Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I klemme hos Told og Skat. :S

Side 6 ud af 11 (101 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man er på revalidering, får man ca. en gang i kvartalet en skema, hvor man skal oplyse sine økonomiske forhold til kommune. Dvs. kommune vil have af vide om du har ændringer i indkomsten ud over din revalidering.. Hvis du blot har underskrevet denne uden at oplyse din anden indtægt forhold, er der bestemt ikke tale om ærligt spil.

Når du har været så heldig at kunne modtage revalidering, for at kunne mod hjælp til at på "genoprettet" din erhversevne, så mener jeg med 99% sikkerhed at du ikke må være momsregisteret eller have selskab på nogen måde - næsten akkurat som når man er i A-kassen, og på dagpenge. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mp130965:
Når du har været så heldig at kunne modtage revalidering, for at kunne mod hjælp til at på "genoprettet" din erhversevne, så mener jeg med 99% sikkerhed at du ikke må være momsregisteret eller have selskab på nogen måde - næsten akkurat som når man er i A-kassen, og på dagpenge. 

Godt du kun skrev 99 % sikker, for du er forkert på den. Det er tilladt at være momsregistreret under revalidering, men det SKAL være godkendt af kommunen først.

Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 12:33

Jeg har intet skema fået på noget tidpunkt da det altid er sket telefonisk indtil nu.

Tilmeldt 20. Jul 10
Skrevet kl. 12:35

Jeg må have ringet til min revalideringsrådgiver og høre om jeg kan få lov til det. Men hvad tror i chancerne er for det at jeg kan få det?

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 12:36

Hej.

Du skal ikke fortvivle, der findes en løsning på alle problemer.

Mit råd til dig.

Tag kontakt til et rådgivningsfirma der er vant til at hjælpe private og firmaer der er kommet i klemme i systemet af den ene eller anden grund. Vi er sådan et firma, men der findes sikkert også andre?

Et Smba kan ikke oprattes med tilbagevirkende kraft. Dernæst skal du være klar over at der skal mindst 2 personer til at stifte et Smba og begge skal deltage i driften. Fremad rettet lyder det som en rigtig ide, idet hele overskuddet kan forblive i firmaet og ikke påvirke din SU.

Få hurtigst muligt lavet et regnskab over dine hidtidige aktiviteter, måske kan vi få regnskabet til ikke at have givet et overskud. hvis din omsætnng er over kr. 50.000 skal du momdregistreres og der skal indberettes moms, men du må også fratrække din købsmoms, så din gæld til SKAT behøver ikke at være særlig stor og dermed vil din forselelse i henhold til skat sikkert kunne klares med en advarsel, måske en lille bøde.

men vent med at tage kontakt til skat, lad dit rådgivningsfirma gøre dette, vi er vant til at tale med skat i den slags sager. Du skal også kade rådgivningsfirmaet tage kontakten til din sagsbehandler, vi kender lovgivningen om revalidering og SU og kan give de rette argumenter til fordel for dig. Jeg tror også vi kan få den del af sagen forhandlet på plads. Problemet kan være at du allerede er registreret hos kommunen som socialbedrager, men jeg tror det næppe!

At politiet er kommet forbi undrer mig, men også her ville jeg straks tage kontakt til politiet og bede om en forklaring på hvad de har besøgt dig angående, det kunne jo være i en hel anden anledning. Måske de vil spørge dig om du har observeret et elelr andet i en eller anden forbindelse?

Du skal være velkommen til at kontakte mig på: am@Nr1-okonomikontoret.dk

Vi har hjulpet andre i lignende situationer, det koster en lille smule, men vores priser er faktisk overkommelige i forhold til revisorer og advokater.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Sorø
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:37

Hej YE

Selvom de hedder Told & Skat, så er jeg mere end sikker på at der er direkte hjælp at hente i din lokale T & S region.

de afholder nogle kurser for iværksættere og påtænkende igangsættere, og jeg vil varm anbefale en deltagelse på disse, der kan du få besvaret alle de spørgsmål som måtte være- samtidig de er meget behjælpelige også hvis man bare kører dertil.

HUSK- som selvstændig er en af de bedste værktøjer man har ganske gratis ! Nemlig altid at være 5 minutter foran alle andre, og dette sætter man også pris på hos Told & Skat.

De er slet ikke så farlige som mange gør det til, og hvis de er, er det typisknok fordi man selv har forårsaget en grund til det ;O)

Tilmeldt 20. Jul 10
Skrevet kl. 12:51

Hej,

Mange tak for dit indlæg.

Det lyder som en fornuftigt løsning og det kan godt være jeg sender dig en mail en af dagene. :)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:53

YE:

Jeg vil prøve at regne på hvormeget de skal have i moms.

Det bliver svært, for der er ingen moms da du ikke er momsregistreret. Men hvis du via en shop har solgt produkter og det deraf fremgår at priserne er inkl. moms, så har du måske en udfordring.

Men gør som jeg foreslog tidligere i tråden, tag op til Skattecenteret og få det ordnet. Men nu da du er på ferie kan du passende ringe og aftale en tid med dem, så er det ordnet 72221818.

Jo længere du venter med at aftale en tid, des værre bliver det.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:58

Henrik Krogh:
Hold ferie og lad være med at bruge tiden på bekymringer som du alligevel ikke kan gøre noget ved før du er i Danmark. Når du så er det - så er det om at få fingrene ud og være proaktiv.

Det er så en af de få gange vi er uenige Henrik. Hvis han har tid til at skrive her, så har han også tid til at få ordnet de ting, der er ingen grund til, set fra mit synspunkt, at afvente en yderligere reaktion fra Politi og Skat, det gør det ikke bedre.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Jul 10
Skrevet kl. 13:00

Jeg har bare solgt som privat person på trendsales

Side 6 ud af 11 (101 indlæg)