Det der er kommet frem i dag og den Politianmeldelse der er indgivet for falsk forklaring ikke kun en gang men 2 gange for at kunne få skøde på huset er ikke særlig smart. Så kan man ikke være statsminister, med mindre jeg og andre efterfølgende kan slippe hvis vi afgiver falsk forklaring over for det offentlige. Bare se hvordan de klapser de enlige mødre i øjeblikket, fordi de glemme at angive en ny kæreste på adressen. De kan efterfølgende henvise til at helle, når Helle slipper fra falsk forklaring, kan de også. |
Når det handler om jura er det som regel ikke så enkelt, som pressen eller debatter som denne, gerne vil gøre det til. Jeg synes juraprofessor Eva Schmidt har været fremme med det mest nuancerede syn på sagen, da hun udtalte noget i retning af, at det skam er alvorligt at afgive forkerte informationer til offentlige myndigheder, men at der nogle gange godt kan være gode forklaringer på det, som gør at det ikke er strafbart.
Jeg synes da også det stinker. Det er jo påfaldende, at Helles "smuttere" hele tiden ser ud til at have haft kæmpe fordele for hende selv. Havde smutterne faktisk været tilfældige - frem for bevidste, så ville de vel tippe lidt hver sin vej ...
Nå, men det er som sagt spekulationer fra min side. Om Helle er skyldig i noget ulovligt - både i forhold til at afgive forkerte informationer eller SKAT, må de rette myndigheder finde ud af. Og indtil de gør det kan vi kun forholde os til "hvad hvis" scenarier - samt hvordan det, uanset udfaldet, påvirker hendes troværdighed.
For uanset om det ender med at hun har gjort noget ulovligt eller ej, så ser det ud til at der er mange der ligesom jeg synes hun har jokket alvorligt i spinaten og opført sig både arrogant og dumt.