Rikke, der er som sagt mange andre sager - også af kriminel karakter. Særligt Venstre har vøret gode til at tiltrække virkelig kriminelle typer - og give dem ledende poster. Lad mig blot nævne Brixtofte, Riskjær, Oppfeldt og Møller. - Og så er der Ulla Tørnæs (mens hun var udviklingsminister), der ligesom Helle heller ikke rigtigt havde styr på mandens ulovligheder på deres fælles gård - Og så er der Lene Espersens "tricks" med at lade staten opkøbe obligationer, så flexlånerne ikke kom i klemme - og så hun selv lige sparede mindst 60.000 kroner. I 2006 kørte hun så iøvrigt også en dame ned i sin bil. - Og så er der forbrugsminister Henriette Kjær, der to gange ved retten i Gentofte er dømt for manglende betaling af dyre møbler. - Og så var der Anders Fogh, der blevet fyret som skatteminister efter alvorligt rod i regnskaberne - Og så var der TV2, som afslørede at stort set samtlige ministre kørte op til 41% for hurtigt i deres ministerbiler Hvor mange flere eksempler vil du have? Skattefusk, pædofili, snyd og bedrag er der altså masser af i netop den borgerlige lejer. |
Mikkel deMib Svendsen:Rikke, der er som sagt mange andre sager - også af kriminel karakter. Særligt Venstre har vøret gode til at tiltrække virkelig kriminelle typer - og give dem ledende poster. Lad mig blot nævne Brixtofte, Riskjær, Oppfeldt og Møller.
- Og så er der ....
Hvis vi graver tilpas langt tilbage i den nyere historie, tror jeg vi kan finde mange historier om politikere på begge sider i salen, der mere eller mindre bevidst har dummet sig. Lyset på politikerner er meget skarpt - og journalisterne har ikke en pind at skrive om i øjeblikket.
Lad os nu lade være med at løbe bevidstløs efter journalisternes ind imellem dårligt underbyggede påstande og se om der er kød på sagen, før vi offentlig lyncher nogen.
Næst efter egen lykke - er andres ulykke ikke at foragte!