Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er vi så heldige at Thorning bliver dømt ude pga. hendes mand?

Side 3 ud af 23 (228 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Jeg mener ikke det er et smuthul, de vil vel også gerne have nogle penge nede i Schweiz. Jeg har dog før arbejdet i udlandet, hvor jeg blev beskattet begge steder. Jeg kender ikke reglerne godt nok til at vide om det også burde være tilfældet i denne situation.

Jeg er heller ikke helt ajourført med de gældende regler, men der er da - som du siger - situationer hvor man betaler skat begge steder, men får rabat i DK svarende til det man betaler i udlandet. Helle T. har jo før været ude i medierne og hævdet at "han slet ikke kunne få lov" til at betale skat i Danmark - men det er da ikke tilfældet længere med skatteministerens nye konto til frivillige indbetalinger.

Det virker sgu lidt loddent at kvinden skyder med skarpt mod højtlønnede og vil presse hver en dråbe ud af aktive mennesker, mens manden sidder og tæller uger i Zürich så hans indtægt ikke brandbeskattes som vores andres.

Bortset fra det, så er den her historie jo 2-3 år gammel. Hvorfor skal den pludselig tages op igen og forklædes som en "nyhed"? I har vist ret i at agurketiden er gået i gang.

Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 20:56
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

BruunMedia:

Fandme godt man kan stå og predike om at de rige skal betale masser af penge til velfæren også hendes mand kan snige sig uden om det. Flot Thorning..

Forstår ikke helt det med at snige sig udenom?? Der er jo ingen der sniger sig udenom noget i den her sag - de overholder blot dansk skattelovgivning.

Det virker nærmere som et ret tyndt forsøg på at gøre oppositionen upopulær - hvilket tilsyneladende virker, da det er de færreste der er så grundigt oplyst om skattelovgivning vedr. arbejde i udlandet. 

Te, kaffe og delikatesser på teacup.dk

Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 20:57

Ja - agurketiden er igang og regeringen er i kraftig modvind! 

Te, kaffe og delikatesser på teacup.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:03

Simply Law:

Før Helle Thorning bliver revet midt over: Selv jurister er uenige om, hvorvidt manden overhovedet har gjort noget forkert. Det afgørende er i hvilket land, han har den tætteste tilknytning og der er i hvert fald mange gode argumenter for, at det er Schweiz i det her tilfælde.

Det er vist ikke helt så enkelt ...!

Da jeg for få år siden overvejede at flytte til udlandet prøvede jeg at undersøge nærmere, hvad der skulle tilæ, for helt at slippe for "hjemstavnspligten" - og betale skat i Danmark (uden iøvrigt, at man så vile få noget for det - stemmeret, sygsikring osv ryger nemlig ved udflytning), fandt jeg ud af, at der ikke skulle ret meget til, for at SKAT ville vurdere, at tilknytningen til Danmark var så stærk, at skattepligten ville falde her.

I mit tilfælde var det USA, hvor der ikke eksisterer samme dobbeltbeskatningsaftale som med andre lande. Så der er store forskelle fra land til land.

Dengang fandt jeg ud af, at jeg i hvert fald IKKE kunne beholde mit hus i Danmark. Så skulle det i hvert fald fremlejes. Jeg måtte ikke have råderet over det. Hvis mine børn og kone blev her i Danmark forstod jeg, at jeg helt sikkert ville få skattepligt her.

Så jeg forstår godt de skatteeksperter, der siger at det skam er meget muligt, at han skal svare skat i Danmark.

Det der chokerer mig mest er ...

1) At Helle Thorning fastholder, at hvis bare man arbejder det meste af tiden i udlandet, og ikke er her over 180 dage, så skal man ikke svare skat i Danmark. Så enkelt ER det altså ikke og det burde hun vide - ikke kun fordi hun er statsministerkandidat, men så sandelig også fordi det netop berører hendes egen familie. Man plejer da at sætte sig ind i egne forhold.

2) At de ikke har fået lavet en forhåndsgodkendelse af det fra SKAT. I hendes situation - netop når hun tordner mod rige der forsøger at unddrage sig skat, ville det nok have været smart, at have 110% styr på sine egne forhold.

Det falder meget uheldigt for Thorning. Først sagde hun at Danskere burde holde deres børn i Folkeskolen, så flytter hun sin egen datter til en privatskole. Så kommer den her sag - hvor hus siger et, men ser ud til selv udnytter og få økonimisk gevinst af de regler hun kritiserer andre for at bruge.

Det er i sandhed ikke smart. Det er mangel på dømmekraft, som jeg sgu ikke gavner hendes troværdighed som statsministerkandidat.

Ikke at den borgerlige fløj er så meget bedre - i forhold til dobbeltmoralen. Først siger undervisningsministeren, at man ikke skal tage børn ud af skolen bare for at tage ferie - herefter gør statsministeren det.

Fra Århus
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:45
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Det jeg synes er mest skræmmende ved det her er folks tilbøjelighed til at piske en stemning op i øst og vest og råbe dommedag og udvandring over historier i en avis, der tilsyneladende læses med de selektive briller på. Er der slet ingen kildekritik tilbage i den danske befolkning?

Hvorfor er der ingen hysteriske indlæg, hver gang højrefløjen begår en brøler - er det fordi Løkke giver bedre råd til den nye bil, eller hvad?

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 21:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Sif Jensen:

Det jeg synes er mest skræmmende ved det her er folks tilbøjelighed til at piske en stemning op i øst og vest og råbe dommedag og udvandring over historier i en avis, der tilsyneladende læses med de selektive briller på. Er der slet ingen kildekritik tilbage i den danske befolkning?

Hvorfor er der ingen hysteriske indlæg, hver gang højrefløjen begår en brøler - er det fordi Løkke giver bedre råd til den nye bil, eller hvad?

Du har ikke bemærket de 500 artikler og 12000 tv-indslag om Lene og Løkkes ferier?

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 22:36

Jeg mener nu at kunne læse ud af artiklerne der er skrevet i diverse medier om emnet, at hendes mand, arbejder osv i det pågældende land og dermed også skal betale skat i dette land. det er der vel ikke noget galt med.

Nogen har medierne efter min mening en tendens til at blæse tingene ud af propertioner bare for sensationens skyld (og sikkert også en del flere solgte aviser) Så man kan vel snakke om hvem der er usmagelig i den her sammenhæng.

Personligt er jeg fløjtende ligeglad hvor han arbejder og betaler skat, vi skulle hellere holde fokus på alt det andet skidt der sker i samfundet. Der er nok at tage fat på.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 23:15
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes faktisk at den historie er blevet væsentligt mindre eksponeret i dag, end jeg ville regne med - og ikke mindst end jeg synes den burde. Men det skyldes måske nok, at den stadig er ret usikker.

Under alle omstændigheder synes jeg det er en lille smule interessant at "chefen " for partiet der råber op om at vi alle sammen har et "socialt ansvar" og "de bredeste skuldre skal bære læsset" etc....er gift med en mand, der ikke bidrager til netop de ting - i landet, som hun gerne vil styre lige om lidt.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 00:06

Jeg fatter simpelthen ikke at folk overhovedet kan blive forarget over det her.

Manden arbejder udenfor Danmark, opholder sig i største del af sin tid udenfor Danmark.

Det er jo ikke for at slippe billigere i dkat, men fordi hans arbejder ligger i udlandet. Modsat visse andre sportsfolk osv., der kun flytter for at spare i skat.

Og de der efterspørger social ansvar osv...? Jamen? manden tager jo social ansvar, han gør det bare i det land han er tilknyttet mest, nemmelig Schweiz.

Det er da ligesom Anders Fogh's søn der bor i USA, og skiftet hans statsborgerskab til Amerikansk. Bare fordi Anders Fogh har været statsminister i Danmark, kan man da ikke forlange at hans familiemedlemmer, der har en større tilknytning til et andet land, skal betale skat i Danmark. lol

Det er da latterligt.

Kommer snart...

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 00:08

Kan jeg have Bopæl i danmark, arbejde i tyskland, betale tysk skat og  være der i 180 dage om året og resten i danmark?

Side 3 ud af 23 (228 indlæg)