Hej Fashion-Seller, Jeg har brugt PayPal i mange år i forskellige sammenhænge. Jeg har dog ikke en webshop, men jeg kender alt til PayPals umådeligt dårlige service. For det første er deres kundeservice i Europa (og i USA) outsourcet til Indien. For det andet: Har du lagt mærke til hvor svært det er at finde PayPals telefonnummer på siden? De har gjort ALT de kan for at skjule det, og det tager i omegnen af en halv time at finde det. Det er udelukkende fordi de ved, at man ikke kan give standardiserede svar over telefonen. Det er med andre ord langt mere omkostningseffektivt at sende standardiserede svar via e-mail, end det er at håndtere opkald. For det tredie er PayPal så stor en virksomhed, at den kan være fuldstændig ligeglad med din sag og naboens sag. Transaktionerne buldrer igennem hver dag, og det går fremad for PayPal, da konkurrencen er for lille og deres brand for stærkt. De behøver med andre ord ikke yde nogen exceptionel kundeservice, for kunderne vælter ind alligevel. Mange af dem gennem samarbejdet og integrationen med eBay. Jeg har selv tabt adskillige sager, selvom jeg har kunne dokumentere, at jeg havde afsendt varen som lovet. De er totalt umulige at danse med, og de tager nogle fuldstændig urimelige gebyrer på transaktioner, i forhold til den service de yder. PayPal kommer aldrig til at få fodfæste i Danmark for alvor, fordi Danmark som land er for småt. De kan ikke slippe afsted med de ting de kan slippe afsted med, når de opererer som global virksomhed. Det er mit bud. Under alle omstændigheder: Led med lys og lygte efter et alternativ. PayPal er noget lort og har været det i mange år. |
BZR:For det andet: Har du lagt mærke til hvor svært det er at finde PayPals telefonnummer på siden? De har gjort ALT de kan for at skjule det, og det tager i omegnen af en halv time at finde det. Det er udelukkende fordi de ved, at man ikke kan give standardiserede svar over telefonen. Det er med andre ord langt mere omkostningseffektivt at sende standardiserede svar via e-mail, end det er at håndtere opkald.
Står det på siden? Vi fandt mails + tlfnumre i de der chargeback mails, da vi opgav at lede...
BZR:For det tredie er PayPal så stor en virksomhed, at den kan være fuldstændig ligeglad med din sag og naboens sag. Transaktionerne buldrer igennem hver dag, og det går fremad for PayPal, da konkurrencen er for lille og deres brand for stærkt. De behøver med andre ord ikke yde nogen exceptionel kundeservice, for kunderne vælter ind alligevel. Mange af dem gennem samarbejdet og integrationen med eBay.
Denne sag er ik lille... Det handler om hele Paypals sikkerhed og troværdighed. Det kan godt være at vi står for mini tiny whiny promiller af deres klager, men fremgangsmåden, som de kriminelle benytter, kan ramme alle Paypalk brugere... Og det vil på sigt kunne smadre dem fuldstændigt!
Derfor er det endnu mere overraskende, at de tager det så lalala... Selv en barn fra børnehaven vil kunne misbruge deres "sikre" system nærmest...