Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PayPal kan være risikofyldt, som shopejer!

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Fashion-Seller,

Jeg har brugt PayPal i mange år i forskellige sammenhænge. Jeg har dog ikke en webshop, men jeg kender alt til PayPals umådeligt dårlige service.

For det første er deres kundeservice i Europa (og i USA) outsourcet til Indien.

For det andet: Har du lagt mærke til hvor svært det er at finde PayPals telefonnummer på siden? De har gjort ALT de kan for at skjule det, og det tager i omegnen af en halv time at finde det. Det er udelukkende fordi de ved, at man ikke kan give standardiserede svar over telefonen. Det er med andre ord langt mere omkostningseffektivt at sende standardiserede svar via e-mail, end det er at håndtere opkald.

For det tredie er PayPal så stor en virksomhed, at den kan være fuldstændig ligeglad med din sag og naboens sag. Transaktionerne buldrer igennem hver dag, og det går fremad for PayPal, da konkurrencen er for lille og deres brand for stærkt. De behøver med andre ord ikke yde nogen exceptionel kundeservice, for kunderne vælter ind alligevel. Mange af dem gennem samarbejdet og integrationen med eBay.

Jeg har selv tabt adskillige sager, selvom jeg har kunne dokumentere, at jeg havde afsendt varen som lovet. De er totalt umulige at danse med, og de tager nogle fuldstændig urimelige gebyrer på transaktioner, i forhold til den service de yder. 

PayPal kommer aldrig til at få fodfæste i Danmark for alvor, fordi Danmark som land er for småt. De kan ikke slippe afsted med de ting de kan slippe afsted med, når de opererer som global virksomhed. Det er mit bud.

Under alle omstændigheder: Led med lys og lygte efter et alternativ. PayPal er noget lort og har været det i mange år.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:33

BZR:

For det andet: Har du lagt mærke til hvor svært det er at finde PayPals telefonnummer på siden? De har gjort ALT de kan for at skjule det, og det tager i omegnen af en halv time at finde det. Det er udelukkende fordi de ved, at man ikke kan give standardiserede svar over telefonen. Det er med andre ord langt mere omkostningseffektivt at sende standardiserede svar via e-mail, end det er at håndtere opkald.

Står det på siden? Vi fandt mails + tlfnumre i de der chargeback mails, da vi opgav at lede...

BZR:

For det tredie er PayPal så stor en virksomhed, at den kan være fuldstændig ligeglad med din sag og naboens sag. Transaktionerne buldrer igennem hver dag, og det går fremad for PayPal, da konkurrencen er for lille og deres brand for stærkt. De behøver med andre ord ikke yde nogen exceptionel kundeservice, for kunderne vælter ind alligevel. Mange af dem gennem samarbejdet og integrationen med eBay.

Denne sag er ik lille... Det handler om hele Paypals sikkerhed og troværdighed. Det kan godt være at vi står for mini tiny whiny promiller af deres klager, men fremgangsmåden, som de kriminelle benytter, kan ramme alle Paypalk brugere... Og det vil på sigt kunne smadre dem fuldstændigt!

Derfor er det endnu mere overraskende, at de tager det så lalala... Selv en barn fra børnehaven vil kunne misbruge deres "sikre" system nærmest...

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 16:37

Fashion-Seller

Tak for at du ville dele dine informationer med os. Specielt da der var en anden tråd omkring webshop ejers dårlige juridiske position, når det kommer til fusk med Dankort og andre betalingskort. I den tråd var nogle af anbefalingerne Paypal, så det er rart med en modvægt til den konklusion!

BZR:
Under alle omstændigheder: Led med lys og lygte efter et alternativ.

Har du nogle bud BZR? Smile

Mvh. ecoLED.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:40

4 klik boys Smile skal I have et kursus? (ment i sjov..)

Vender lige tilbage med en løsning på hvordan man får dem i tale.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:42

Chrisss2010:

Tak for at du ville dele dine informationer med os. Specielt da der var en anden tråd omkring webshop ejers dårlige juridiske position, når det kommer til fusk med Dankort og andre betalingskort. I den tråd var nogle af anbefalingerne Paypal, så det er rart med en modvægt til den konklusion!

Paypal er faktisk rigtig godt og sikkert, som shopejer i forhold til PBS, men det nye hul smadre bare sikkerheden og troværdigheden!

Vi oplevede de første sager sidste sommer efter denne fremgangsmåde, og nu et år senere er problemet der stadig... Dog er det bare eskaleret voldsomt, og rigtig mange er trætte af problemerne og den elendige service!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:44

Lagersalg123 - JEN:

4 klik boys Smile skal I have et kursus? (ment i sjov..)

Vender lige tilbage med en løsning på hvordan man får dem i tale.

Hvis standard svar er tale, så har vi noget der ligner 25-30 breve i mailen du kan få Wink

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Skrevet kl. 16:47

Fashion-Seller:
Står det på siden? Vi fandt mails + tlfnumre i de der chargeback mails, da vi opgav at lede...

De har måske strammet op på procedurerne. Kan se de også har fået en fuldt oversat version af siden til dansk og det havde de ikke, da jeg brugte siden (for 1-2 år siden).

Fashion-Seller:
Denne sag er ik lille... Det handler om hele Paypals sikkerhed og troværdighed. Det kan godt være at vi står for mini tiny whiny promiller af deres klager, men fremgangsmåden, som de kriminelle benytter, kan ramme alle Paypalk brugere... Og det vil på sigt kunne smadre dem fuldstændigt!

Derfor er det endnu mere overraskende, at de tager det så lalala... Selv en barn fra børnehaven vil kunne misbruge deres "sikre" system nærmest...

Der er ikke noget der på sigt vil smadre PayPal, for du har jo ikke overblik over, hvor mange transaktioner der går gennem uden problemer hver dag. PayPal tjener styrtende, og det vil de gøre medmindre vi kommer op og taler om en global svindelsag. Det er problemet med store internationale virksomheder: De tjener for mange penge til at bryde sig om hvad der (i den store sammenhæng) er småting. Jeg har ingen holdning til størrelsen på det problem du beskriver, jeg deler bare ud af mine erfaringer med multinationale 'corporations'.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Skrevet kl. 16:48

Chrisss2010:

Fashion-Seller

BZR:
Under alle omstændigheder: Led med lys og lygte efter et alternativ.

Har du nogle bud BZR? Smile

Mvh. ecoLED.dk

Moneybookers, Neteller? Der findes alternativer, men ikke nogen jeg har prøvet af endnu. Hvis du søger på engelsk, så vil du finde OCEANER af sider, hvor folk er trætte af PayPal, og foreslår alskens alternativer til hinanden. Der skal bare researches lidt :-) 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:53

Fashion-Seller:
Hvis standard svar er tale, så har vi noget der ligner 25-30 breve i mailen du kan få Wink

Ín case Paypal and thereby Ebay in use of their services do not do all they can to prevent phising scams and thefts through fraud, it might be a solution to either contact respective governments and or other institutions/media. In case they are neglecting fraud made through phising.

For cases involving EU fraud probably the EU commision should be contacted, as Paypal seems to be operated through Ireland.

Pressreleases to relevant media to prevent further scams could also be a way to make Paypal taking fraud seriously.

Køb ren argan olie her

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 16:55

Jeg kender til et rigtigt godt betalingssystem, men de forlanger en hvis omsætning inden de gider rører ved dig/din web-shop... omkring kr. 60000-80000.- om mdr.

De er meget billigere end paypal, og de taler Dansk, hvis nogen skulle være lysten i at høre mere så skriv en privat besked, og i kan få mail adresse direkte til direktøren jeg kender personligt.

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)