Hej Morten,
Jeg tror du skal overveje hvad det egentlig er du ønsker. Du er nemlig allerede igang med den proces enhver webshop gennemgår for at opnå flere kunder, flere salg og bedre forretning.
Vejen til en salgsoptimeret webshop er løbende, og din investering i en webshop som måske løfter din konvertering, letter din vedligeholdelse eller andet - er kun et trin op af trappen. Selvom du får et lækkert design som virkelig sætter dig foran konkurrenterne, ved du faktisk ikke om det virker før det er testet.
Det jeg prøver at forklare er at der ikke findes nogen færdig løsning til at skaffe dig en 100% salgsoptimeret webshop, det afhænger nemlig af så mange forskellige faktore, at det er en løbende udvikling som kun kan opnåes igennem test og analyser.
Når det så er sagt er der jo forskel på om du skal starte på trin 8 eller trin 1, og her gælder det om at have styr på best practices, og arbejde udfra disse. Det gør vi blandt andet.
Hvis du slår så meget på den salgsmæssige del, så find en partner som ikke udelukkende er teknisk, men kan tage hånd om hele jeres forretning - og kan bevise de har gjort det før.
Hvorvidt om du skal ligge alle opgaver som design, programmering, søgemaskineoptimering, hos 1 leverandør, afhænger vel i stor grad af kompetencerne hos leverandøren. Vi har f.eks. selv indgået tæt samarbejde på søgemaskineoptimeringsdelen, da vi inhouse gerne vil holde fokus på vores kernekompetencer - men vi giver, med sådan en konstellation, kunderne tryghed i at seo konsulent, og os som bureau - kan arbejde tæt sammen og skabe resultater sammen.
Hvis jeg var dig, ville jeg sætte min shopudvikling op i flere trin.
Det kunne eventuelt se sådan her ud:
- SEO analyse af nuværende shop - og definering af seo indsatsområder
- Udarbejdelse af design og webshop
- Analyse og splittest af udvalgte dele af shoppen
- Implementering af resultat fra analyse
Her kan du nemt skabe et forløb der varer 6 - 9 måneder
Vh
Henrik