Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis Internettet lukker - hvad sker der så?

Side 3 ud af 14 (134 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

Jeg er ærligt talt dybt rystet over at høre om folks afhængighed af nettet. Hvis du kun arbejder med nettet, så ja okay.. men ellers så lige en chill pill og hils på virkeligheden

Kig lige på det samfund du lever i! Dankort, banker, valutahandel, aktiehandel, nethandel, google, global kommunikation, mobiltelefoni, flytrafikken - jeg kunne blive ved. Hvor mange firmaer lever i dag ikke 100% på og af Internettet

Jeg er mere rystet over du ikke har mere fornemmelse af, hvad der rør sig omkring dig, og hvor stor en del af alles hverdag Internettet er blevet. 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:17
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg forstår hvad i siger.. og ja det vil da starte en krise, men slet ikke i nærheden af den vi oplever nu. Den vi har nu , er pga vi har brugt penge som kun eksisterede på papiret. Ved en webkrise, ville pengene og kundernes købebehov stadig være der, så er der bare op til købmanden at finde på en måde at løse det på uden nettet. Og tro mig, den løsning kommer lang tid før nogle andre løsninger.

For folk der har baseret hele deres uddannelse på IT, ja sur røv- Svarede til at der aldrig blev brug for blikkenslagere mere. Men altså en stor trussel mod verdensøkonomien, aldrig.Pengene er der, forbruget er der, behovet er der. Nuff said :-)

Der skal nok blive solgt børnetøj andre steder :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:22

Eiler:
Hvor mange firmaer lever i dag ikke 100% på og af Internettet? 

Og hvor mange har ikke brug for en blikkenslager ? Det har alle. Indtil vi ikke har brug for ham mere.

Du kan ikke stille det sådan op. Forretning er ret simpel : Behov, kunder , penge

Der står ikke noget om internet i den ligning. Der står noget om markedsføring, men det kan klares på mange måder

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:23

Lars:

Wi:

Lars:

Hvad der sker hvis internettet slukkes er meget forskelligt fra sted til sted. Her i Thailand vil hverdagen gå videre som normalt for langt de fleste mennesker. I den vestlige verden vil det stå anderledes hårdt til for mange, men i det store hele tror jeg faktisk kun, at det er de som absolut skal være online for at drive forretning, der vil knække halsen på en lukning af internettet. Mange virksomheder har et eksisterende kundegrundlag, og vil køre videre med dem indtil internettet er oppe igen eller simpelthen finde kunder på den gammeldags måde...

Der tror jeg du tager fejl.

Alle vil knække nakken... Du tænker ikke sådan her: Alle WEBSHOPS jorden rundt går ned, og de har altså fysiske varer.. Disse varer kommer OGSÅ fra Thailand, og mange mange mange andre lande, og når de mister ALLE de ordre på verdensplan til diverse webshops mm. ja så bliver de ramt, og hvis de bliver ramt så bliver nogle andre ramt, og det vil starte en kædereaktion uden tvivl.

Der vil selvfølgelig herske en vis form for kaos, i nogen tid efter at internettet er gået offline, men husk nu på at verden har eksisteret før internettet, og tingene vil falde på plads igen og finde en naturlig orden.

Hvis en vis form for kaos er at verdensøkonomien vælter så tror jeg at du er på rette spor.. Der er SÅ mange million/milliard forretninger online at ALLE kommer til at mærke det, staterne får et vildt og voldsomt problem hvis det går hen og sker.. De kan ikke skaffe flere milliarder kroner ud i det blå som alle webdesignere, web-integratore, webmastere etc. etc. etc. smider i kassen. Derudover vil alle disse også blive arbejdsløse, og så vidt jeg ved så er det ikke nemt at finde arbejde på nuværende tidspunkt heller.

Disse arbejdsløse skal også have penge et sted fra og det bliver mange steder fra statskassen.. Så i stedet for nu at spytte tusindvis ar kroner i, så skal de have tusindvis af kroner i stedet for hver måned.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 18:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimi Hove:

Og hvor mange har ikke brug for en blikkenslager ? Det har alle. Indtil vi ikke har brug for ham mere.

Du kan ikke stille det sådan op. Forretning er ret simpel : Behov, kunder , penge

Der står ikke noget om internet i den ligning. Der står noget om markedsføring, men det kan klares på mange måder

Jeg er ked af det, men jeg er ikke enig. Hvis du slukker for Internettet slukker du i store træk for hele verdenssamfundet. Det er ikke noget man "bare lige" vænner sig til eller retter op på. 

Men den betragtning kan jeg høre på det hele, at vi nok ikke bliver enige om, lige foreløbig :-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Wi:
Derudover vil alle disse også blive arbejdsløse, og så vidt jeg ved så er det ikke nemt at finde arbejde på nuværende tidspunkt heller.

Jeg har ofte ledige stillinger, men folk gider ikke lave fysisk arbejde ( rengøring ) , når de kan sidde og lave wordpress sider for Købmand Jensen nede på hjørnet, som aldrig giver ham noget salg, men som han jo skal have, fordi det siger IT manden : skaf en webshop ellers dør baby

Så mon problemet ikke mere er at folk ikke kan overskue at skulle ud arbejde rigtigt i stedet for at spamme blogge med ankertekster ?

Jeg tager i hvert fald glædeligt imod alle kunder som stadig har behov, hvis nettet lukker, så kan i gå på behandlingshjem i mellemtiden ;-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 18:31

Jimi Hove:

Forretning er ret simpel : Behov, kunder , penge

true.. true.. Men lad os stille et eksempel op:

En Webshop har en omsætning på 50.000 kroner i måneden.. Driften er måske 2000 kroner (hjemmeside/server etc.).. SÅ skal der betales skat osv. osv.. og så er der egentlig et fint overskud til den enkelte mand.

Nu går nettet ned - hvad skal der så ske? Ifølge dig er det jo egentlig bare så simpelt som at starte en fysisk virksomhed op, altså en regulær butik (hvis jeg har forstået dig ret Big Smile.. Nu stiger udgiften pludselig til 10.000 kroner i måneden.. Og så skal der købes inventar, der skal skabes omtale og det hele starter i bund og grund FORFRA..

Det smarte med en webshop er at du kan sidde i Vejle og købe en fladskærm online fra eksempelvis København - den bliver jo bare sendt = SIMPELT!

Det er ikke NÆR så nemt med en fysisk butik..

Det er groft stillet op og der mangler nok lidt detaljer - men pointen er der [;-)]

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 18:32

Jimi Hove:

Wi:
Derudover vil alle disse også blive arbejdsløse, og så vidt jeg ved så er det ikke nemt at finde arbejde på nuværende tidspunkt heller.

Jeg har ofte ledige stillinger, men folk gider ikke lave fysisk arbejde ( rengøring ) , når de kan sidde og lave wordpress sider for Købmand Jensen nede på hjørnet, som aldrig giver ham noget salg, men som han jo skal have, fordi det siger IT manden : skaf en webshop ellers dør baby

Så mon problemet ikke mere er at folk ikke kan overskue at skulle ud arbejde rigtigt i stedet for at spamme blogge med ankertekster ?

Jeg tager i hvert fald glædeligt imod alle kunder som stadig har behov, hvis nettet lukker, så kan i gå på behandlingshjem i mellemtiden ;-)

Hvorfor skulle man gøre rent når man kan lave hvad man interessere sig for - den kan jeg sgu ikke lige følge..

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 18:37

Jeg antydede det tidligere, men har behov for at sige det mere tydeligt;

Den vestlige del af verden vil blive hårdest ramt, mens store dele af den øvrige verden, vil tage det med ophøjet ro. Jeg er ikke et sekund i tvivl om dette, da jeg netop bor i et udviklings land, og her foregår langt de fleste ting altså stadig på den gammeldags OFFLINE måde Smile

Den vestlige verden skal nok også finde en balance i tingene uden internettet, da den største og vigtigste viden sidder mellem ørene, og altså ikke ligger på en server.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:37

WII:

Jeg forstår dig godt, og jeg henter selv MANGE kunder på nettet. Og det er super praktisk, som du selv nævner. Men tro mig når det handler om penge, vores gud , vores et og alt, så bliver der fundet en løsning, og det går HURTIGT. Og det vigtigste er : pengene er der stadig, de forsvinder ikke.

Ja en del vil lide STORE tab, men det vil komme andre til gode.

Lad mig opstille et andet scenario :

Nettet går ned. Du har haft stort salg i Frankrig fra din shop i DK. Men det har dine konkurrenter også. Hvad gør du så ? Du sender en sælger til Frankrig med det første fly, booker et hotel i et par måneder og fortæller ham at han skal kneppe det store åbne marked der har åbnet sig .

Præcis som man gjorde i gamle dage. Lidt mere omstændeligt, men det skal nok lykkes.

Og så tænk på alle de penge firmaerne sparer ved at betale en eller anden nørd 20 millioner for et domænenavn, og alle de penge de sparer på onlinemarkedsføring. Nok ikke småpenge.

Det er ikke så sort / hvidt. Og der er masser af muligheder.

Side 3 ud af 14 (134 indlæg)