|
Jeg bestilte nogle varer fra www.billigvoks.dk og jeg synes at deres bestilingsflow er mega fedt sat op. Jeg husker, at de ville smide en gratis gave med, hvis man valgte at få leveret på sin arbejdsadresse/skole/institution eller døgnpost. Og det er jo fordi, at så kan varerne sendes som erhvervspakke i stedet for privatpakke hos Post DK, hvilket er væsentlig billigere. Man kunne også vælge om man ville have varen inden for 24 timer eller inden for 3 dage. Dvs. at man kunne spare lidt fragt hvis tingene skulle sendes med B-post. |
Jesper Laugesen:Bare underligt så mange fokuserer blot på denne ene post - istedet for at se helheden
Underligt? Det syntes jeg nu ikke. Du er privat kunde, går ind og "køber" online .. kigger på priser forskellige steder .. så kommer du til at finde fragten (det er tit ikke særligt overskueligt hvordan man finder den pris) .. osv osv.
Så skal der betales .. ups .. den gode pris blev lige til en dårlig pris.
Fragt det lægges på prisen taler imod den hurtige/nemme oplevelse som af mange forventes når der købes ind på nettet.
Spørger du kunder hvorfor de køber online så får du med sikkerhed disse svar:
- Jeg kan gøre det i ro og mag hjemme fra
- Jeg kan sammenlige priser uden at butikken vrisser af mig
- Det er nemt
Hvis du fjerne det er nemt og laver ro og mag om til irritationsmomenter med mange forskellige dårlige oplevelser ved checkout .. selv så jeg en (ikke dansk) som ville have kredit kort informationer inden der blev lag fragt på .. og inden du kunne se det .. ok, du kunne stadigvæk fortryde, men jeg giver ikke mit kredit kort hvis jeg ikke ved hvad prisen er.
Så bruger oplevelsen kan være en god grund til at overveje at have fri fragt.
Bliv gratis medlem