Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I klemme hos Told og Skat. :S

Side 1 ud af 8 (74 indlæg)
Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er kommet lidt i klemme hos Told og Skat lyder det til da jeg har solgt lagervarer uden at have et firma. Troede ikke det var det store problem men det lyder det nu til at være.
Så galt faktisk at politiet har ringet på min dør den anden dag hvor jeg ikke var hjemme.

Jeg ønsker selvfølgelig ikke at gøre noget ulovligt -
Men jeg trives med tanken om at drive min eget lille online shop ved siden af mit studie så jeg vil meget gerne kunne fortsætte dog på lovlig vis selvfølgelig.

Jeg har derfor brug for at oprette et firma hurtigstmuligt. SMBA som eneste løsning tror jeg.

Men kan jeg gøre dette med tilbagevirkende kraft og hvorlangt tilbage kan jeg gøre det?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:49

Har du omsat for mere end 50.000,- kr. de seneste 12 måneder?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Jul 10
Skrevet kl. 01:59

Omsat betyder både kredit og debit right?  så er svaret ja

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 02:05

YE:

Omsat betyder både kredit og debit right?  så er svaret ja

Omsat betyder om du har solgt for mere end 50.000,- kr....Hvis du har solgt for 45.000,- kr. og har udgifter for 30.000,- kr., så er dit overskud på 15.000,- kr. mens din omsætning er på 45.000,- kr.

Du må omsætte for 50.000,- kr. over 12 løbende måneder, uden cvr nummer, men skal selvfølgelig stadig betale skat af overskudet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Jul 10
Skrevet kl. 02:10

OK - Tak for definitionen :) så lærte jeg noget igen i de sene nattetimer

Men jeg har nok omsat for mere end 50.000 vil jeg umidlbart sige

Tilmeldt 20. Jul 10
Skrevet kl. 02:11

puha ja det kan jeg se at jeg har nu indenfor det seneste halve år :S

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:09

YE:
Jeg er kommet lidt i klemme hos Told og Skat lyder det til da jeg har solgt lagervarer uden at have et firma. Troede ikke det var det store problem men det lyder det nu til at være.
Så galt faktisk at politiet har ringet på min dør den anden dag hvor jeg ikke var hjemme.

Hmm lyder betænkeligt.

Men du gør da bare det at du ringer eller møder op hos politiet og spørger hvad de vil og derefter tager du til nærmeste skattecenter og finder ud af hvilken løsning der er bedst. Der er jo derfor skattecentrene er der!

Må indrømme at det virker meget underligt at der på 6 måneder er ballade med både Skat og Politi, men du skal nok regne med at komme i stormvejr hvis ikke du selv tager initiativet til at løse udfordringerne, og løsningen starter ved Politi og Skat.

Køb ren argan olie her

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3349
Skrevet kl. 08:34

Tjah, jeg går da ind for ærlighed, og jeg sætter da pris på at du står frem her og faktisk er nået så langt at du gerne vil betale skat.

Men kunne det tænkes at politiet har været hos dig af andre årsager end for at knalde dig? Det kunne jo tænkes de har fundet en cykel du har efterlyst for 5 år siden. Eller at de leder efter vidner til noget der er sket i nærheden af dig?

Er der nogen der kan be/afkræfte om politiet overhovedet bruger deres tid på at besøge folk der sælger en smule sort ?

Tag den med ro, og går det galt, så tag din straf som en mand :) Sker der ikke noget, så lav dig en lille enkeltmandsvirksomhed til dine aktiviteter.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:12

Har du solgt kopivarer? Normalt ville SKAT vel bare skrive til dig, så det lyder mere som de er efter dig for socialt bedrageri eller salg af ulovlige genstande, fx kopivarer.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Jul 10
Skrevet kl. 10:35

Hej jeg har ikke solgt kopivarer!

Ja det kan godt være de syns det er socialbedrageri - men det har på intet tidspunkt været min hensigt at snyde skat for deres penge, da alle jo godt ved at de nok skal få deres på somehow på et tidspunkt anyways.

Side 1 ud af 8 (74 indlæg)