Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis Internettet lukker - hvad sker der så?

Side 2 ud af 14 (134 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

USA kan forhåbentlig ikke have én knap, som lukker HELE internettet også i EU???

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:04

Anders Hyldig:

@Mikkel

Er der tale om en knap, der lukker for internettet i alle lande (på verdensplan), eller blot deres eget enorme netværk?

Såfremt der er tale om at lukke det på verdensplan, så kan jeg slet ikke forestille mig, at de får tilladelse til det. En ting er jo hvad USA selv tænker, noget andet er hvad resten af verdenen vil gå med til.

Lige præcis hvad jeg tænkte. USA får aldrig tilladelse til en sådan funktion, dog ville det alligevel være slemt nok, også for os, hvis de lukkede deres eget.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 13:04

Mikkel deMib Svendsen:
Og endnu mere umuligt bliver det at forudse, hvad der sker, hvis man så tænder det igen.

Det tror jeg du har ret I ....

Først og fremmest tror jeg det bliver en STOR hovedpine for USA at slukke Internettet ned, det ser for mig i hvert fald, ret besværligt ud. ALLE de datacentre der skal gå med på den (Hvis USA overhovedet spørger dem)

Internettet er vores moderne måde at kommunikere på - Jeg forstår godt USA at de vil have sådanne en knap, det er et ret mægtigt at have.

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars:

Hvad der sker hvis internettet slukkes er meget forskelligt fra sted til sted. Her i Thailand vil hverdagen gå videre som normalt for langt de fleste mennesker. I den vestlige verden vil det stå anderledes hårdt til for mange, men i det store hele tror jeg faktisk kun, at det er de som absolut skal være online for at drive forretning, der vil knække halsen på en lukning af internettet. Mange virksomheder har et eksisterende kundegrundlag, og vil køre videre med dem indtil internettet er oppe igen eller simpelthen finde kunder på den gammeldags måde...

Der tror jeg du tager fejl.

Alle vil knække nakken... Du tænker ikke sådan her: Alle WEBSHOPS jorden rundt går ned, og de har altså fysiske varer.. Disse varer kommer OGSÅ fra Thailand, og mange mange mange andre lande, og når de mister ALLE de ordre på verdensplan til diverse webshops mm. ja så bliver de ramt, og hvis de bliver ramt så bliver nogle andre ramt, og det vil starte en kædereaktion uden tvivl.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 17:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvis Internettet slukker - så dør baby. 

Fra Fredericia
Tilmeldt 2. Feb 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 17:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis de bare kunne få lukket "skidtet" i to dage.

JA, så var der en chance for at jeg kunne komme til bunds i alle de bunker der ligger på mit bord og kigger på mig.Confused

Så skal man bare huske at slukke telefonen i samme tidsrum, da den ellers nok vil komme til at ringe "lidt mere" end normalt

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:06

Mine kunder vil lede efter mit firma andre steder, som de gjorde før internettet. Firmaer der alene er dybt afhængige af nettet, ville lide store tab, men ville nok også lette røven ret så hurtigt. Nogle ville komme på fode igen i andre brancher, andre gå konkurs, nogle vil have glæde af det da de har været udkonkurreret af internetfirmaer og... dybest set ville pengene bare flyde et andet sted hen.

Jeg er ærligt talt dybt rystet over at høre om folks afhængighed af nettet. Hvis du kun arbejder med nettet, så ja okay.. men ellers så lige en chill pill og hils på virkeligheden

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:10

Jimi Hove:

Mine kunder vil lede efter mit firma andre steder, som de gjorde før internettet. Firmaer der alene er dybt afhængige af nettet, ville lide store tab, men ville nok også lette røven ret så hurtigt. Nogle ville komme på fode igen i andre brancher, andre gå konkurs, nogle vil have glæde af det da de har været udkonkurreret af internetfirmaer og... dybest set ville pengene bare flyde et andet sted hen.

Jeg er ærligt talt dybt rystet over at høre om folks afhængighed af nettet. Hvis du kun arbejder med nettet, så ja okay.. men ellers så lige en chill pill og hils på virkeligheden

IMO tager du for let på det :D Nu ér det jo kun fiktivt da det er en umulighed at få gjort.. Men med det sagt, så vil alle blive ramt - et starter jo kædereaktioner.. Når et firma går ned, så skaber det arbejdsløse, og med færre ordre og mange hundrede tusinde webshops online, så vil der blive nedsat arbejde på arbejdspladserne og derved vil det resultere i flere fyringer.

Du har ret i at mange er afhængige af nettet, men når man ikke har en fysisk forretning, så er det jo den vej det går.. Fysisk er den kun regnskabsmæssigt for mig.

Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 18:10

Jimi Hove:

Generelt er der bare utroligt mange den dag i dag, som er afhængige af internettet!

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 18:15

Wi:

Lars:

Hvad der sker hvis internettet slukkes er meget forskelligt fra sted til sted. Her i Thailand vil hverdagen gå videre som normalt for langt de fleste mennesker. I den vestlige verden vil det stå anderledes hårdt til for mange, men i det store hele tror jeg faktisk kun, at det er de som absolut skal være online for at drive forretning, der vil knække halsen på en lukning af internettet. Mange virksomheder har et eksisterende kundegrundlag, og vil køre videre med dem indtil internettet er oppe igen eller simpelthen finde kunder på den gammeldags måde...

Der tror jeg du tager fejl.

Alle vil knække nakken... Du tænker ikke sådan her: Alle WEBSHOPS jorden rundt går ned, og de har altså fysiske varer.. Disse varer kommer OGSÅ fra Thailand, og mange mange mange andre lande, og når de mister ALLE de ordre på verdensplan til diverse webshops mm. ja så bliver de ramt, og hvis de bliver ramt så bliver nogle andre ramt, og det vil starte en kædereaktion uden tvivl.

Der vil selvfølgelig herske en vis form for kaos, i nogen tid efter at internettet er gået offline, men husk nu på at verden har eksisteret før internettet, og tingene vil falde på plads igen og finde en naturlig orden.

Side 2 ud af 14 (134 indlæg)