Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er vi så heldige at Thorning bliver dømt ude pga. hendes mand?

Side 6 ud af 23 (228 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke tage et enkelt citat fra en kompleks lovgivning, uden i øvrigt at se på relaterede regler og retspraksis på området, og så forvente at få det korrekte svar. Hvis du tror lovgivning generelt er så simpelt, så tager du fejl :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:06

tænkstort:
"Når du ansætter en person, der bor i udlandet, skal han betale skat af den løn, han tjener i Danmark fra første arbejdsdag.

Genialt, du har lige løst finanskrisen! Hvis bare alle udlændige skal betale skat i Danmark, så er vi på den grønne gren! Men må bare håbe de ikke indfør lignende ordninger :-)

(Mon ikke det kun gælder for folk der enten er ansat i danske virksomheder eller at arbejdet udføres i Danmark, ingen af de dele gælder jo for Thornings mand)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:16

Mikkel deMib Svendsen:
Derfor er det klogest i sådanne situationer, at få en forhåndsgodkendelse fra SKAT. Det har Helle og hendes mand valgt ikke at gøre. Det var et forbandet dumt valg. Så dumme valg MÅ en statsminister bare ikke tage.

Det var jo pointen i mit tidligere indlæg, så det kan vi ikke være uenige i. Men med Løkkes bilags sag, er jo mindst ligeså slem, Espersens ferie-mani etc. så hvis alle holdes om imod den målestok, så løber vi snart tør for ministre og minister-kandidater.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:16

:) Til de der synes jeg forsimpler eller tager ting ude af sammenhæng, ikke for at fornærme nogen, men det er tydeligt at I ikke har læst indlægget fra start til ende.

Eller også har jeg ikke formået at formulere mig godt nok. Big Smile Fred være med det.

Kommer snart...

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:26

@tænkstort: Som Mikkel skriver, kan  du ikke bare sakse en lille bid af lovgivningen - det er utrolig komplekst.

Men når du nu gerne vil have enkle citater, kan du jo overveje dette:

Pligt til at svare indkomstskat til staten i overensstemmelse med reglerne i denne lov påhviler

1. personer, der har bopæl her i landet, (fra kildeskatteloven)

@Mikkel: Det er et kompliceret regnestykke, det har du helt ret i.

I en periode på ca. 1½ år havde min mand job i Stockholm, tog afsted hver mandag, og kom hjem fredag eftermiddag. Han havde fast bolig i Stockholm, og havde jo også bolig og hustru i DK. Der var ingen tvivl hos skattemyndighederne og revisor: Han skulle betale skat i både DK og Sverige, og det betød (som følge af aftalerne om dobbeltbeskatning) at han betalte den skat der var højest, og så blev den fordelt mellem landene.

Så det er slet ikke enkelt - vi fik sagerne undersøgt grundigt først og fik alle papirerne i orden, og det bør alle, der overvejer den salgs altså også gøre - især når man nu gerne vil være statsminister.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:31

tænkstort:
Eller også har jeg ikke formået at formulere mig godt nok.

Du overser vist helt den mulighed, at vi bare er uenige med dig. Det må du nok bare leve med :)

Lundsby, jeg er helt uenig med dig i at alle sager har samme dimensioner. Jeg synes der er meget stor forskel på, at pjekke fra skole - og så (måske) snyde for millioner i skat - og derved udvise en foragt for den lovgivning, man ønsker at forvalte. Skolepjæk er altså ikke ulovligt - det er bare dumt og uansvarligt. Af samme grund kan man komme i spjældet for alvorlig skattefusk - men ikke for at pjække 14 dage fra skolen :)

Jeg tror ikke der er ret mange der forventer, at politikere skal være over-super mennesker, der aldrig begår fejl. Men man bliver dog nødt til at se på karakteren af de fejl der begås. Historisk set har folk tilgivet politikere for mange fejl - mens andre fejl har fået folk til at vende dem ryggen.

Det som er problemet for Helle med de to sidste sager er, at hun med dem udviser en arrogance overfor sine vælgere - og os alle sammen, ved at forlange at vi skal gøre noget bestemt, som hun så selv ikke mener hun bør gøre. Jeg tror ikke det gavner Socialdemokraterne at genoplive tidligere tiders pamperi. Tværtimod - de har brug for den folkelige anderkendelse, som f.eks. Villy og Pia har opnået - i hver sin lejr.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:36

Mikkel deMib Svendsen:

tænkstort:
Eller også har jeg ikke formået at formulere mig godt nok.

Du overser vist helt den mulighed, at vi bare er uenige med dig. Det må du nok bare leve med :)

Den mulighed er slet ikke i mine overvejelser. Big Smile

Kommer snart...

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:05

Fashion-Seller:
Og hva med en spindoktor? Hvor er vedkommende?

Godt spørgsmål.... Det er i sagens natur ikke nemt, at vide helt præcist hvor man har spindoktorer. Men i denne forbindelse kunne jeg da godt have mine anelser. For historien er jo kommet ud på det absolut bedst tænkelige tidspunkt.

Såååååeee.....? ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:07

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg synes der er meget stor forskel på, at pjekke fra skole - og så (måske) snyde for millioner i skat - og derved udvise en foragt for den lovgivning, man ønsker at forvalte.

Enig.... Det første er et utvivlsomt faktum. Det andet er indtil videre bare spekulation og smagsdommeri.

Lad os nu få en afklaring på sagen, inden vi begynder at dømme folk ude eller inde...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 18:52

Thornings mands situation minder en del om Søren Hansen (golf-søren) - der dog er dømt med bøde på ca. 8 mio. + den manglende skat.
Han havde lejlighed i Monaco og skattemæssigt tilhør dér. Men dommen faldt, fordi det blev vurderet, at han havde større tilhørsforhold til DK i den periode, hvor han ikke betalte dansk skat. Bl.a. fordi han havde fundet sammen med sin danske eks-kæreste igen, efter han var flyttet til Monaco.
Søren Hansen var i DK mindre end 180 dage om året!

Så - det er altså efter min mening utroværdigt og godt gedigent dumt af Thorning-familien ikke at have fået styr på, om deres setup var fuldt skattemæssigt lovligt!
Konen vil være statsminister, for filan!

Side 6 ud af 23 (228 indlæg)