Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PayPal kan være risikofyldt, som shopejer!

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Fashion-Seller:
Hvis standard svar er tale, så har vi noget der ligner 25-30 breve i mailen du kan få Wink

Ín case Paypal and thereby Ebay in use of their services do not do all they can to prevent phising scams and thefts through fraud, it might be a solution to either contact respective governments and or other institutions/media. In case they are neglecting fraud made through phising.

For cases involving EU fraud probably the EU commision should be contacted, as Paypal seems to be operated through Ireland.

Pressreleases to relevant media to prevent further scams could also be a way to make Paypal taking fraud seriously.

Har du fundet det der i et Anders And blad eller hva? Wink

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 16:58

Lagersalg123 - JEN:
Ín case Paypal and thereby Ebay in use of their services do not do all they can to prevent phising scams and thefts through fraud, it might be a solution to either contact respective governments and or other institutions/media. In case they are neglecting fraud made through phising.

For cases involving EU fraud probably the EU commision should be contacted, as Paypal seems to be operated through Ireland.

Pressreleases to relevant media to prevent further scams could also be a way to make Paypal taking fraud seriously.

Sidst jeg checkede blev PayPal EU kørt fra Luxembourg.. Men igen, det kan have ændret sig.

"(...) PayPal's European headquarters are in Luxembourg"

http://en.wikipedia.org/wiki/PayPal

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:59

BZR:

Der er ikke noget der på sigt vil smadre PayPal, for du har jo ikke overblik over, hvor mange transaktioner der går gennem uden problemer hver dag. PayPal tjener styrtende, og det vil de gøre medmindre vi kommer op og taler om en global svindelsag. Det er problemet med store internationale virksomheder: De tjener for mange penge til at bryde sig om hvad der (i den store sammenhæng) er småting. Jeg har ingen holdning til størrelsen på det problem du beskriver, jeg deler bare ud af mine erfaringer med multinationale 'corporations'.

Jo det her kan, da det vil fjerne den sikkerhed, som Paypal jo altid har kunne prale med... Men pt findes den ik, og problemet er enormt især her i Tyskland...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:18

Fashion-Seller:

Ville du ikke have svar, det skal nok komme når der indekseres. Men kan godt være du har sendt dem mails, men du har ikke sendt dem hen et sted hvor de er blevet taget serøst Wink

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:25

Lagersalg123 - JEN:

Fashion-Seller:

Ville du ikke have svar, det skal nok komme når der indekseres. Men kan godt være du har sendt dem mails, men du har ikke sendt dem hen et sted hvor de er blevet taget serøst Wink

Okay men den tekst du postede er fyldt med faktuelle fejl...

Så håber da ik, at det er noget, som Paypal har sendt eller andre for den sags skyld...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:39

Hey, 

Jeg er enig.

Min historie er at jeg for ca. 3 år siden fik hacket min konto (almindelig forbrugerkonto). Tilfældigvis sad jeg ved computeren da der kom en masse mails om at nu havde jeg ændret land, password etc. Jeg prøvede fluks at logge ind og kunne ikke. Kontoen var hacket hvorefter jeg straks fik spærret VISA kortet inden der blev hævet. Da jeg så efterfølgende skulle lukke min Paypal konto måtte jeg igennem noget lign. det du beskriver. Der er bare ingen service og tingene er enormt besværlige.

/Anna 

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 61
Fra  PlejeProdukter.dk Skrevet kl. 19:29

Jeg har selv fornyligt også haft besøg af en der fra australien bestillte til en i Brazilien -. her var oplysningerne på Alt dog forskellige (navn mv.)

Jeg havde afsendt varerne i den tro at der var en der handlede til sin ven eller slægtning som boede i brazilien. Men det var ikke tilfældet - kunden havde henvendt sig til sin bank som lavede en chargeback hos Paypal og væk var 1800 ,-.

Paypal ville have bevis for at jeg havde afsendt varerne - det fik de scannet + oplysninger om hvem kunden var / hvem der skulle leveres til ... og jeg stilte nogle spørgsmål der konkret gik på om der var noget andet jeg skulle skaffe / og hvad udfaldet af en sådanne sag ville blive ...

(Her fik jeg standart svar)....

Jeg ventede den frist de havde på behandlingstid - men fik efterfølgende et svar der hed at det nu var op til kundens bank om jeg skulle have mine penge eller ej.... ( varerne var jo sendt)

Der kunne jeg allerede se at slaget var tabt - Der er ikke nogen banker der siger ... nåhhh jo det er da også syndt for dig her er dine penge - og det er formentligt set i lyset af at de med GARANTI ved at det ikke er eneste sted at der er svindlet med kundens kredit kort.

Korrekt gættet banken ville ikke betale og derved ville paypal ikke betale og derfor blev jeg 1800 fattigere .... det var dyre lærepenge ... jeg sender ikke til udlandet mere uden at have en verificering personligt af mig selv før end varerne sendes.

Jeg har spurgt adskillige spørgsmål til Paypal som jeg ikke har fået svar på ... bla. om sagen er vidregivet til politiet - det aner jeg ikke om den er ... men er jeg også naiv her når jeg tror at det er den vel når der er tale om kreditkort svindel via paypal. ?

Som et standart svar sagde paypal at jeg måtte tale med kunden hvis jeg skulle have mine penge .... MEN her er det da ikke "kunden" som skal tage stilling til noget . der er jo tale om at han er blevet snydt og at jeg som webejer betaler tabet for ham fordi en person i Brazilien har fået adgang til kundens oplysninger - i givet fald grundet phising eller dårlig banksikkerhed.

Min tiltro og mine forestilinger om paypal gik bestemt fra et klart 10 tal til = 0

De 1800 kr skal jeg nok få tjent ind igen - men det vil betyde at der er kunder der nægtes at kunne købe varer fra min side i fremtiden - ikke den bedste konsekvens.

Yderligere ærger det mig også at Paypal ikke svarer tilbage på meget essentielle spørgsmål så som om sagen er sendt til politiet - jeg har givet dem ALLE oplysninger der skal til for at sagen kan sendes til politiet i Brazilien - der er jo en der har hentet denne vare. (Ved godt at det ikke er = 100% opklarelse, men det er da en start på en undersøgelse).

Paypal virker men vær MEGET kritisk med hvilke kunder det ser ud til der komme ind i din shop det kan være at det ikke er dem alle der er dem de udgiver sig for at være - du opdager det nemlig først 1,5 mdr. efter du har afsendt varerne, når paypal fjerne pengene fra din paypal konto.

Jeg gør stadig brug af paypal - men er blevet yderst opmærksom på mærkelige eller ikke sammenhængende data og kan kun anbefale at ringe kunden op INDEN man afsender en vare (Og håb så på at telefonnummeret ikke er svindlerens :-) )

Med Venlig Hilsen

Kasper Hvid Voldstedlund

www.plejeprodukter.dk

Med Venlig Hilsen | Kasper Hvid Voldstedlund | Plejeprodukter.dk | Aloe Vera Drik fra LR på Plejeprodukter.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:41

qasper:

Det du beskriver er jo den "gammeldags" måde at snyde på...

Det blev ændret, da Paypal indførte sikkerhed, hvis man sendte til de data, som er i betalingsmailen... Du kunne have undgået dine problemer ved, at have læst betingelserne for brug af Paypal, samt deres sikkerhedskrav...

Så at give dem skylden, fordi du ik læser brugsanvisningen er vel ik helt fair... At servicen så sucks er en anden sag!

Men problemet ved den nye type fraud er, at de data som står i verification mailen er på svindleren, men de har handlet med den oprindelige brugers kreditkort. Dvs bor de to personer i forskellige lande, så kan man kun se det på landet.
Bor de i samme land, så kan man INTET se! Ud over at ordren sikkert er stor, og afviger meget fra normalen!

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 61
Fra  PlejeProdukter.dk Skrevet kl. 20:49

ok fair nok.

Ja  man kan sige at det var mig der var naiv - men snyd er snyd og jeg indrømmer da at jeg ikke har læst den del af betingelserne igennem, da jeg jo er af den opfattelse at folk er ærlige og at snydes man så troede jeg da også at der var sikkerhed for begge parter.

At man kan sige at det er min egen skyld ved jeg nu ikke - for hvordan skulle jeg undgå at denne fejl ? ringe alle mine kunder op er en mulighed. Jeg har læst betingelserne igennem og kan stadig kun være uenig i at dette er best practice - men må acceptere at det står sort på hvidt og ser derfor også det svindelnummer som en "dyr" måde at lære min lektie.

Jeg var ikke opmærksom på at tråden handlede om en ny snyde metode - men dejligt at den postes her - så man kan være på forkant og selv aktivt bekæmpe svindlerne.

Der er jo også altid muligheden for at droppe paypal - det er trods alt efterhånden kun en lille del af kunderne der alligevelle benytter denne betalingsform.

Jeg får lige læst tråden nærmere igennem så jeg også er opdateret og ikke bare selv brokker mig over min egen oplevelse :-)

Er der nogen der kender noget til neteller som betalingsform - har altid godt kunne li neteller - men har ikke kunne finde moduler eller andet kode til OScommerce og betaling i den retning.

Med Venlig Hilsen

Kasper Hvid Voldstedlund

www.plejeprodukter.dk

Med Venlig Hilsen | Kasper Hvid Voldstedlund | Plejeprodukter.dk | Aloe Vera Drik fra LR på Plejeprodukter.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 14:42

Denne debat viser desværre endnu engang, at PayPal som betalingsmiddel/leverandør har sine begrænsninger og ikke kan anbefales som et seriøst betalingsmiddel. 

De historier man høre om indsigelser og chargeback sager er med til at gøre brugen af online betalingsformer mere usikkert og det er ikke lige det vi har brug for som erhvervsdrivende, med internettet som vores vigtigste platform. 

P.s. Dette siger jeg ikke kun fordi vi sælger ydelser der konkurrere med PayPal eller for at "svine" dem til, men rent forretningsmæssigt har det aldrig kørt optimalt og mange har valgt det (også her på Amino) fordi der står et stort selskab bag... og det er billigt.  

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)