Mon ikke Amny løber et politisk ærinde i dette tilfælde. Han burde om nogen vide bedre. 300 kr. for en forhåndsgodkendelse ville være godt givet ud i dette tilfælde for at undgå alle mediernes spekulationer. |
Henrik, jeg er helt enig i, at det var en tåbelig beslutning Helle og hendes mand tog ved ikke at bruge de 300 kroner på en forhåndsgodkendelse.
Men uanset en eventuel godkendelse, så vil mange - inklusiv jeg selv, fortsat opfatte deres "skatteoptimering" som et perfekt eksempel på lige netop den form for skattespekulation, som Helle ellers plejer at tordne imod.
Så politisk er det hele deres skatte-arrangement der er dumt - uanset det juridiske. For ja, der ER forskel på folk!
Du og jeg kan godt slippe afsted med at hyre en "sort" gartner eller barnepige en gang imellem, køre lidt for hurtigt i bilen eller kigge efter lidt for unge piger. Men en højesteretsdommer eller statsminister kan ikke have en "sort" barnepige gående. Man kan ikke udvise bevidst foragt for de love man er sat til at passe.
En politimand risikerer også at miste sit job hvis han bliver snuppet med næsen lidt for langt nede i hashpiper eller coke. Hvis du og jeg snuppes for det samme får vi en advarsel, eller en meget lille bøde.
De karrieremæssige valg man tager har nogle konsekvenser. Sådan er det nu engang.