Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhotel - virtuel server

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det man spørger sig selv, om man skal vente til man har råd og behov for en dedikeret server. Og findes der overhovedet en løsning til en dedikeret server, der er til at betale sig ud af?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:27

En billig dedikeret server kan fåes fra omkring 1000kr/mdr og opefter.

Men du kan sagtens klare dig med en virtuel server i starten, du skal bare være klar over de begrænsninger som den bringer til bordet :o)

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 14:32

Ja okay. Det er ikke så meget om jeg kan klare mig med en virtuel server, for lige nu klarer jeg mig med et alm. webhotel, så jeg vil også kunne klare mig med en virtuel server. Og når det primære formål har været stabilitet og også at fremtidssikre sig, så er det måske bedre at vente og se tiden an :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 15:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Jeg skal ikke svare på hvorfor han kun har delvist ret ... måske ved han ikke bedre? måske har han bare ikke selv været ude for det endnu.

Nu er vi jo alle her for også at lære noget nyt, så jeg er altid glad for input på fagligt niveau. Jeg skal da heller ikke gøre mig for klog da jeg har teknikere til hardcore delen Smile

På vores virtuelle server løsninger oversælger vi kun CPU-tid og Internet-båndbrede. Pt. findes der nemlig ikke nogen særlig fornuftig måde at opdele CPU-tid på, det vi har gjort er at tildele én kerne pr virtuelle server, det fungerer fint indtil vi har de første 16 virtuelle servere på maskinen, hvorefter folk er nødt til at begynde at dele.

Jeg sagde at double booking giver problemer, men der findes altså nogle udbydere der ikke overbooker. Et setup med 16 kerner og en opdeling 1= core og 15 virtuelle skulle gerne give den nødvendige sikkerhed.

Men på et område har Mikkel dog fuldstændig ret, hvis der er en der vil ødelægge det for de andre så skal han nok kunne gøre det på shared hardware. Men så vil enhver udbyder også rimelig hurtigt skride ind.

Desuden siger Mikkel at en server koster mindst 1000,- Dkr Det er ikke helt korrekt...   måske ved han ikke bedre? måske har han bare ikke selv været ude for det endnu. .. (for lige at bruge Mikkels egne ord Big Smile )
Men ved tyske udbyder som feks. Hetzner der allerede blev nævnt, kan du få det billigere, også her i Danmark har vi feks www.activewebs.dk som kan gøre det langt under de 1000,- om måneden .

Men jeg er enig med Mikkel at en virtuel server burde være nok for dig i starten.

Held og lykke med dit projekt og god vind :)

Markus

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:14
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Markus:

Desuden siger Mikkel at en server koster mindst 1000,- Dkr Det er ikke helt korrekt...   måske ved han ikke bedre?

Eller måske har han en nedre kvalitets-grænse for de løsninger han anbefaler til sine fellow-iværksættere ;)

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:35
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Eller måske har han en nedre kvalitets-grænse for de løsninger han anbefaler til sine fellow-iværksættere ;)

Henviser du til os med den udtalelse, eller hvordan skal det tolkes i forhold til Markus indlæg?
Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 23:07

Sune Christesen:

Henviser du til os med den udtalelse, eller hvordan skal det tolkes i forhold til Markus indlæg?

Jeg tror faktisk at han henviste til sig selv Sune.

Jeg vil dog drage disse 2 konklusioner af Mikkels indlæg i denne tråd: Kvalitet er dyrt / at det er dyrt behøver ikke betyde at det er kvalitet.

Jeg ville betænke mig ved at handle hos Mikkel når jeg ved at han oversælger og samtiddig prissætter som om han ikke gør.

Mvh Ken

ps. den EQ4 server man kan få hos hetzner er edder sparke mig et godt tilbud, 375 pr. md. inkl. moms. Man kan få 4-5 for samme pris som man skal give for 1 i dk. Og så er vi ikke engang begyndt at snakke trafik afgift endnu. Der må godt nok være nogen andre konkurrence betingelser i DE

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:56

kenhvm:

Jeg ville betænke mig ved at handle hos Mikkel når jeg ved at han oversælger og samtiddig prissætter som om han ikke gør.

Tak fordi du (ikke) gad og læse mit indlæg :o)

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 08:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin,

Jeg tillader mig at springe ind, da Mikkel M. C. i mine øjne forvirrer mere, end han gavner i denne tråd. 

I min øre lyder det som om, at du skal bruge et Erhverv-webhotel. Hvor du køber det er (stort set) ligegyldigt, du kan jo selv granske markedet og læse reviews af diverse udbydere på fx. Trustpilot, for at finde den udbyder, som passer til dig.

Hvis du vitterligt søger så høj kvalitet, og derfor kigger mod en VPS eller dedikeret server, men ikke er parat til at betale hvad det koster for sådan en + professionel assistance til opsætning og drift, er det måske ikke den rette løsning for dig alligevel. Kig lige dit projekt igennem - er det virkelig nødvendigt? Er dit website så stort og ressourcekrævende? Eller havde din gamle udbyder bare ikke styr på tingene? Min erfaring er igen, at hvis et website er så stort, at det kræver disse ting, har det som regel også en omsætning der gør, at det intet problem er at betale sig fra problemer som disse.

Pas på med at købe en billig dedikeret server/VPS og få en ven til at lave med opsætningen for en kasse bajer - pludselig, fredag aften kl 19:00 i prime time for dit website, går skidtet ned, din ven er til sin mormors 70 års fødselsdag, og så står du ellers med håret i postkassen. 

Mit råd er som sagt: Erhverv / professionelt webhotel i den ene eller anden afskygning, hvor udbyder klarer alt det tekniske (inks. loadbalance og ressourcekontrol), og du udelukkende skal fokusere på at skabe et fantastisk website! 

Hav en fortsat fantastisk dag.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 09:19

Eiler:

Hej Martin,

Jeg tillader mig at springe ind, da Mikkel M. C. i mine øjne forvirrer mere, end han gavner i denne tråd. 

I min øre lyder det som om, at du skal bruge et Erhverv-webhotel. Hvor du køber det er (stort set) ligegyldigt, du kan jo selv granske markedet og læse reviews af diverse udbydere på fx. Trustpilot, for at finde den udbyder, som passer til dig.

Hvis du vitterligt søger så høj kvalitet, og derfor kigger mod en VPS eller dedikeret server, men ikke er parat til at betale hvad det koster for sådan en + professionel assistance til opsætning og drift, er det måske ikke den rette løsning for dig alligevel. Kig lige dit projekt igennem - er det virkelig nødvendigt? Er dit website så stort og ressourcekrævende? Eller havde din gamle udbyder bare ikke styr på tingene? Min erfaring er igen, at hvis et website er så stort, at det kræver disse ting, har det som regel også en omsætning der gør, at det intet problem er at betale sig fra problemer som disse.

Pas på med at købe en billig dedikeret server/VPS og få en ven til at lave med opsætningen for en kasse bajer - pludselig, fredag aften kl 19:00 i prime time for dit website, går skidtet ned, din ven er til sin mormors 70 års fødselsdag, og så står du ellers med håret i postkassen. 

Mit råd er som sagt: Erhverv / professionelt webhotel i den ene eller anden afskygning, hvor udbyder klarer alt det tekniske (inks. loadbalance og ressourcekontrol), og du udelukkende skal fokusere på at skabe et fantastisk website! 

Hav en fortsat fantastisk dag.

Du rammer meget godt plet her på de overvejelser jeg efterhånden har gjort mig. Jeg har nok rimeligt højre krav og bliver let irriteret over, at et alm. webhotel fra tid til anden går ned. Derfor var mine overvejelser netop på, om tiden ikke var moden.

Men når man kigger på det som du gør, hvor man inddrager trafik osv, jamen så er sitet slet ikke stort nok til at bære en dedikeret server ihf. og måske heller ikke til en virtuel server.

Så tak for rådene herinde, selvom jeg synes det er synd, at folk begynder at diskutere indbyrdes, men det er jo op til folk selv ;)

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)