Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM og Penn and Teller

Side 9 ud af 10 (94 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Allan, det er simpelt hen noget vrøvl at se bort fra et så vigtigt element som løn, job-goder, jobsikkerhed, dagpenge osv.

Almindelige virksomheder er på ingen måde opbygget som MLM. Det er simpelt hen en gang fordrukken sludder.

Det er blot endnu et godt eksempel på, at MLM-folk bruger al dere tid på at bortforklare hvad det er de laver i stedet for at stå ved det. Svagt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:36

Jøsses dog Mikkel! Tak for den svada! Surprise

Jeg har jo netop lige sagt at jeg IKKE taler om opbygningen af virksomhederne. 

Jeg taler om, at det er en vag indvending, at MLM skulle være noget slemt - fordi dem i toppen tjener mere end dem i bunden.

Selvom I ikke er enige - så synes jeg den indvending svarer til, at jeg ikke vil handle i Matas - fordi dem der ekspederer mig får mindre i løn end ejeren af butikken.

Det jeg egentlig efterlyser er et godt argument til at få fejet den (vane)holdning af bordet - så man kan få en seriøs dialog. Hvis folk synes produkterne stinker - eller konceptet stinker, fordi der er for meget arbejde i opstartsfasen - så er det reelle indvendinger. Men den førnævnte indvending er ikke holdbar - man hører den bare tit. 

Just my 50 cent! Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 19:39

Mikkel deMib Svendsen:

Det er blot endnu et godt eksempel på, at MLM-folk bruger al dere tid på at bortforklare hvad det er de laver i stedet for at stå ved det. Svagt.

Sådan et svar vil jeg ikke lade stå alene. Alle skal selvfølgelig have lov til at have sine holdninger, men MLM har intet med pyramide at gøre. Jeg forsøger ikke at bortforklare noget som helst! Men jeg bliver sgu træt af at man bliver sat i bås som helhed. Fint nok du ikke kan lide MLM, det er dit valg.

Jeg ved ikke om i snakker forbi hinanden eller om du rent faktisk mener at MLM er pyramidespil. Men det kan du måske lige svare på.

Og lige for at få en ting på det rene, jeg tror ikke der er nogen der mener traditionelle virksomheder er bygget op som MLM. Men der er mere pyramide form over Microsoft end der er i en MLM iværksætters forretning.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:52

Martin Slot:

Alle skal selvfølgelig have lov til at have sine holdninger, men MLM har intet med pyramide at gøre.

Der er jeg til gengæld lidt uenig. Jeg mener netop, at MLM er kendetegnet ved en pyramide-struktur. Og det er der absolut ikke noget galt i.

Problemet er, at folk automatisk er negativt indstillet overfor selve ordet: Pyramide - af den simple årsag, at de fleste udelukkende har hørt om det i negativ forstand - i forbindelse med ulovlige pyramidespil og MLM-forretninger som har forsøgt at ligne legitime MLM firmaer, men som i sidste ende bare var ulovlige pyramide SPIL!

Det er også årsagen til, at jeg nævner vaneholdninger. De fleste har lært, at hvis man hører ordet pyramide i forbindelse med forretning - så skal man passe på. Men den holdning er baseret på SPIL. Det glemmer folk bare i farten.

Men hvis nu aviserne også skrev om de legitime MLM forretninger hvor mange faktisk tjener en god sideskilling og enkelte lever af det 100% så ville folks holdning også være mindre skeptisk. Problemet er bare - at de historier kommer aldrig i aviserne - for det sælger ikke aviser. 

Folk vil forarges - det sælger aviser! Wink

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 20:10

Allan I:

Der er jeg til gengæld lidt uenig. Jeg mener netop, at MLM er kendetegnet ved en pyramide-struktur. Og det er der absolut ikke noget galt i.

[

Hehe...jamen det er da i orden, problemet som jeg ser det, er at jeg reelt kan have 6 led under mig hvis "pyramide" er større end min. Derfor syntes jeg pyramiden kan komme til at se ret underlig ud.

Allan I:

Men hvis nu aviserne også skrev om de legitime MLM forretninger hvor mange faktisk tjener en god sideskilling og enkelte lever af det 100% så ville folks holdning også være mindre skeptisk. Problemet er bare - at de historier kommer aldrig i aviserne - for det sælger ikke aviser. 

Jamen enig det ville da være rart hvis de brugte lidt krudt på succeshistorier. Og nogle gange kunne man ønske at journalisterne gik lidt mere i dybden.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:39

Martin Slot:

Hehe...jamen det er da i orden, problemet som jeg ser det, er at jeg reelt kan have 6 led under mig hvis "pyramide" er større end min. Derfor syntes jeg pyramiden kan komme til at se ret underlig ud.

HeHe - nu er du vist bare kontrær. En MLM skeptiker vil jo så bare betegne det som mange pyramider oven på hinanden - hvilket jeg i princippet også selv vil kalde det. Wink

Vi er vel enige om, at for alle i organisationen gælder det om at bygge nedad (i første omgang). Derefter bygger man udad - og så nedad igen. Altså med andre ord - alle laver små pyramider. 

I princippet kunne jeg da godt tænke mig at slippe for pyramide-mærkatet, da det har en negativ klang. På den anden side er jeg også stor tilhænger af, at kalde en spade for en spade. Så jeg er lidt splittet - hvilket også var årsagen til mit første indlæg i denne tråd.

Jeg synes bare det kunne være rart at snakke MLM uden alle fordommene.

Hvis nogen foreslog dig at starte en franchise butik - så ville din første indskydelse jo ikke være at hive alle dem frem, som har fejlet med et franchise koncept - men sådan er det med MLM - man skal først høre om alle de brodne kar og alle rædselshistorierne.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 22:01

Hvad er det der er farligt ved en pyramide ?

Jeg smider lige et sjov link som også handler om pyramide opbygning.

Big Smile

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:18

Som sagt pyramide strukturen ikke tilladt i Danmark ifølge forbrugerombudsmanden ved penge pengetransaktioner

Derfor kommer tit debattere her på amino.dk der har en udenlandske struktur hvor disse penge transaktioner er tilladte .

Dette er ødelægge for alle de gode MLM folk på amino.dk , de fleste danske MLM folk overholder dansklovgivning , dog ved jeg ikke hvorfor de ikke stopper de ulovlige tråde med det samme og MLM folk stod samme og dette målsætning dette erhverv til et erhverv der fremstår som et der overholder dansklovgivning

Vis skulle lykkes at bringe jer meget frem som erhverv , på forumer mv. må simpelthen gør alt , hvad der står i jeres magt at dansklovning overholdes

Hvorfor får i ikke Crew der kan lukke hurtigt de ulovlig tråde, for de ender tit i en mudderkastning.

vi er alle enig om dansklovgivning skal overholdes ,regner jeg med 

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/mlm

http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 22:34

Mikael christiansen:

Som sagt pyramide strukturen ikke tilladt i Danmark ifølge forbrugerombudsmanden ved penge pengetransaktioner

Derfor kommer tit debattere her på amino.dk der har en udenlandske struktur hvor disse penge transaktioner er tilladte .

Ja vi er alle enige ... Lov skal holdes.

Har er et uddrag af dit link fra forbrugerombudsmanden

----

Det anses kun for at være pyramidespil, når den økonomiske gevinst hovedsagelig stammer fra indskud fra nye deltagere. Udenfor falder altså de egentlige salgsorganisationer, der er pyramidisk opbygget, de såkaldte Multi Level Marketing virksomheder jf. nedenfor.

Afgrænsningen mellem Multi Level Marketing og pyramidespil beror på en konkret vurdering, men som tommelfingerregel kan man sige, at såfremt der ikke er et salg af reelle produkter, er der tale om et ulovligt pyramidespil.

-----

Hvorfor er det så vi hele tiden ender med denne snak ?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 22:41

Men Michael ... - nu gør du jo lige præcis det, som jeg bitchede over i mine forrige indlæg.

STRUKTUREN er IKKE ulovlig i DK, så længe der er et reelt produktsalg involveret.

Pyramide-SPILLENE er derimod ulovlige - fordi de udelukkende drejer sig om pengetransaktioner.

Alle de store MLM-selskaber; Herbalife, NuSkin, NWA, ACN, BerryEn etc. - som alle har en pyramidelignende struktur - er LOVLIGE i DK.

Edit: Nå, der kom Keld mig lige i forkøbet. Wink

Side 9 ud af 10 (94 indlæg)