Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PayPal kan være risikofyldt, som shopejer!

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Ved at udgive følgende info, så kan det måske inspirere andre til at følge i disse kriminelles fodspor... Men et eller andet sted, så er det vel vigtigere at advare andre, især med disse info!

Pt er der rigtig mange problemer med fraud/svindel på Paypal. Og svindlerne har det rigtig nemt!

Via phishing får svindlerne adgang til en masse Paypal brugere. De redigere efterfølgende i bruger informationerne. Dvs ændre navn, adresse, post, by, mail osv., men beholder kreditkortet, som er forbundet med brugeren.
Derefter begynder de ellers at shoppe løs. Og her menes der virkelig shoppe løs! De køber ind alle de steder de kan, og køber kun lettere omsættelige varer!

Hvordan kan man så se, om man er udsat for et sådan køb i sin shop?
Svaret er faktisk meget enkelt. Du kan se det, når Paypal betalingen er modtaget. Typisk så står der et forkert land. Et eksempel kunne være:

Palle Pallesen
Pallevej 38
0000 Pallerup
Tyskland (skulle rigtig have været Danmark)

De fleste ser ik lande fejlen, og de shopejere som gør det, tror det er en tastefejl! Men det er et klart bevis på, at kontoen ik er benyttet af den retmæssige ejer!

Webshoppen sender derfor det købte, og tror alt er i skønneste orden indtil der kommer en chargeback.

Paypal er meget svingende i sine chargebacks udfald. De første mange gange var vi dækket ind via deres handelssikkerhed, men på det sidste har vi tabt 3 sager. Paypal siger, at afgørelserne er taget af Visa/Mastercard, selvom vi har gennemskuet, hvordan svindlerne gør...

Desuden er Paypal nærmest umulige at få i snak. De sender det ene standard svar efter det andet. Man ringer til dem, og bliver stillet om 24 gange, og lægger til sidst på i irritation...

Vi har nu i 2 mdr forsøgt at få Paypal i tale, da der er et kæmpe hul i deres system, som udnyttes voldsomt dagligt! Vi har kendskab til mange webshops, som har været ramt, og det er samme fremgangsmåde!

Så dette indlæg er også et håb om, at Paypal i DK måske ser det, og vælger at benytte lejligheden til at kontakte os. Vi har meget info og viden, men hvem gider give dette videre, når standard svar er det eneste, som kommer retur. De svare ofte ik engang på spørgsmålene!

Så dette er til alle danske shopejere, som benytter Paypals checkout. I skal være meget opmærksomme, da Paypals system bliver udnyttet på det groveste, og i risikere at stå med lorten, selvom alle reglerne er fulgt!

God sommer ;D

PS Stavefejl og sprogfejl er gratis i denne varme!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21

Tak for advarselen, har selv lige sat paypal op til den shop jeg arbejder på nu. Men har sat betalingen op til kun at gælde betalinger fra Danmark. Så jeg håber ikke jeg løber i den der, det kan hurtigt komme til at gøre ondt for en nystartet.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:23

Tak for advarslen - super du gider bruge tid på dette Yes

5 stars from Korsør.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:26

Bordeogstole:

Tak for advarselen, har selv lige sat paypal op til den shop jeg arbejder på nu. Men har sat betalingen op til kun at gælde betalinger fra Danmark. Så jeg håber ikke jeg løber i den der, det kan hurtigt komme til at gøre ondt for en nystartet.

DK er vist ik slem endnu, men Ebay/Paypal er os først på vej ind på markedet...

Men Sverige, Tyskland, Holland (især Rotherdam), Frankrig og England er problem fyldte lande...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:32

Jesper Laugesen:

Tak for advarslen - super du gider bruge tid på dette Yes

I forhold til de mange timer, som vi har brugt på at finde de her svindleres metode, så er 15 minutter til et indlæg peanuts!

Og nu har jeg været fortaler for Paypal indtil nu, men der er åbenbart et mega hul, som de ik helt tager seriøst! (det virker i hvertfald ik sådan)...

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 15:36

Forstår jeg det rigtigt, når jeg siger de får dine kort oplysninger, og kan hygge sig til du spærrer kortet...??

Så krummer jeg da virkelig tær..Tongue Tied

Men mange tak for info...Yes Vi trænger til en kold Beer her i varmen...

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 15:37

det  bliver rigtigt slemt her når ebay er kommet godt ind på det danske marked, Zynga for mere fat i danskerne(De har vist godt fat i forvejen), så for danskerne "endelig" tillid til paypal, og selvfølgelig bliver der flere fraud sager..

Det blivet spændende at se hvordan det hele udvikler sig.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:00

Povl Christian Bandholm:

Forstår jeg det rigtigt, når jeg siger de får dine kort oplysninger, og kan hygge sig til du spærrer kortet...??

Yes for mange har jo deres kreditkort tilknyttet til deres Paypal bruger... De kan ik se kreditkort informationerne, men de handler løs via Paypal brugeren! Og ved at skifte navn osv, så modtager du jo også pakkerne!

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 16:12

Hedeslag....Sad Det er da et alvorligt problem..Indifferent

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:16

Povl Christian Bandholm:

Hedeslag....Sad Det er da et alvorligt problem..Indifferent

Det er rigtig slemt, hvilket os er grunden til dette indlæg... Paypal virker nemlig ret ligeglade...

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)