Hej.
Du skal ikke fortvivle, der findes en løsning på alle problemer.
Mit råd til dig.
Tag kontakt til et rådgivningsfirma der er vant til at hjælpe private og firmaer der er kommet i klemme i systemet af den ene eller anden grund. Vi er sådan et firma, men der findes sikkert også andre?
Et Smba kan ikke oprattes med tilbagevirkende kraft. Dernæst skal du være klar over at der skal mindst 2 personer til at stifte et Smba og begge skal deltage i driften. Fremad rettet lyder det som en rigtig ide, idet hele overskuddet kan forblive i firmaet og ikke påvirke din SU.
Få hurtigst muligt lavet et regnskab over dine hidtidige aktiviteter, måske kan vi få regnskabet til ikke at have givet et overskud. hvis din omsætnng er over kr. 50.000 skal du momdregistreres og der skal indberettes moms, men du må også fratrække din købsmoms, så din gæld til SKAT behøver ikke at være særlig stor og dermed vil din forselelse i henhold til skat sikkert kunne klares med en advarsel, måske en lille bøde.
men vent med at tage kontakt til skat, lad dit rådgivningsfirma gøre dette, vi er vant til at tale med skat i den slags sager. Du skal også kade rådgivningsfirmaet tage kontakten til din sagsbehandler, vi kender lovgivningen om revalidering og SU og kan give de rette argumenter til fordel for dig. Jeg tror også vi kan få den del af sagen forhandlet på plads. Problemet kan være at du allerede er registreret hos kommunen som socialbedrager, men jeg tror det næppe!
At politiet er kommet forbi undrer mig, men også her ville jeg straks tage kontakt til politiet og bede om en forklaring på hvad de har besøgt dig angående, det kunne jo være i en hel anden anledning. Måske de vil spørge dig om du har observeret et elelr andet i en eller anden forbindelse?
Du skal være velkommen til at kontakte mig på: am@Nr1-okonomikontoret.dk
Vi har hjulpet andre i lignende situationer, det koster en lille smule, men vores priser er faktisk overkommelige i forhold til revisorer og advokater.
De bedste hilsener
Anders Mikkelsen
Nr1