Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået en klage

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Peter Lauge:
Jeg har til dato ikke hørt om websites, andet end denne tråd, der ikke vil have links eller trafik. Og i fald man får links fra et site, hvor man ikke vil have kunder fra,

At der er trafik på ens website er ikke ensbetydende med at man får kunder. Er der fx et firma, der linker til mig under textiltryk, så vil jeg absolut ikke være interresseret i det, og specielt ikke hvis man også spørger på produktet.

Jeg har hørt flere der er meget på vagt for deres hjemmeside, og det tit fordi at alle de annoncehajer, har øddelagt det. Og det skal man altså lige holde for øje. For ligepludselig så dukker der en regning op, på en annonce på en eller anden ligegyldig side, og før man ser sig om, så er den røget i incasso.

Og da der ikke findes nogle regler, så er der mange som netop forsvarer deres side ved at prøve at styre den. Eller at de nu på skrift har et dokument for at de ikke ønsker denne tjeneste sådan at de står i en bedre situation, når der kommer en regning.

Ligeså så kan en side som fx min, hvor der er begrænset trafik, og alle dage vil være begrænset trafik. Da skal man tænke på at den er hostet det billigste sted man overhovedet kan komme i nærheden af, og det betyder så også at man ikke kan håndtere ret mange besøgende af gangen. Sådan at alt ligegyldigt trafik, optager kapaciteten for de potentielle kunder der kikker ind. Og derved øddelægger et evt salg.

Man har jo set at mange hackere/bruger samtidig logger ind på en side, hvor den så har været nede.

/Kenneth

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 11:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth:

At der er trafik på ens website er ikke ensbetydende med at man får kunder.

Helt enig.

Kenneth:

Jeg har hørt flere der er meget på vagt for deres hjemmeside, og det tit fordi at alle de annoncehajer, har øddelagt det. Og det skal man altså lige holde for øje. For ligepludselig så dukker der en regning op, på en annonce på en eller anden ligegyldig side, og før man ser sig om, så er den røget i incasso.

Der skal nu mere end ét link til at sende folk til incasso.

Kenneth:

Og da der ikke findes nogle regler, så er der mange som netop forsvarer deres side ved at prøve at styre den. Eller at de nu på skrift har et dokument for at de ikke ønsker denne tjeneste sådan at de står i en bedre situation, når der kommer en regning.

Beklager - men forstår ikke det du skriver her.

Kenneth:

Ligeså så kan en side som fx min, hvor der er begrænset trafik, og alle dage vil være begrænset trafik. Da skal man tænke på at den er hostet det billigste sted man overhovedet kan komme i nærheden af, og det betyder så også at man ikke kan håndtere ret mange besøgende af gangen. Sådan at alt ligegyldigt trafik, optager kapaciteten for de potentielle kunder der kikker ind. Og derved øddelægger et evt salg.

Men der skal nu rigtig mange der skal besøge dit site på samme tid før det bliver belastet. Og jeg mener at der stod noget om der ialt var kommer 300 besøgende.

Kenneth:

Man har jo set at mange hackere/bruger samtidig logger ind på en side, hvor den så har været nede.

Hvis nogle hackere vil lægge din side ned behøver de altså ikke et link for at gøre dette.

:-)

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

-> Kenneth

Hvis man ikke ønsker trafik fra et bestemt side, kan man da bare spære for adgang derfra, det kan da ikke være så svært?

Jeg forstår din pointe med ubrugelig traffik og udgifter dertil. Men jeg tror ikke løsningen er at forbyde folk at linke til en.

Kommer snart...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:48

Hej Peter

Nu går du ind og retter i mine udtalser, som så også beviser at min viden på området er meget lille, og derfor kan det jo tænkes at der sidder en masse andre med lige accurat samme viden, og derfor er kan blive foranledet til at drage til handling.

Peter Lauge:
Der skal nu mere end ét link til at sende folk til incasso

Ja, snak du med de folk der har haft advokat på, når de ligepludselig får et brev fra et eller andet mærkeligt incasso firma. At der ikke er hold i de sager er en ting, men alligevel kommer der en udgift for noget som man ikke har bedt om....herunder en advokat til at skrive et brev. Og en politianmeldse......

Peter Lauge:

Beklager - men forstår ikke det du skriver her.

Nej det er netop problemet, for du sidder ikke med en virksomhed, som der er i farezonen for alle mulige mærkelige annoncehajer, fx har krak.dk idag et stort problem med deres telemarketing. Da mange folk ligeså snart at de hører ordet annonce på nettet, så lukker de total af. Der har været så meget oppe i medierne. At det enten har skræmt, eller også er de selv forsøgt/blevet ramt. JEg får gennemsnitlig et opkald om ugen, fra en eller anden ligegyldig internet side, der vil sælge mig annoncer eller andet.

Så derfor for at man skal stå bedre, så skal man markere at man har reageret, for at der bliver sendt en regning til en. Og desværre er det en praktis som der bliver lavet overfor rigtig mange der får CVR. Specielt inden for traditonelle fag, hvor man ikke bruger internettet så meget.

Jeg kan selvfølgelig også se det fra jeres SEO synspunkt, for det er noget som der strider voldsomt mod jeres grundliggende principper. Men desværre tror jeg at flere og flere små firma'er går denne vej, da de netop er dem der bliver ramt af alle de annonce halløj.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:55

tænkstort:

Jeg forstår din pointe med ubrugelig traffik og udgifter dertil. Men jeg tror ikke løsningen er at forbyde folk at linke til en.

Nu ved jeg fx ikke hvordan jeg på mit webhotel spærrer trafik. Jeg er jo ikke IT ekspert, har et gammelt kursus i at lave BATCH filer i dos. Og alt det her, er jo noget som der gør at man er usikker. OG man ved ikke hvordan man skal handle, da der ikke er nogen entydig lovgivning på området.

/Kenneth

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 12:12

@Kenneth

Kære Kenneth,
Vi har forskellig viden og erfaring på disse områder og jeg ønsker ikke at gå mere off-topic på trådens emne.

:-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kenneth:
Ja, snak du med de folk der har haft advokat på, når de ligepludselig får et brev fra et eller andet mærkeligt incasso firma. At der ikke er hold i de sager er en ting, men alligevel kommer der en udgift for noget som man ikke har bedt om....herunder en advokat til at skrive et brev. Og en politianmeldse......

Man behøver ikke en advokat for at skrive tilbage at man aldrig har bestilt det og det. Så er det op dem incasso firmaet at trække dig i retten hvilket de ikke gør fordi der ikke er belæg for den faktura du har fået. 

Kenneth:
JEg får gennemsnitlig et opkald om ugen, fra en eller anden ligegyldig internet side, der vil sælge mig annoncer eller andet.

Velkommen i klubben.... men det er rimelig hurtigt at sige "nej tak" og så lægge røret på.

Kenneth:
Så derfor for at man skal stå bedre, så skal man markere at man har reageret, for at der bliver sendt en regning til en. Og desværre er det en praktis som der bliver lavet overfor rigtig mange der får CVR. Specielt inden for traditonelle fag, hvor man ikke bruger internettet så meget.

Det er op til regningsudsteder at bevise at der er belæg for at sende dig en regning. Hvis de ikke kan bevise det, så har de ingen sag.

Kenneth:
Jeg kan selvfølgelig også se det fra jeres SEO synspunkt, for det er noget som der strider voldsomt mod jeres grundliggende principper.

Du vil ikke opleve at de gode SEO firmaer ligger og ringer til folk. Der er det tit nok at de får henvisninger fra tilfredse kunder. Så hvis et SEO firma ringer til dig for at vil sælge dig deres ydelse, så sig nej.... Der er nok herinde der vil være din leverandør ;)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03

Hej Niels

Niels:
Du vil ikke opleve at de gode SEO firmaer ligger og ringer til folk.

Vi er enige. Det er heller ikke alle de seriøse firmaer der er problemet. Det er de få suspekte, som der får overskrifter i medierne.  Der gør at vi udenfor branchen er meget på vagt over hvad der sker.

Niels:

Velkommen i klubben.... men det er rimelig hurtigt at sige "nej tak" og så lægge røret på.

Igen er vi enige, der problemet er, når der så allerede ligger et link til ens side, på det firma. Og her er det tit for at markere at man ikke ønsker noget fra dem, at man sender disse mails. Sådan at bevisgrundlaget er iorden.

Niels:

Det er op til regningsudsteder at bevise at der er belæg for at sende dig en regning. Hvis de ikke kan bevise det, så har de ingen sag.

Og her er netop problemet, for de kører jo netop ikke efter de danske love. Men nogle som de selv render og finder på. Og man kan tit vælge at ignorer det, melde det til politi'et, hvor den lokale politimand, ikke fatter hvad man siger. Men skal have fat i de afdelinger, der varetager dette. Og er der kun en eller to henvendelser, så ryger den nederst i bunken. Hvorfor mange vælger advokat løsningen, og tage det civilt.

Først vil jeg sige at jeg har ikke noget imod branchen, synes de fleste er seriøse, og tager det meget seriøst. Problemet er at når I bevæger jer på det høje faglige niveau, så mangler der tit en forståelse for, de problemstillinger som vi udenfor branchen har. Og det med med at man bare og bare, det forstår vi ikke. Vi ser mange ting, specielt det som vi ikke har bedt om, at det er optakt til noget misbrug eller andet....

/Kenneth

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:13

Kenneth:
Igen er vi enige, der problemet er, når der så allerede ligger et link til ens side, på det firma. Og her er det tit for at markere at man ikke ønsker noget fra dem, at man sender disse mails. Sådan at bevisgrundlaget er iorden.

Et link på deres side til din er ikke nok som bevis for at du har "købt" et link. Der skal ligge en bestilling fra dig og det kan de ikke bevise.

Kenneth:

Niels:

Og her er netop problemet, for de kører jo netop ikke efter de danske love. Men nogle som de selv render og finder på. Og man kan tit vælge at ignorer det, melde det til politi'et, hvor den lokale politimand, ikke fatter hvad man siger. Men skal have fat i de afdelinger, der varetager dette. Og er der kun en eller to henvendelser, så ryger den nederst i bunken. Hvorfor mange vælger advokat løsningen, og tage det civilt.

Jamen jeg ser ikke problemet. Du modtager en rykker for en ubetalt regning for et link. Du skriver tilbage at du ikke har bestilt noget link og at du gerne vil se dokumentation for det. De svare tilbage at hvis du ikke betaler vil du blive sendt til incasso. Modtager du så et brev om incasso og at du vil blive sendt i fogedretten så skal du blot tage det med ro. Sker det utrolige så at du får en indkaldelse til fogedretten (for du kan ikke komme i RKI før det) så skal DE bevise at de har krav på pengene og at du har bestilt. Og det kan de ikke med mindre at de har forfalsket beviserne.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 13:28
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan godt forstå det virker absurd, for jer med næsen dybt nede i SEO. Men der er to ting, man må huske på.

Det første er at det vel ikke er os, der skal sidde og gøre os til dommere over folks beslutninger? Det kan godt være det, i dette tilfælde, er en tåbelig beslutning ejeren af sitet har foretaget sig. Men er det ikke hans ret? Det jeg mener er at hvis folk ikke ønsker at være på den pågældende site, så er det vel også kun fair, at de ikke er det?

Derudover skal man også huske på at der altså er noget der hedder branding. Det kan godt være deMib og andre er bedøvende ligeglade med hvor og hvordan deres brand bliver nævnt - bare der falder noget god linkjuice af. Men for mange virksomheder (tør man sige, med en seriøs brandstrategi? Wink) er hvor og hvordan altså ikke helt ligegyldigt. Jeg tvivler ihvertfald på det ville være så fandens fedt, i det lange løb, for f.eks. LEGO at blive linket til fra NAMBLA under en beskrivelse i stil med "Godt produkt til at komme i kontakt med små drenge med".

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)