Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuck SEO, op i røven med linkbuilding :-)

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)
Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:42

Hey

Efter min mening kan en hjemmeside ikke leve af kun at skrive gode tekster, så skal de i hvertfald være så gode at folk begynder at linke til dem i stor stil.

Et eksempel kunne være en kunde jeg engang havde.
De havde en utrolig dårlig side, altså teknisk dårlig, dårlig kode, dårlige titler og ikke rigtig noget seovenligt eller så mange muligheder for SEO.

Men teksterne var gode, og der var da også en del sider som linkede til dem. De havde dog kun ca 20 besøgende fra søgemaskinerne om måneden, og det var endda kun på keywords som havde deres firmanavn. jeg lavede samtidig også en ranking analyse som viste at de ikke kom frem på produktrelaterede keywords.

De fik så mit SEO CMS, som det så ud dengang, og med de funktioner det havde dengang. og dengang var det lige så opdateret med funktioner og seovenlighed som det er i dag, så det fulgte den tids SEO. De brugte de gamle tekster som og lavede nogle titler som stemte overens med indholdet. Og De steg til 2486 besøg fra Google om måneden.

Hvad er moralen i denne lille anekdote fra det virkelige liv?
Jo, det er ikke nok bare at have gode tekster, der skal til hver en tid en lille smule seo, om så det er et teknisk godt SEO venligt system, muligheden for at skrive titler, metadata eller andet som jo i grunden har med SEO at gøre.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:30

Rasmus Thomsen:

Men forholder det sig ikke præcist på samme måde inden for de fleste andre områder af forretningslivet? Når konkurrenten gør en bestemt indsats, bliver du også nødt til at handle for at slå konkurrenten, hvad enten der er tale om tv-reklamer, priskrig, konkurrence på service, eller hvad nu det kan være.

Det hele ville selvfølgelig være meget nemmere, hvis konkurrenterne ikke lavede nye tiltag, og man derfor heller ikke selv behøvede at røre en finger. Sådanne tilfælde forekommer oftes kun, når der ingen konkurrenter er. Det er selvfølgelig sjovt for monopolisten selv, men det er ret surt for alle andre, og der kommer ikke meget nytænkning ud af det. Smile

Jeg forstår godt din kritik af indhold, der kun er til for søgemaskinerne, men forhåbentlig bliver maskinerne også bedre til at forstå, hvad der rent faktisk er relevant for brugerne. Det kan man i hvert fald håbe på.

Jeg har intet imod konkurrencen eller nytænkning, meeeeeeen...
SEO har udviklet sig til, hvem der kan fylde mest tekst på deres side. Jo mere des bedre, og så forsøger man ellers at overgå hinanden. Følger man ik lidt med, så taber man i søgemaskinerne...

Ik for at hænge nogle ud, men prøv f.eks en forside som denne http://www.monbo.dk/shop/frontpage.html

Der er mere tekst, som ene og alene er skrevet med søgeoptimering for øje, end salgsfremmende billeder, tilbud eller indslag... Og bruger du Google.co.uk så er det der ved at være hverdag i mange shops... Det gavner intet for den handlende... 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:41

Fashion-Seller:

SEO har udviklet sig til, hvem der kan fylde mest tekst på deres side. Jo mere des bedre, og så forsøger man ellers at overgå hinanden. Følger man ik lidt med, så taber man i søgemaskinerne...

Jeg hopper med på denne holdning. Skulle netop finde en afbudsrejse og i søgningen spammet af ubrugelige affiliatesites der ikke havde de rejsemål som de ellers havde optimeret deres title-tags til. Hvis de vil spilde min tid i den organiske søgning, så klikker jeg gerne på deres adwords, der jo også dukkede op i Google.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 17:43

Fashion-Seller:

Der er mere tekst, som ene og alene er skrevet med søgeoptimering for øje, end salgsfremmende billeder, tilbud eller indslag... Og bruger du Google.co.uk så er det der ved at være hverdag i mange shops... Det gavner intet for den handlende... 

Jeg vil ikke tage stilling til dit eksempel, men hvis en side kun lægger vægt på søgemaskinerne, og ikke, som du siger, henvender sig til brugeren, så må man også regne med, at siden konverterer dårligt. De potentielle kunder springer altså videre. Derfor må problemet i mine øjne løse sig selv på et tidspunkt. Enten lukker butikken, eller også finder folkene bag ud af, at der er noget galt og retter det til.

Så med andre ord taber du måske konkurrencen om at få mest trafik, men hvem gider vinde den, hvis trafikken ikke konverterer?

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:45

Fashion-Seller:

Ik for at hænge nogle ud, men prøv f.eks en forside som denne http://www.monbo.dk/shop/frontpage.html

Der er mere tekst, som ene og alene er skrevet med søgeoptimering for øje, end salgsfremmende billeder, tilbud eller indslag... Og bruger du Google.co.uk så er det der ved at være hverdag i mange shops... Det gavner intet for den handlende

Jeg kan godt se hvad du mener, og ja det er også på vej i den forkerte retning hvad angår Søgemaskineoptimering af tekster. Men som jeg skrev i mit tidligere indlæg, er SEO meget mere end SEO tekster.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 17:52

Hej Thomas,

Helt sikkert et interessant emne du smider på bordet. Jeg har ikke arbejdet ret meget med SEO på min blog og den har oplevet stor succes mange besøgende og god omtale. Dog vil jeg så lige nævne at jeg i stedet har arbejdet med sociale medier som virkelig har haft effekt. 

Så det kan nemt lade sig gøre :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:54

Fashion-Seller:

Rasmus Thomsen:

Men forholder det sig ikke præcist på samme måde inden for de fleste andre områder af forretningslivet? Når konkurrenten gør en bestemt indsats, bliver du også nødt til at handle for at slå konkurrenten, hvad enten der er tale om tv-reklamer, priskrig, konkurrence på service, eller hvad nu det kan være.

Det hele ville selvfølgelig være meget nemmere, hvis konkurrenterne ikke lavede nye tiltag, og man derfor heller ikke selv behøvede at røre en finger. Sådanne tilfælde forekommer oftes kun, når der ingen konkurrenter er. Det er selvfølgelig sjovt for monopolisten selv, men det er ret surt for alle andre, og der kommer ikke meget nytænkning ud af det. Smile

Jeg forstår godt din kritik af indhold, der kun er til for søgemaskinerne, men forhåbentlig bliver maskinerne også bedre til at forstå, hvad der rent faktisk er relevant for brugerne. Det kan man i hvert fald håbe på.

Har kun 1700 back links vil sige nærmeste ikke arbejdet med links , og fleste af deres links er bare skrevet ud i blogs hvor der ikke skrevet deres søgeord i teksten , jeg har da skrevet mig ud i over 1000 links kataloger mv . med mine søgeord i teksten dette kunne de i det mindste have gjort virker meget mystisk på mig , med da kun godt for dig at dine konkurrenter ikke tænker på kvalitet links

http://siteexplorer.search.yahoo.com/search;_ylt=A0oG7zdNGIFMn7YASDLal8kF?p=http%3A%2F%2Fwww.monbo.dk%2F&fr=sfp

Jeg Kan da godt forstå fuck Linkbuilding vis vil slå Jubii.dk med 296.000 links med 1700 links den kvalitet er da bundskraber

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min opskrift på webshop-seo-success: Jeg ville jeg lave nogle simple beskrivelser til hver side og kategori. Ud over dette ville jeg lave dybdegående artikler om et specifikt emne, som så linkede ind til en række relevante produkter. Regelmæssigt bør der skrives og offentliggøres nyt indhold dvs.gerne 2 gange om ugen.

Alt salg salg skal spores til hvilke ord / fraser som har givet salget. Se hvordan din placering i google er på disse søgninger, og hvilke undersider som de rammer. Optimer de enkelte sider til de ord / fraser som har givet salget før, og lav linkbuilding mod disse undersider med samme ord/fraser. Det er som regel nemmere at linkbuilde en underside til at ligge nr. 1 på en long-tail-søgning kontra forsiden på et eller andet keyword.

Hvis du hele tiden har fingeren på pulsen, og gentager overstående, så vil salget øges langsomt men sikkert. Dit website vil komme til at bestå af flere og flere sider, som vil ranke bedre og bedre.

Lidt omformuleret, så kan der være gode ide og fornuftig i at arbejde på den måde, kontra race efter en eller anden høj-potent søgning, som børnetøj, mobiltelefon e.lign. Det kræver en masse energi & tid at nå 1. paldsen på ordet børnetøj. Opbyg links & indhold efter overstående model, så vil du på sigt også have nemmere ved at nå de gode placeringer (og holde dem!).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:13

Kristoffer Hjerrild:

Hej Thomas,

Helt sikkert et interessant emne du smider på bordet. Jeg har ikke arbejdet ret meget med SEO på min blog og den har oplevet stor succes mange besøgende og god omtale. Dog vil jeg så lige nævne at jeg i stedet har arbejdet med sociale medier som virkelig har haft effekt. 

Så det kan nemt lade sig gøre :)

Hej Kristoffer

Det er også dét, jeg har "trøstet" mig selv med: Okay, jeg har ikke pt. råd til en SEO-ekspert, men der er så meget andet, jeg kan gøre for at generere besøgende. Hvad så, hvis jeg ikke kommer til at ligge nr. 1-3, når der søges på "music reviews"? Hvis jeg kan få en masse besøgende ind gennem sociale medier og YouTube, så er det jo også en god begyndelse :-)

Jeg håber da, at jeg en dag får råd til en SEO-ekspert, som kan skaffe mit musik-website endnu flere besøgende, men jeg fornemmer efterhånden, at der er mange andre alternativer til at "få godt gang" i besøgsantallet på et website :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)