Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis Internettet lukker - hvad sker der så?

Side 1 ud af 14 (134 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

USA er ved at vedtage en af de mest tåbelige lovgivninger jeg længe har hørt om. De vil have en "knap", så de kan "lukke hele Internettet" i fald der opstår en alvorlig krise, stort hackerangreb el.lign.

Jeg tror det bliver EKSTREMT svært at lave sådan en knap - hvis ikke umuligt. Nettet er jo NETOP konstrueret ud fra den tanke, at kommunikationsnetværket ikke skal kunne brydes ned blot ved at smadre nogle få maskiner. Det skal netop kunne fungere også hvis der komer krig.

Men hvad ville der ske, hvis de nu får lavet knappen og en dag vælger - sikkert i en eller anden panisk over-reaktion, slukker for Internettet?

Hvad ville der ske med din forretning, hvis Internettet slukker i morgen?

Jeg er helt enig med Dorte Toft, der her til morgen sagde, at "Internettet er nok den mest komplekse maskine menneskeheden nogensinde har opfundet" ... ingen kan med sikkerhed sige hvad der sker, hvis det hele slukkes. Og endnu mere umuligt bliver det at forudse, hvad der sker, hvis man så tænder det igen.

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 09:45

Seriøst.... så tror jeg det kunne vælte hele verdensøkonomien.... bare det de trykker på knappen og det hele er ude af drift i kort tid, vil skabe usikkerhed alle steder, præcis som det gør i mange andre tilfælde hvor nøgletal fra US får indflydelse på  resten af verden..

De kortsigtede konsekvenser ser måske ud til at kunne overvindes, men jeg tror de langsigtede er meget værre.

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Brøndby
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 09:52

Uhyggelig tanke

Som far til to drenge (computernørder), kan det jo godt give en del private problemer for hvad skal de lege med, computeren/internettet er nærmest Deres eneste legetøj og det er det samme for alle i Deres årgang.

Forretningsmæssigt er det sku også uhyggeligt at tænke, jeg (revisor) har flere kunder der lever og er afhængig af internettet og resten kan ikke undvære det, så det ville i den grad påvirke min virksomhed.

Den internationale økonomi ville ganske enkelt vælte.

START-BASE - GRATIS REGNSKABSPROGRAMMER MM. TIL IVÆRKSÆTTERE www.start-base.dk  

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tonerne fra én af min tidlige ungdoms yndlingssange dukker spontant frem i mit baghoved:

"Der lød en stille hvisken
og tiden gik i stå.
Den dag de stilled bilerne
og gik bort på må og få"

Totalitært = farligt.

mvh Hans

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 10:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uha det ville være slemt, det ville da skabe en KÆMPE finanskrise, og ødelægge utrolig mange menneskers forretninger (hvis ikke alle), jeg tror vi snakker om meget få virksomheder som ikke bruger internettet til et eller andet i deres hverdag.

At USA vil have en knap som kan lukke ned for det hele, er jo direkte sindsygt. Det er typisk amerikanerne, DE VIL have kontrol over alt og alle, de har travlt med at bekæmpe kommunisme og generalt alle som ikke lige gør som USA ønsker.

Jeg synes at USA er begynder og te sig mere og mere som diktatorer!. Og de kalder deres land for frihedens land, hvilket jo er komplet latterligt. Jeg har aldrig set et land med mere politi kontrol, og generalle regner end USA!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:28

Det er et godt spørgsmål.

Slukkes internettet vil min forretning gå nedenom og hjem med det samme.. Internettet er hvad der smider mad på bordet for mig. Jeg vil miste alt i løbet af få år (hvor mine finansielle midler er opbrugt), med mindre jeg kan finde et ligeså velbetalt job, og det tvivler jeg på at jeg kan uden uddannelse eller erfaring.

At slukke internettet bare 1 dag vil koste mig adskillige tusinde kroner, men det vil ikke få min forretning til at gå ned, overhovedet for så snart at det er oppe igen vil min forretning FORMENTLIG køre nøjagtig som før.

Men hvis JEG som "underdog" mister adskillige tusinde kroner, hvad mister google, yahoo, ebay, myspace, facebook etc. etc. så ikke af penge? Stater vil miste FORMUER - forretningsmænd vil miste FORMUER - alle vil miste formuer.
Folk som sidder 12 timer hver dag på facebook vil kede sig, de vil jo ikke vide hvad andre folk laver - jeg tror faktisk at når sociale netværk bliver lukket ned, så hæves telefonopkald med nogle procenter. Dette er blot en teori men jeg synes det giver mening.

Mange OFFLINE forretninger lever jo også på online-annoncering, så internettet har indflydelse på rigtig rigtig mange butikker og firmaer.

Alt vil blive ramt økonomisk på en eller anden måde og den finanskrise vi har nu vil være vand i forhold til dette.

ét er at jeg ikke tror på at det NOGENSINDE vil kunne lade sig gøre da der findes millioner af millioner af millioner af servere rundt omkring i verdenen, og at lukke alle disse med en knap finder jeg UMULIGT.
Noget andet er at det er noget pjat at ønske sig at kunne lukke internettet. hvis der forekommer et hackerangreb på Washington, så kan de sgu bare slukke deres interne servere med én knap - dette burde de kunne lave.

Farlig farlig tanke.

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 10:30

WI jeg troede faktisk det var gået ned hos dig hehe...  god dag.

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 10:35

....Kineserne ville bare blive glade...

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 12:55

Hvad der sker hvis internettet slukkes er meget forskelligt fra sted til sted. Her i Thailand vil hverdagen gå videre som normalt for langt de fleste mennesker. I den vestlige verden vil det stå anderledes hårdt til for mange, men i det store hele tror jeg faktisk kun, at det er de som absolut skal være online for at drive forretning, der vil knække halsen på en lukning af internettet. Mange virksomheder har et eksisterende kundegrundlag, og vil køre videre med dem indtil internettet er oppe igen eller simpelthen finde kunder på den gammeldags måde...

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 13:01

@Mikkel

Er der tale om en knap, der lukker for internettet i alle lande (på verdensplan), eller blot deres eget enorme netværk?

Såfremt der er tale om at lukke det på verdensplan, så kan jeg slet ikke forestille mig, at de får tilladelse til det. En ting er jo hvad USA selv tænker, noget andet er hvad resten af verdenen vil gå med til.

Side 1 ud af 14 (134 indlæg)