Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på komplet shopsystem uden hosting?

Side 3 ud af 6 (60 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Petersen:

Hej Morten,

Jeg tror du skal overveje hvad det egentlig er du ønsker. Du er nemlig allerede igang med den proces enhver webshop gennemgår for at opnå flere kunder, flere salg og bedre forretning.

Vejen til en salgsoptimeret webshop er løbende, og din investering i en webshop som måske løfter din konvertering, letter din vedligeholdelse eller andet - er kun et trin op af trappen. Selvom du får et lækkert design som virkelig sætter dig foran konkurrenterne, ved du faktisk ikke om det virker før det er testet.

Det jeg prøver at forklare er at der ikke findes nogen færdig løsning til at skaffe dig en 100% salgsoptimeret webshop, det afhænger nemlig af så mange forskellige faktore, at det er en løbende udvikling som kun kan opnåes igennem test og analyser.

Når det så er sagt er der jo forskel på om du skal starte på trin 8 eller trin 1, og her gælder det om at have styr på best practices, og arbejde udfra disse. Det gør vi blandt andet.

Hvis du slår så meget på den salgsmæssige del, så find en partner som ikke udelukkende er teknisk, men kan tage hånd om hele jeres forretning - og kan bevise de har gjort det før.

Hvorvidt om du skal ligge alle opgaver som design, programmering, søgemaskineoptimering, hos 1 leverandør, afhænger vel i stor grad af kompetencerne hos leverandøren. Vi har f.eks. selv indgået tæt samarbejde på søgemaskineoptimeringsdelen, da vi inhouse gerne vil holde fokus på vores kernekompetencer - men vi giver, med sådan en konstellation, kunderne tryghed i at seo konsulent, og os som bureau - kan arbejde tæt sammen og skabe resultater sammen.

Hvis jeg var dig, ville jeg sætte min shopudvikling op i flere trin.

Det kunne eventuelt se sådan her ud:

• SEO analyse af nuværende shop - og definering af seo indsatsområder
  • Udarbejdelse af design og webshop
  • Analyse og splittest af udvalgte dele af shoppen
  • Implementering af resultat fra analyse

Her kan du nemt skabe et forløb der varer 6 - 9 måneder

Vh
Henrik

Det var noget af en lang smøre. WinkBig SmileNu ligger landet sådan at vi jo lige nu stort set ikke kender til disse her ting, det eneste vi ønsker er en professionel shop som vi kan have glæde af i mange år. Og IKKE ser billig ud.

Som sagt tidligere, vi kender heller ikke helt hvor mange penge vi har til at skifte platform endnu, da vi ligger i forhandlinger med flere banker...

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 08:35

Boysen:

Nu skal jeg ikke spamme med min egen blog, men blev inspireret til at lave et ny indlæg http://www.kennethboysen.dk/?p=88 omkring etableringsomkostning til en ny shop. 

Mange af udgifterne kender du helt sikkert Morten, måske den kan hjælpe dig i dit budget.

Kenneth, jeg er klar over disse udgifter - og da vi allerede har haft opstartsudgifterne, så ønsker vi blot at vores shop ser professionel ud og bygget til at sælge.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:23

For at melde ud med en konkret pris, koster det 9.995,- for unik design, implementering og opsætning i Magento. Såfremt du ønsker dette uden hosting og betalingsgateway (prisen er inkl. hosting hos Magentohotel/Powerhosting og epay betalingsgateway første år), er prisen 7.995,-

Vi optimere selve implementationen af designet efter alle seo kunstens regler, men du skal jo selv opbygge dit indhold med seo venlige tekster osv. Vi kan ikke tilbyde offsite seo men har et par samarbejdspartnere vi kan henvise til (man skal gøre det man er bedst til). SEO er også et "ongoing" ting, som er svær at give en fast pris på (som er vores prismodel).

Se evt. referencer og mere om vores service på: http://getashop.dk/

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 11:55

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Det var noget af en lang smøre. WinkBig SmileNu ligger landet sådan at vi jo lige nu stort set ikke kender til disse her ting, det eneste vi ønsker er en professionel shop som vi kan have glæde af i mange år. Og IKKE ser billig ud.

Som sagt tidligere, vi kender heller ikke helt hvor mange penge vi har til at skifte platform endnu, da vi ligger i forhandlinger med flere banker...

Lige netop af denne grund er det vigtigt at du finder disse kompetencer hos din leverandør, og ikke kun sætter krav som design og den tekniske implementering, men at de faktisk kan følge din forretning løbende.

Det er klart at det ville være rart at give dig den perfekte opskrift, og kunne fortælle dig den præcise pris for succes - men den findes ikke.

Derfor syntes jeg du skal indhente tilbud på den konkrete platformsflytning med design og implementering, og få tilbud på løbende support, SEO og konverteringsoptimering - så har du ihvertfald grundlag for et budget de næste 12 måneder.

Vh
Henrik

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 13:59

Henrik Petersen:

Lige netop af denne grund er det vigtigt at du finder disse kompetencer hos din leverandør, og ikke kun sætter krav som design og den tekniske implementering, men at de faktisk kan følge din forretning løbende.

Det er klart at det ville være rart at give dig den perfekte opskrift, og kunne fortælle dig den præcise pris for succes - men den findes ikke.

Derfor syntes jeg du skal indhente tilbud på den konkrete platformsflytning med design og implementering, og få tilbud på løbende support, SEO og konverteringsoptimering - så har du ihvertfald grundlag for et budget de næste 12 måneder.

Vh
Henrik

Jeg er også i gang med at indhente tilbud. Vi ved jo at det er vigtigt at dét firma som får opgaven, også kan lave ændringer osv. senere hen Smile

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 14:00

Rasmus Lindgren:

For at melde ud med en konkret pris, koster det 9.995,- for unik design, implementering og opsætning i Magento. Såfremt du ønsker dette uden hosting og betalingsgateway (prisen er inkl. hosting hos Magentohotel/Powerhosting og epay betalingsgateway første år), er prisen 7.995,-

Vi optimere selve implementationen af designet efter alle seo kunstens regler, men du skal jo selv opbygge dit indhold med seo venlige tekster osv. Vi kan ikke tilbyde offsite seo men har et par samarbejdspartnere vi kan henvise til (man skal gøre det man er bedst til). SEO er også et "ongoing" ting, som er svær at give en fast pris på (som er vores prismodel).

Se evt. referencer og mere om vores service på: http://getashop.dk/

Hej Rasmus,

Som skrevet i et svar her i tråden, går jeg efter nogle noget dyrere løsninger. Men tak for tilbuddet ellers Big Smile

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 14:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten. 

Jeg må sige det er dejligt at se at du "allerede" har fokus på SEO og konverteringsoptimering, men forud for et redesign, valg af platform osv, måske også være en ide at kigge på brugertest eller bruge noget tid på at analysere dine kunder forud for et re-design. 

Læs evt - Derfor smadrer du din e-forretning med et re-design

Der er ingen der siger at et re-design ikke er til det bedre, men jeg har bare set det mange gange - et nyt design der på papiret bør konvertere langt bedre, performer dårligt. Mange gange er det bare et spørgsmål om "petitesser" - altså en lille ting der er overset, men det har bare meget at sige når man laver fundamentalt om på sin e-shop. 

-Karsten

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 14:22

Karsten Lund:

Hej Morten. 

Jeg må sige det er dejligt at se at du "allerede" har fokus på SEO og konverteringsoptimering, men forud for et redesign, valg af platform osv, måske også være en ide at kigge på brugertest eller bruge noget tid på at analysere dine kunder forud for et re-design. 

Læs evt - Derfor smadrer du din e-forretning med et re-design

Der er ingen der siger at et re-design ikke er til det bedre, men jeg har bare set det mange gange - et nyt design der på papiret bør konvertere langt bedre, performer dårligt. Mange gange er det bare et spørgsmål om "petitesser" - altså en lille ting der er overset, men det har bare meget at sige når man laver fundamentalt om på sin e-shop. 

-Karsten

Ja jeg ved at det selvfølgelig også er en fordel med brugertests, men hvordan foretager man disse? Og hvordan kan man foretage dette på et helt nyt design og platform, og hvor siden ikke er tilgængelig endnu?

Skal man bare under opbygningsfasen lade en masse tilfældige fra gaden besøge siden, og derefter give dem et spørgeskema de kan udfylde? Eller hvordan fungerer det?

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 15:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja jeg ved at det selvfølgelig også er en fordel med brugertests, men hvordan foretager man disse? Og hvordan kan man foretage dette på et helt nyt design og platform, og hvor siden ikke er tilgængelig endnu?

Skal man bare under opbygningsfasen lade en masse tilfældige fra gaden besøge siden, og derefter give dem et spørgeskema de kan udfylde? Eller hvordan fungerer det?

Brugertest behøver ikke være den forkromede løsning (selvom det selvfølgelig er at foretrække). Man kan sagtens lave brugertest på intet andet end grafiske skabeloner (wireframes - meget tidlige udkast til shoppen). Det eneste der kræves er at det bliver ordentligt gennemført, og at du har en plan for hvad du gerne vil finde ud af. 

for eksempel - du vil gerne teste om folk kan finde rundt på det kommende site - rent navigationsmæssigt. Sæt dig ned, gerne sammen med en der også kender din forretning - og lav en række mål - for eksempel - "Find Hystrofymsen 33mm, og læg den i kurven" - dette kræver dog at din skabelon kan simulere en søgning, og at der kan navigeres frem til det ønskede produkt. Dette kan sagtens laves rent lavpraktisk i ren HTML, på et test-site. Det behøver ikke være et fuldt ud funktionsdygtigt design. 

Dernæst skal du finde dine forsøgspersoner - det behøver ikke være mere end 2-3 stykker, og hvis du gerne vil høste lidt praktisk viden, så start med en. Hvor man finder dem? - det kan være over det hele - men hvis du gerne vil have noget respons kontra dit gamle site - kunne det være en ide, at finde en gammel kunde i din kundebase - betal kunden med et gavekort, eller andet. 

Observer nøje personen under testen... det er meget mere vigtigt hvordan du ser dem prøve at navigere rundt, og deres ansigtsudtryk undervejs... Når du bliver mere komfortabel med at lave denne slags ting, så spørg dem gerne undervejs hvorfor de gjorde det ene eller det andet - evt hvorfor de valgte at søge fremfor at navigere via et ganske klart link på forsiden... 

De info du får... kan du bruge til at rette på designet, rent navigationsmæssigt... det betaler sig...

-Karsten

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 15:16

Karsten Lund:

Brugertest behøver ikke være den forkromede løsning (selvom det selvfølgelig er at foretrække). Man kan sagtens lave brugertest på intet andet end grafiske skabeloner (wireframes - meget tidlige udkast til shoppen). Det eneste der kræves er at det bliver ordentligt gennemført, og at du har en plan for hvad du gerne vil finde ud af. 

for eksempel - du vil gerne teste om folk kan finde rundt på det kommende site - rent navigationsmæssigt. Sæt dig ned, gerne sammen med en der også kender din forretning - og lav en række mål - for eksempel - "Find Hystrofymsen 33mm, og læg den i kurven" - dette kræver dog at din skabelon kan simulere en søgning, og at der kan navigeres frem til det ønskede produkt. Dette kan sagtens laves rent lavpraktisk i ren HTML, på et test-site. Det behøver ikke være et fuldt ud funktionsdygtigt design. 

Dernæst skal du finde dine forsøgspersoner - det behøver ikke være mere end 2-3 stykker, og hvis du gerne vil høste lidt praktisk viden, så start med en. Hvor man finder dem? - det kan være over det hele - men hvis du gerne vil have noget respons kontra dit gamle site - kunne det være en ide, at finde en gammel kunde i din kundebase - betal kunden med et gavekort, eller andet. 

Observer nøje personen under testen... det er meget mere vigtigt hvordan du ser dem prøve at navigere rundt, og deres ansigtsudtryk undervejs... Når du bliver mere komfortabel med at lave denne slags ting, så spørg dem gerne undervejs hvorfor de gjorde det ene eller det andet - evt hvorfor de valgte at søge fremfor at navigere via et ganske klart link på forsiden... 

De info du får... kan du bruge til at rette på designet, rent navigationsmæssigt... det betaler sig...

-Karsten

Det lyder egentligt meget logisk, det er blot ikke noget man tænker over. Beskæftiger du dig med den slags? - For så er jeg da selvfølgelig også villig til at betale for at professionelle udfører dette arbejde. Som sagt, så skal det hele være ordentligt fra starten af, og det forhåbentligt også til at give en bedre bundlinje på sigt..

Side 3 ud af 6 (60 indlæg)