Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuck SEO, op i røven med linkbuilding :-)

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Rart at høre fra dig :-)

Som jeg skrev i et andet indlæg, så er jeg helt med på, at det ene ikke udelukker det andet -- at begge punkter er uhyre vigtige. Jeg vil bruge al den energi, jeg overhovedet magter, på såvel indhold som linkbuilding og anden SEO.

Jeg er dog ikke helt med på, hvad du mener med de sidste par sætninger: "Jeg har arbejdet med danske kunder, som ikke mener de har gjort noget aktivt ved deres linkbuilding, og som får næsten 2 millioner danske besøg fra Google (organisk) om måneden."

Hvorfor mener de ikke det? For det gør du jo ikke tydeligvis! Eller er jeg forvirret? :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 19:56

Frank Hellerup Madsen:

"Indholdet er alt" er noget hippiefis og ønsketænkning. Bare for at fortsætte i samme tone. Smile

Jeg tror at det er en meget frit oversat version af "content is king", og det er da klart at man skal ha´ noget indhold på sine sider som er på toppen, og værd at komme efter, ellers vil det være ligegyldigt at lede trafik til siderne.

En konge er forøvrigt intet uden et kongerige, så der skal være lidt af det hele, både et godt indhold, og noget godt SEO til at lede besøgende derhen.

Dem som siger at det kun drejer sig om SEO, og dem som siger at det kun drejer sig om indhold, mangler begge den gyldne middelvej, der skal til for at det går op i en højere enhed.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:13

Interessant som nogen betragter trafik fra Google som gratis, hvis de har brugt hundredevis af timer på SEO optimering og linkbuilding. Hvis man har brugt én time på SEO optimering, så har det kostet dét, som man selv kunne tjene på en time. Hvis man antager dén vinkel, så er Adwords/Sponsorlinks måske ikke så dyre endda, hvis man har en side der konverterer godt, når først kunden "checker ind".

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:25

Jeg er dog ikke helt med på, hvad du mener med de sidste par sætninger: "Jeg har arbejdet med danske kunder, som ikke mener de har gjort noget aktivt ved deres linkbuilding, og som får næsten 2 millioner danske besøg fra Google (organisk) om måneden."

Hvorfor mener de ikke det? For det gør du jo ikke tydeligvis! Eller er jeg forvirret? :-)

Det jeg mener er, at disse kunder ikke bevidst har lavet linkbuilding - men det har de så bare alligevel, uden de ved det, via den måde de laver indhold, de konkurrencer de laver, virale aktivieter, spil osv. De tænker ikke på det som linkbuilding - og derfor bliver effekten af det også MEGET lavere end den kunne have være, hvis de gjorde det helt rigtigt.

Pointen er, at de tror det hele kommer bare fordi de laver indhold. Det gør det ikke :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:41

Jimmy Thomsen:

Interessant som nogen betragter trafik fra Google som gratis, hvis de har brugt hundredevis af timer på SEO optimering og linkbuilding. Hvis man har brugt én time på SEO optimering, så har det kostet dét, som man selv kunne tjene på en time. Hvis man antager dén vinkel, så er Adwords/Sponsorlinks måske ikke så dyre endda, hvis man har en side der konverterer godt, når først kunden "checker ind".

jeg har f.eks. over 50.000 ord på min side og har skrevet rundt i links kataloger

når man  har siddet i tog eller andre steder hvor man ikke kunne lave andet for hvad kan man ellers lave på en lang tog rejse til nord Jylland eller lille en smut tur i tog til Oslo eller andre steder der er så meget ventetid i hvert fald for mig ,

sikkert andre end mig rejser dagligt et par timer eller mere med offentlig transport og kan ikke finde på andet at lave end at læse avisen ,med det er de samme nyheder hverdag

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 20:48

Jeg koncentrer mig kun om:

titel

Discription

Keywords

lange tekster hver uge

link rundt om hver dag 3-5 styk

Har fået en af mine sider blandt top 5 på den måde og det virker meget godt :-)

Mikkel

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 12:08

TT Tekstforfatter:
Det er også dét, jeg satser på i første omgang: Stærk markedsføring. Der er mange muligheder, så mon ikke man kan generere mange besøgende alene baseret på dét. Så må SEO komme bagefter.

Jeg synes det er en forkert prioritering ud fra den betragtning at markedsføring er "her og nu" eller "hele tiden", hvor SEO er noget der tager længere tid. Du kommer ikke lynhurtigt i top på Google, det kan godt tage måneder eller år, hvor du med markedsføring kan få et super resultat her og nu med en reklame der bare sidder lige i øjet.

Jeg anbefaler altid at man starter med at få optimeret sin side, sådan at alt på siden er SEO optimeret, f.eks. interne links, title og description på sider osv. Så kan man efterfølgende begynde med lidt linkbuilding og artikel skrivning.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 15:25

Mikkel deMib Svendsen:
Du kan opnå top rankings med links alene - stort set uden tekst, men ikke omvendt. Det siger næsten det hele.

Ja, som en ganske sjov historie lå jeg i en periode nr. 1 på google ved søgning på mit navn. På trods af at navnet intet sted fremgik af den pågældende hjemmeside.

Udelukkende pga. mit navn tit linkes ind til siden ved diskussioner i diverse fora og blogs.

Det var virkelig en ganske spøjs fornøjelse.. 

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 202
Fra  Monbo Skrevet kl. 15:59

Fashion-Seller:

Jeg har intet imod konkurrencen eller nytænkning, meeeeeeen...
SEO har udviklet sig til, hvem der kan fylde mest tekst på deres side. Jo mere des bedre, og så forsøger man ellers at overgå hinanden. Følger man ik lidt med, så taber man i søgemaskinerne...

Ik for at hænge nogle ud, men prøv f.eks en forside som denne http://www.monbo.dk/shop/frontpage.html

Der er mere tekst, som ene og alene er skrevet med søgeoptimering for øje, end salgsfremmende billeder, tilbud eller indslag... Og bruger du Google.co.uk så er det der ved at være hverdag i mange shops... Det gavner intet for den handlende... 

Jeg synes faktisk det er en udemærket og informativ tekst vi har på forsiden.
Den er der bestemt ikke kun af hensyn til SEO - men en sammenhængende tekst er vel et udemærket sted at lave interne links fra. Disse går til de landingpages der også linkes til externt.

Antallet af indgående links er måske ikke særlig stort men ved en moderat men bred SEO indsats er det da lykkedes at komme på side 1 på flere af vores keywords : smykker, herresmykker, unikasmykker, designsmykker , emaljesmykker, brocher mens øreringe og håndlavede smykker

Nu er der jo tale om en nicheshop med et begrænset vareudbud - en værkstedsshop om man vil hvor smykkerne produceres i mindre serier - men derfor synes jeg da ikke man skal sammenligne den med affiliate sider....

At der så skal arbejdes med designet af forsiden er en anden sag...;-))

SEO er vel en sag der er åben for alle - hvis man vil skille sig ud kan man jo bare købe sig til gode placeringer gennem ADWords eller gennem professionel SEO-rådgivning.

Jeg arbejder med kommentarer på blogs som jeg synes er spændende at læse på,og forsøger så vidt muligt at tilføre en form for mening med kommentarerne...om det så lykkes må jo være op til den enkelte.

Men tilbage til tekste på forsiden - det kan godt være den skal op til revision - tak for hintet om at lave flere salgsfremmende billeder mv...;-))

Besøg webshop med unikke håndlavede smykker på Monbo.dk

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:43

IT-Konsulenten:

TT Tekstforfatter:
Det er også dét, jeg satser på i første omgang: Stærk markedsføring. Der er mange muligheder, så mon ikke man kan generere mange besøgende alene baseret på dét. Så må SEO komme bagefter.

Jeg synes det er en forkert prioritering ud fra den betragtning at markedsføring er "her og nu" eller "hele tiden", hvor SEO er noget der tager længere tid. Du kommer ikke lynhurtigt i top på Google, det kan godt tage måneder eller år, hvor du med markedsføring kan få et super resultat her og nu med en reklame der bare sidder lige i øjet.

Jeg anbefaler altid at man starter med at få optimeret sin side, sådan at alt på siden er SEO optimeret, f.eks. interne links, title og description på sider osv. Så kan man efterfølgende begynde med lidt linkbuilding og artikel skrivning.

@IT-Konsulenten:

Jeg tror ikke, jeg ville kalde det en egentlig prioritering: Det er ikke noget, jeg vælger af egen fri vilje. Jeg vil gerne bruge penge på SEO - når jeg har dem - men jeg er også af den overbevisning, at jeg godt kan nå et godt stykke vej uden en SEO-ekspert.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)