Det er jo endnu et af de steder, hvor nethandel adskiller sig fra handel i en fysisk butik... Havde det været i en fysisk butik, så kunne det være blevet afvist... Men fjernhandel sikre kunden i hoved og Rxx! ;D
Nemlig.... Den artikel burde være obligatorisk læsning for alle med interesse i nethandel. Jeg synes jo selv jeg var ret godt inde i reglerne, men det der må jeg ærligt indrømme kom helt bag på mig.... og jeg kan næppe være den eneste, der ikke lige havde set den komme :)
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Er jeg den eneste der synes at det er syndt for webshoppen?
Nu har OP ikke oplyst hvilken webshop, der er tale om, men jeg går ud fra, at det er et mindre webshop. De har i forvejen ikke har de store økonomiske resourcer, der skal til, for at dække sig ind, ved sådanne fejl som er omtalt her.
Lov og regler er en ting, men... jeg synes nu stadig, at det er syndt for webshoppen og jeg havde nok reageret anderledes og kontaktet webshoppen og informeret dem om fejlen, så de kunne rette den.
Held og lykke med købet, jeg håber at det er det værd.
@ Fashion-Seller: Tak for linksne til sagerne i Forbrugerklagenævnet. Så har jeg også lært noget nyt i dag. Kendte godt de gamle TV-domme, men ikke den nye praksis fra nævnet.
En domstol vil meget vel kunne komme frem til det modsatte resultat, men det kræver selvfølgelig, at der er nogen, der tager en sag videre.
Er jeg den eneste der synes at det er syndt for webshoppen?
Nu har OP ikke oplyst hvilken webshop, der er tale om, men jeg går ud fra, at det er et mindre webshop. De har i forvejen ikke har de store økonomiske resourcer, der skal til, for at dække sig ind, ved sådanne fejl som er omtalt her.
Lov og regler er en ting, men... jeg synes nu stadig, at det er syndt for webshoppen og jeg havde nok reageret anderledes og kontaktet webshoppen og informeret dem om fejlen, så de kunne rette den.
Held og lykke med købet, jeg håber at det er det værd.
Ro på! Det er ikke en mindre dansk webshop, men en stor en af slagsen, som er ejet af et større internationalt firma. Der er ingen der går konkurs her, der er nærmere tale om lærepenge Jeg sparer ca. 1.000,- kr. og har kun bestilt 1 stk.
Kilden er væk til den linkede artikel, så der er jo ikke just noget direkte bevis. Det kan dog sagtens være, at det er webshoppens ansvar. Det ændrer dog ikke på at 10 ud af 9 webshops alligevel vil løbe fra det ansvar!
Jeg har oplevet flere gange at webshops udskyder leveringstiden mere og mere, og nogle gange til sidst skriver at de ikke kan levere (også selvom varen fortsat handles fra deres shop). Det kunne de jo også sagtens finde på i dette tilfælde.
Men held og lykke med dit køb. Det kan da være, at du har skudt papegøjen :-)
Hvis du læser de tidligere domme, så er der intet, som hedder "ond tro", når der er tale om fjernsalg, som f.eks salg via webshop eller postordre...
Så det her indlæg er jo ret irrelevant i forhold til Nikolajs sag!
Hej Fashion-Seller.
Jeg havde i min webshop ikke fået sat pris på en enkelt vare, som så stod til 0,- kr. Jeg kontaktede forbrugerstyrelsen, som mente kunden handlede i "ond tro", da varen stod til 0,- kr imellem alle andre varer til normale priser. De vurderede altså, at jeg ikke behøvede at forære kunden varen, da hun helt sikkert kunne se, at der var tale om en fejl.
Hvis Nikolaj køber hele lageret af varen til den forkerte pris, vil jeg tro at han også handler i "ond tro", som man altså godt kan bruge i forbindelse med netkøb. Spørgsmålet er så bare, hvor grænsen går :-)
Derimod ville jeg nok give dig en god rabat, da du som flink kunde selvfølgelig oplyste mig om fejlen
Det har jeg prøvet flere gange før, uden så meget som et tak
Jeg har også mange gange tidligere skrevet en mail til webshops, når jeg har oplevet fejl. Det er yderst sjældent at man får et positivt svar tilbage (hvilket undrer mig meget), så det er jeg stoppet med.
Nu sender jeg kun den slags servicemails, hvis jeg ved hvem der står bag shoppen.