Ved at udgive følgende info, så kan det måske inspirere andre til at følge i disse kriminelles fodspor... Men et eller andet sted, så er det vel vigtigere at advare andre, især med disse info! Pt er der rigtig mange problemer med fraud/svindel på Paypal. Og svindlerne har det rigtig nemt! Via phishing får svindlerne adgang til en masse Paypal brugere. De redigere efterfølgende i bruger informationerne. Dvs ændre navn, adresse, post, by, mail osv., men beholder kreditkortet, som er forbundet med brugeren. Hvordan kan man så se, om man er udsat for et sådan køb i sin shop? Palle Pallesen De fleste ser ik lande fejlen, og de shopejere som gør det, tror det er en tastefejl! Men det er et klart bevis på, at kontoen ik er benyttet af den retmæssige ejer! Webshoppen sender derfor det købte, og tror alt er i skønneste orden indtil der kommer en chargeback. Paypal er meget svingende i sine chargebacks udfald. De første mange gange var vi dækket ind via deres handelssikkerhed, men på det sidste har vi tabt 3 sager. Paypal siger, at afgørelserne er taget af Visa/Mastercard, selvom vi har gennemskuet, hvordan svindlerne gør... Desuden er Paypal nærmest umulige at få i snak. De sender det ene standard svar efter det andet. Man ringer til dem, og bliver stillet om 24 gange, og lægger til sidst på i irritation... Vi har nu i 2 mdr forsøgt at få Paypal i tale, da der er et kæmpe hul i deres system, som udnyttes voldsomt dagligt! Vi har kendskab til mange webshops, som har været ramt, og det er samme fremgangsmåde! Så dette indlæg er også et håb om, at Paypal i DK måske ser det, og vælger at benytte lejligheden til at kontakte os. Vi har meget info og viden, men hvem gider give dette videre, når standard svar er det eneste, som kommer retur. De svare ofte ik engang på spørgsmålene! Så dette er til alle danske shopejere, som benytter Paypals checkout. I skal være meget opmærksomme, da Paypals system bliver udnyttet på det groveste, og i risikere at stå med lorten, selvom alle reglerne er fulgt! God sommer ;D PS Stavefejl og sprogfejl er gratis i denne varme! |
Tak for advarselen, har selv lige sat paypal op til den shop jeg arbejder på nu. Men har sat betalingen op til kun at gælde betalinger fra Danmark. Så jeg håber ikke jeg løber i den der, det kan hurtigt komme til at gøre ondt for en nystartet.