Det er jo super lækkert at høre, når noget man prøver af viser sig at blive en succes. Og så er det også rart at høre, at det ser ud til at der kan komme et rigtig fornuftigt alternativ til GLS, men det er en helt anden sag..
Jeg havde selv en "fragtoplevelse" i går som jeg da også gerne vil dele, da det også fortæller lidt om hvordan forbugerne tænker. Jeg er nok ikke en helt typisk forbruger, men alligevel :o)
Jeg skulle bruge en microbølgeovn og en PS 3, og havde siddet og kigget på de forskellige prissammenligninssider, og de store butikkers webshops.
Jeg kommer nok ikke til at hande elektronik i en lille biks jeg aldrig har hørt om, da jeg ikke ved hvordan evt. reklametaioner håndteres. Så det skal helst være et sted, hvor jeg forholdsvist smertefrit kan få ombyttet eller repareret, hvis der nu skulle være noget galt. Og her ved jeg at El-giganten har en superservice (det kan odt være der er andre der oplevet andet, men det jeg har hørt har været langt over forventning).
Det eneste der talte imod at vælge El-giganten, og også er grunden til at jeg ikke har handlet der tidligere, er deres ret høje fragtpriser. Men okay, jeg har nogle ønsker til sikkerhed efter købet, så jeg må acceptere at det koster 3-400 kr. ekstra i forhold til det billigste jeg kunne finde.
Men da jeg købte varen, var der et stort rundt 0 ud for fragt, der oven i købet bliver leveret med Post Danmark. Så ud over at jeg får en vare med en god sikkerhed efter købet, får jeg den ovenikøbet leveret til døren og det blev alligevel den samlet set billigste løsning.
Det gør jo nok, at El-giganten bliver et af de første steder jeg kigger, næste gang jeg skal bruge varer som de gør sig i. Så fragten, der er grunden til at jeg ikke har handlet hos dem tidligere, bliver nu én af grundene til at jeg nok kommer til at handle der oftere.
I kan sikkert ikke bruge det til så meget, men det er sjovt som tingene kan vende pga. en lille detalje :o)