlængst er nedlagt og glemt. Og det gælder - i større eller mindre grad - for de fleste brancher i dag. Naturligvis kan vi genetablere verdens infrastruktur som den så ud i 1980 - men det er BESTEMT ikke "bare sådan lige" |
Kenneth:Men egentlig kan jeg ikke se noget problem i at nettet lukker. Måske lige at vi så får kupon hæftet igen
Det kan jeg til gengæld. Så skal jeg ned i kiosken for at hente por.. lotto :o)
Det er jo en skræmmende tanke på alle mulige måder, så jeg håber absolut ikke at sådan en knap bliver en realitet. Og jeg håber endnu mindre at den vil blive brugt.
Men omvendt kan jeg godt forstå at amerikanerne er meget interesserede i denne løsning, for en af deres største bekymringer, er netop terror via hackerangreb, da det ville kunne lamme dem fuldstændig. Og så er de for alvor sårbare. Og det kan jeg godt forstå de ikke vil være.
Der er ingen tvivl om at vi nok skulle overleve med slukket internet, men ikke uden ofre. og det vil tage lang tid, at få bygget en normal hverdag op igen.
Men internettet er stadig i sin spæde start, og det vil undre mig meget hvis der ikke vil komme mange reguleringer hen ad vejen, for det er meget for frit som det er i øjeblikket. Og måske også for frit, selvom jeg værdsætter denne frihed meget. Det er bare ikke alle der kan håndtere den.
Jeg er næsten lige så bekymret for min GPS i bilen, for uden den er jeg på herrens mark, uanset hvor jeg er. Og det er noget af det første der ryger, indtil KNAPPEN bliver en realitet, i forbindelse med en stor konflikt. Og så har de mig lige hvor de vil have mig: Et sted hvor jeg ikke kan finde hjem :o)