Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis Internettet lukker - hvad sker der så?

Side 5 ud af 14 (134 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Friis:
Der kan stadig bruges opslag i supermarked, avisen, og mangre andre ting.

I lighed med mine andre eksempler er også Supermarkeder og Aviser dybt afhægige af Internettet i dag. Hvis Internettet lukkede i morgen skulle de tilbage og genetablere gamle arbejdsgange som forlængst er nedlagt og glemt.

Og det gælder - i større eller mindre grad - for de fleste brancher i dag.

Naturligvis kan vi genetablere verdens infrastruktur som den så ud i 1980 - men det er BESTEMT ikke "bare sådan lige"

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:24

Kenneth:
Men egentlig kan jeg ikke se noget problem i at nettet lukker. Måske lige at vi så får kupon hæftet igen

Det kan jeg til gengæld. Så skal jeg ned i kiosken for at hente por.. lotto :o)

Det er jo en skræmmende tanke på alle mulige måder, så jeg håber absolut ikke at sådan en knap bliver en realitet. Og jeg håber endnu mindre at den vil blive brugt.

Men omvendt kan jeg godt forstå at amerikanerne er meget interesserede i denne løsning, for en af deres største bekymringer, er netop terror via hackerangreb, da det ville kunne lamme dem fuldstændig. Og så er de for alvor sårbare. Og det kan jeg godt forstå de ikke vil være.

Der er ingen tvivl om at vi nok skulle overleve med slukket internet, men ikke uden ofre. og det vil tage lang tid, at få bygget en normal hverdag op igen.

Men internettet er stadig i sin spæde start, og det vil undre mig meget hvis der ikke vil komme mange reguleringer hen ad vejen, for det er meget for frit som det er i øjeblikket. Og måske også for frit, selvom jeg værdsætter denne frihed meget. Det er bare ikke alle der kan håndtere den.

Jeg er næsten lige så bekymret for min GPS i bilen, for uden den er jeg på herrens mark, uanset hvor jeg er. Og det er noget af det første der ryger, indtil KNAPPEN bliver en realitet, i forbindelse med en stor konflikt. Og så har de mig lige hvor de vil have mig: Et sted hvor jeg ikke kan finde hjem :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 01:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår slet ikke de mange herinde, som kommenterer på "det med at lukke internettet" som værende en handling, som godtnok vil skade lidt, men som verdenssamfundet efter noget tid sagtens vil kunne komme sig efter.

Mange har modargumenteret med at folk, der lever affiliate og har webshops på nettet vil miste job og indtjening.... Men det stikker da så utroligt meget dybere...?

Lad os bare kigge på DK og lad os koge det ned til kun at handle om nogle enkelte områder:

• Årsopgørelser: Det ordnes online - kan I huske hvor meget knald der er på deres servere når de kommer hver år? Tænk hvis alle disse skulle sendes med post frem og tilbage. Enormt papirarbejde
  • TDC, fullrate og alle andre store bredbåndsspillere ville gå konkurs i løbet af få dage
  • Netbank (hvor mange penge sparer banken på denne digitale model af en bankrådgiver?). De i forvejen pressede banker vil få kæmpe problemer
  • internetrelaterede uddannelser vil blive overflødige og ligegyldige. Folk med mange års erfaring vil stå uden job. 
  • KMD og de andre store spillere på det danske marked ville få kæmpe problemer. 
  • Hvad med sygehusene og de elektroniske patientjournaler? Hvordan fikser man det uden internettet

Som en anden også har påpeget tidligere, så vil det da være muligt at gendanne samfundsstrukturen fra 1980'erne... Men det vil være med kollosale tab og skrækscenarier, som jeg slet ikke engang kan forestille mig.

Jeg vil vove at påstå, at stigningen af udgifterne alene for det kommunale vil være høj nok til at slå bunden ud af samtlige kommunekasser i DK.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:20

Wi:

Det viste jo blot at du ikke har læst ordentlig så... Jeg er nu hverken tynd eller fed, jeg er heller ikke bleg og alligevel er jeg supernørd med et liv - mon ikke du skulle lade vær at skære alle over en kam? :-)

Den bemærkning, du kommenter her, skal ikke tages alvorlig. Så jeg må gøre lidt mere ud af at undgå et fremover.

Wi:

Hvis at du fortæller mig og siger at du ikke kan se noget problem i at nettet lukker - ja så har du ingen realitetssans og du har bestemt heller ikke læst tråden ordentlig igennem. Hvis ikke man kan se at det vil skade stort set hele verdenen at nettet lukker.. Ja så er der vist bare ikke mere at sige til det.

Man kan altid stille spørgsmål vidrørende realitets sans. For alt efter hvor og hvad man laver i verden, så ser man det fra forskellige synspunkter.

Og det jeg har læst her, er der faktisk intet belæg for. Ja korrekt at nogle ting kører over internettet, andre kører over WAN, som de forskellige firma'er ejer. Og de bliver jo ikke berørt af det.

Det eneste som der sker, er at vi igen skal gå tilbage til gamle procedure, som mange firma'er stadig kører efter. Og det med at man vil sige at alt idag kører ove rnettet, er en gang pjat. Og meget af det som man påstår her, viser at mange aldrig har sat sine ben i en produktions virksomhed, eller hvordan et selskab egentlig fungerer.

/Kenneth

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 07:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

I lighed med mine andre eksempler er også Supermarkeder og Aviser dybt afhægige af Internettet i dag. Hvis Internettet lukkede i morgen skulle de tilbage og genetablere gamle arbejdsgange som forlængst er nedlagt og glemt.

Glemt af hvem? Det er altså ikke ret mange år siden vi klarede os fint uden internet. Alle over 30 kan sagtens huske det - det var anderledes end i dag, men bestemt hverken umuligt eller svært.

Mikkel deMib Svendsen:

Naturligvis kan vi genetablere verdens infrastruktur som den så ud i 1980 - men det er BESTEMT ikke "bare sådan lige"

Og hvor fandt du internet i 1980? Min første forbindelse kom i midten af 90'erne og kørte via et modem. Blev mest brugt af knægten til at downloade film. Først i dette årti er nettet blevet mere udbredt, og vi kan handle på det - og finde informationer af mere eller mindre lødig art

Internettets lukning er en trussel for unge, for de har ikke kendt andet. Vi andre ved at man sagtens kan klare sig alligevel, og at der ikke går mange timer før de driftige har gang i en ny måde at handle på.

Mvh Maria

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 07:30

@Maria Frederiksen

Det er noget sludder. Jeg planlægger at lade alle mine kommende indtægter komme fra diverse websites, så hvordan skulle jeg klare mig uden internettet? Jeg er i øvrigt 41!

Mvh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 07:37

Rasmus Hoeks:
  • Årsopgørelser: Det ordnes online - kan I huske hvor meget knald der er på deres servere når de kommer hver år? Tænk hvis alle disse skulle sendes med post frem og tilbage. Enormt papirarbejde
  • TDC, fullrate og alle andre store bredbåndsspillere ville gå konkurs i løbet af få dage
  • Netbank (hvor mange penge sparer banken på denne digitale model af en bankrådgiver?). De i forvejen pressede banker vil få kæmpe problemer
  • internetrelaterede uddannelser vil blive overflødige og ligegyldige. Folk med mange års erfaring vil stå uden job. 
  • KMD og de andre store spillere på det danske marked ville få kæmpe problemer. 
  • Hvad med sygehusene og de elektroniske patientjournaler? Hvordan fikser man det uden internettet
  • Ikke et eneste eksempel holder en meter. Selvangivelser? Det er 3 år siden, jeg sidst afleverede på papir, så det kan jeg nok godt huske. TDC konkurs? Næ, for vi vil omgående begynde at ringe mere. Netbank? Betalingsservice har fungeret i mange år - også før internettet.

Internetuddanelser? Hvad gjorde sætterne da trykkerierne røg? Verden udvikler sig, og uddannelser forældes. Sådan er livet.

KMD? Nå. De eksisterede ikke for 50 år siden .

Elektroniske patientjoruanler? Er de overhovedet i drift? Og fra hvornår? 1 år? 3 år? Kan du ikke huske længere tilbage?

Mvh Maria

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Vemmelev
    Tilmeldt 13. Feb 07
    Indlæg ialt: 297
    Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 08:01

Hej Maria

>Netbank? Betalingsservice har fungeret i mange år - også før internettet.

Alle data som PBS modtager fra banker er nok også leveret over Internettet, dvs. at ingen betalingsservice ville kunne blive eksekveret.

>Næ, for vi vil omgående begynde at ringe mere

Alt IP telefoni (og det er nok snart det eneste som er tilbage mellem telesekskaberne) ville også bryde ned ved et Internet udfald.

>Elektroniske patientjoruanler? Er de overhovedet i drift? Og fra hvornår? 1 år? 3 år?

Recepter fra din læge, kommunikation mellem sygehusene, kommunikation mellem domstole, politi, retsmedicin, militær, regeringen. Alt sammen noget som foregår i dag vha. sikker e-post over Internettet,

Jeg tror godt at USA kunne lamme Internettet nogle uger ved at lukke f.eks. de 10 største hubs i USA samt DNs systemet. De resterende router i nettet ville blive så overbelastet af folk som forsøger at tilgå Facebook, Youtube og Amino at nettet reelt set ville blive flooded til ubrugelighed.

Mvh Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra København
    Tilmeldt 1. Dec 09
    Indlæg ialt: 698
    Skrevet kl. 08:21

problemet er jo at vi her i vesten har gjordt os lidt for afhængige af hjælpemidler-(internet bla.) 

Men jeg tror at min omsætning vil stige da cykelbranchen er meget hårdt ramt af onlineforhandler, hvor der sider en ung knægt med dropshipping og gør tingen meget billigere. og det gør de fyssiske forretninger megtet svage, i cykel branchen.. 

så jeg vil syntes at det vil være et meget godt eksperiment at udføre i 24 timer, ingen net ... så vil folk se vor langt det er .. Tro mig Amerikanerne vil være de første til at råbe dommedag! når nettet forsvinder :D selvom det er dem der har slukket det. 

Fra Glumsø
    Tilmeldt 6. May 09
    Indlæg ialt: 261
    Skrevet kl. 08:37

Altså helt isoleret for min forretning ville det betyde flere kundebesøg og mindre online support, hvis man så bort fra de økonomiske konsekvenser som det ville have på lands/verdens plan at lukke for internettet.

Men generelt så tror jeg der ville opstå en form for kaos i en periode, hvor efter verden ville begynde at indrette sig efter at internettet ikke var der.

Jeg tror aldrig det ville kunne lade sig gøre at lukke for internettet på verdens plan, det er det nok for komplektst til. Kunne man ikke forestille sig at sådan en knap som lukkede for internettet i krise situationer måske kun blev brugt i kortere perioder? og at den derfor kun have en mindre form for indflydelse på samfund og økonomi?

// Bent Pedersen

HorseBOX er en overrasklelse til dig og din hest, hver måned - www.horsebox.dk

Side 5 ud af 14 (134 indlæg)