Du kan ikke søge momsrefusion i Tyskland, hvis du ikke er momsregistreret. Det er iøvrigt ikke noget man bare lige gør, der er meget papirarbejde og det er tidskrævende.
Nye regler fra i år. Meningen er at du fremover kan søge din moms refunderet via internettet.
Forkert rækkefølge efter min mening. Få afklaret med kommunen hvordan muligheden er for at drive erhverv ved siden af uddannelsen. Når det er afklaret så en snak med SKAT om hvordan problemet løses.
Ja hvis du siger det er den rette rækkefølge tror jeg dig gerne.... Jeg har ingen erfaring med revalidering og den slags....
Men hvorom alting er mener jeg ikke det kan understreges nok, at trådstarter bør hive fat i det relevante offentlige instanser....
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Det er så en af de få gange vi er uenige Henrik. Hvis han har tid til at skrive her, så har han også tid til at få ordnet de ting, der er ingen grund til, set fra mit synspunkt, at afvente en yderligere reaktion fra Politi og Skat, det gør det ikke bedre.
En af de få gange???
Hvis manden sidder i udlandet sker der hverken fra eller til før han kommer hjem. Hvis det var mig - så ville jeg først få afklaret med politiet hvad sagen drejer sig om. Dernæst tage et møde med socialforvaltningen om muligheden for at drive virksomhed fremover - og så tage et møde med SKAT.
Bemærkede at der blev nævnt at der drejer sig om salg via trendssales. Det er et af de områder hvor SKAT har haft megen kik på hvem der sælger og ikke mindst hvad der sælges.
1.Politiet - Få afklaret hvad sagen drejer sig om 2. Socialrådgiver - Få afklaret om jeg kan få lov til atdrive virksomhed ved siden af. 3. Tage kontakt til Told og Skat og høre hvad de foreslår herfra.
Hvad der undrer er at Politiet er inde i billedet på nuværende tidspunkt, da der såvel hos SKAT som hos kommunerne er tradition for at snakke med "borgerne" inden de vælger at politianmelde.
Tror mere problemet ligger i at politiet også holder øje med trendsale, samt DBA, da de er store hæler centraler.
Eller har fået en anmeldse for ulovligheder, så skal de gå den efter.
Men har man fakturaer og andet så er der jo ikke noget at frygte.
Og det er sikkert også derigennem at der er kommet en anmeldse, sådan at skat er blevet opmærksom på en.
/Kenneth
Ps ellers synes jeg det er forkastligt at drive virksomhed, når man samtidig får revalidering. Det sætter utrolig mange invaliderede i rigtig dårligt lys.
4. Fortæl os hvad du har fundet ud af i forhold til punkt 1-3 - nu er vi jo blevet nysgerrige ;)
Og se så at få ringet til kommunen imorgen kl. 8 (eller hvornår de har telefontid fra).... Derefter politiet og så T & S - sæt det som et mål du skal have aftalt møder med kommunen og T & S + have snakket med politiet inden frokost imorgen.....
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Så længe man er inden for lovens grænser kan jeg på ingen måde se det forkastelige i at drive virksomheds samtidig med at man er på revalidering. Tværtimod burde man da støtte at folk ønsker at drive deres egen virksomhed og derved bidrage til værdierne i samfundet.
Når YE er færdig med sin revalidering kan det endda være at han kan starte sin egen fuldtidsvirksomhed med et par ansatte. Det vil da være super!
På lignende viis burde det også være muligt at få støtte til iværksætteri hvis man er på dagpenge osv.
Anyway - nu er vi på et sidespor. Forstår bare ikke hvorfor det skulle være odiøst.
Virker som du har en plan. Bed om at få et personligt møde med både kommune og SKAT.
Forbered dig godt overfor kommunen og fortæl hvorfor du skal have lov at drive erhverv ved siden af. Det påvirker ikke din skolegang mv.
Det samme med SKAT. Få lavet et regnskab over hvad du købt og ikke mindst hvad du har solgt. Det nytter ikke noget at du ikke ved præcist hvad du har omsat. Da du ikke er momsregistreret så lav det ud fra den forudsætning. Husk at tage højde for alle de udgifter som du har haft.....
Prøv evt. at lave en regneark, hvor du deler dit salg ud på månedsbasis - mere for at få en ide om hvornår du "overskred" grænsen på de 50.000 kr. Hvis det lige er sket er problemet ikke stort.
Jeg har hjulpet nogle stykker med trendsales sager i de seneste måneder. Udgangspunktet for disse sager har været en henvendelse fra SKAT direkte om at redegøre for deres salg på TS. Måske der er noget korrespondance der er misset undervejs?