Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er vi så heldige at Thorning bliver dømt ude pga. hendes mand?

Side 13 ud af 23 (228 indlæg)
Tilmeldt 16. Jul 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der er kommet frem i dag og den Politianmeldelse der er indgivet for falsk forklaring ikke kun en gang men 2 gange for at kunne få skøde på huset er ikke særlig smart.

Så kan man ikke være statsminister, med mindre jeg og andre efterfølgende kan slippe hvis vi afgiver falsk forklaring over for det offentlige.

Bare se hvordan de klapser de enlige mødre i øjeblikket, fordi de glemme at angive en ny kæreste på adressen. De kan efterfølgende henvise til at helle, når Helle slipper fra falsk forklaring, kan de også.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:54

Når det handler om jura er det som regel ikke så enkelt, som pressen eller debatter som denne, gerne vil gøre det til. Jeg synes juraprofessor Eva Schmidt har været fremme med det mest nuancerede syn på sagen, da hun udtalte noget i retning af, at det skam er alvorligt at afgive forkerte informationer til offentlige myndigheder, men at der nogle gange godt kan være gode forklaringer på det, som gør at det ikke er strafbart.

Jeg synes da også det stinker. Det er jo påfaldende, at Helles "smuttere" hele tiden ser ud til at have haft kæmpe fordele for hende selv. Havde smutterne faktisk været tilfældige - frem for bevidste, så ville de vel tippe lidt hver sin vej ...

Nå, men det er som sagt spekulationer fra min side. Om Helle er skyldig i noget ulovligt - både i forhold til at afgive forkerte informationer eller SKAT, må de rette myndigheder finde ud af. Og indtil de gør det kan vi kun forholde os til "hvad hvis" scenarier - samt hvordan det, uanset udfaldet, påvirker hendes troværdighed.

For uanset om det ender med at hun har gjort noget ulovligt eller ej, så ser det ud til at der er mange der ligesom jeg synes hun har jokket alvorligt i spinaten og opført sig både arrogant og dumt.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 18:44
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:02

Jeg synes sagen er lidt skæg, det er selvfølgeligt noget værre noget at blive taget i at opgive forkerte oplysninger til en offentlig myndighed.

Men jeg har lidt svært ved at se hvordan de forkerte oplysninger, skulle komme hende til gode? Hun ville vel ikke blive fattigere, af at hendes mands navn ikke stod på skødet ? eller er der nogle der kan oplyse mig ?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:09

7M934- link til en lille video sakset fra Facebook og oprindeligt fundet af Frank Hellerup Madsen - kollega i ånd og tanke.

God weekend alle sammen :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 19:18

Thomas Rosenstand:

7M934

God weekend alle sammen :-)

Sådan thomas :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Lundsby:
Men jeg har lidt svært ved at se hvordan de forkerte oplysninger, skulle komme hende til gode?

Det er jo under forudsætning, at du tror på at det var informationerne til Justitsministeriet hun har kludret i - og ikke dem til SKAT. Problemet er bare, at hun forud for valget til S formand jo fortalte det samme som hun har sagt til Justitsministeriet - altså at hendes mand er MEGET hjemme, som et svar på den kritik der gik på at en enlig mor ikke kunne tage det krævende arbejde med at være både partiformand og måske kommende statsminister.

Så TRE gange over en lang periode har hun fastholdt at hendes mand skam bor i Danmark og er her meget hver uge. Kun en gang har hun sagt noget andet - og det er til SKAT. Indtil det blev opdaget var der en MEGET stor gevinst ved dette!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:51

Mikkel deMib Svendsen:
Det er jo under forudsætning, at du tror på at det var informationerne til Justitsministeriet hun har kludret i - og ikke dem til SKAT.

Jo, men er jo det hun siger hun kan dokumenterer i første omgang overfor SKAT, hvis hun ikke kan det er hun selvfølgeligt toast! Men der er så ikke nye ting hun skulle havde unddrag.. så havde jeg ikke misset noget alligevel.

Så hende lige i TV2 News, og det lyder faktisk meget plausibelt når hun siger at hvis de havde ønsket at slippe billigere i skat, så havde de alle muligheder for det. Det virker egentligt oprigtigt som en dum fejl.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:57

Lundsby, på mig virker det ikke troværdigt at man kan lave SÅ mange dumme fejl i træk og hver ENESTE gang "fejle" på en måde som gavner en selv. Det virker simpelthen mere som fusk end som sjusk. At hun måske kunne have fusket endnu mere er på ingen måde et bevis for, at hun ikke har fusket lidt. Det virker blot endnu mere beregnende på mig ... hun har måske fusket lige præcis så meget som hun troede hun kunne slippe afsted med.

Men uanset om det er sjusk eller fusk er det meget problematisk. Er hun sjusket eller fusket? Er hun dum eller bedragerisk. Begge dele er da et problem, hvis man gerne vil være statsminister.

Og så skal vi jo ikke glemme, at denne sag kommer lige i enden på den anden sag om Folkeskolen. I begge sager fremstår hun som en der mener at "pøblen" skal opfører sig anderledes end hun selv skal. Og det er ganske enkelt ikke foreneligt med Socialdemokratiske grundprincipper. Derfor er det meget alvorligt!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:38

Det er lidt vigtigt at man holde styr på hvad man mistænker hende for, hvis man mener de har lavet skattetænkning, så må man jo lede efter om der rent faktisk er tænkt og det er der jo ikke meget der tyder på :-)

Hvis man mener at det er sjusket (som jeg gør), så er der ikke så meget at komme efter, for der er svært at grave en minister frem, der ikke på en eller anden måde har sjusket.

Så er der selvfølgelig dem, der mener at der er særligt groft, at havde sjusket med en skattesag, bogført over 100 millioner forkert og vildledt folketinget, drukket og spist på det offentliges regning, været på ferie istedet for at passe sit job eller ulovligt udnyttet arbejdskraft fra tredje verdenslande. Hvor groft man vurdere de enkelte sjuskefejl afhænger vist mest af partifarven :-)

Sjusk kan i mine øjne tilgives, faktisk vil jeg da indrømme at jeg nok også en gang eller to er kommet til at sjuske både i mit arbejdsliv og mit privatliv. Så jeg skal være den sidste til at forlange at nogle er ufejlbarlige.

Side 13 ud af 23 (228 indlæg)