Det var jeg så ikke klar over.... Så det ændrer jo situationen en del. Men jeg synes stadigvæk det rette valg vil være at slette linket. Selvom du forsøger at opstille det som en arbejdsopgave af bibelske dimensioner, så tager det altså ikke mange sekunder at fjerne et link.
Jeg vil mene det kun er websitets indehaver der kan vurdere om det tager få sekunder, eller få timer at fjerne linket. Hvis du har arbejdet seriøst med portaler / hjemmesider, ville du vide, at der til tider kan være operationer på hjemmesider, som kan forekomme uhyre simple, men alligevel være ganske tidskrævende at løse (og vice versa, naturligvis).
Bortset fra det, er det sådan set også irrellevant om det tager 1 sekund eller 2 år, for det er fuldstændig ligegyldigt for kunden, når du nu snakker kundeservice. For at bruge den klassiske analogi fra bilverdenen, så er det mig fløjtende ligegyldigt om min bilmekaniker bruger 300 arbejdstimer eller 10 sekunder på at få min bil til at køre igen, hvis fx motoren er kaput. Jeg kan iøvrigt heller aldrig nogensinde finde ud af hvor lang tid der er brugt på opgaven, det vigtige for mig er at opgaven bliver løst tilfredsstillende til aftalt pris.
Hvorfor bruge tid på den slags? Tja, jeg kalder det service... Jeg er godt klar over det for nogle mennesker er et fremmedord. Men prøv at slå det op - der er en del, der har haft stor succés med konceptet ;)
Jeg kender skam udemærket begrebet tak (og jeg regner med at du her henfører til ordet: kundeservice, da service i sig selv kan være mange ting, deriblandt bordopdækning
).
Til trods for dit forsøg på at tirre mig, tvivler jeg dog på at du selv er klar over hvad god kundeservice egentlig er.
Den gode kundeservice er at informere kunden om alle facetter, og sikre sig at vedkommende er veloplyst om alle sider af sagen. I denne forbindelse er det faktisk højst sandsynlig slet ikke i vedkommendes interesse at få linket fjernet, da det som der er andre der tidligere kommer ind på i tråden, ikke er en fordel for kunden at få linket fjernet - tværtimod.
Så man kan selvfølgelig vælge at gøre som du lægger op til, og bare lukke øjnene, trykke hurtigt på "SLET"-knappen og håbe alt går godt, og derved samtidig gøre kunden en bjørnetjeneste. Men hvorfor bruge tid og energi på det?
Når ret skal være ret så er det mit indtryk, at man nemt kunne få opretttet et link til et site man ikke har nogen tilknytning til. Så jeg vil mene det er en helt oplagt service at have, at man fjerner links på opfordring fra indehaverne af et site. I den forbindelse kan jeg ikke se noget problem i også at lade den service gælde for folk der får kolde fødder.... Seriøst? Hvad er problemet? Manden er ikke interesseret i at have sit link på det site. At det så kan virke lidt uforståeligt ændrer vel ikke på at det nu engang er hans ønske...
Eftersom det er vedkommendes egen fejl, ville det være passende om vedkommende tilbød at betale et honorar som stemmer overens med det tidsforbrug der måtte være for at fjerne det pågældende link.
Herudover er det mig ganske tydeligt at du aldrig selv har arbejdet professionelt med kundeservice / support indenfor IT-branchen. Ser du, man kan ikke bare fjerne noget indhold eller et link, fordi nogen beder om det. Alt for mange fjerner links, tekster, lukker hjemmesider/webhotel ned, flytter domæner osv., blot ved henvendelse fra en person, som siger det skal fjernes (somme tider endda ved telefonisk henvendelse
) .
Der er desværre den problematik at vedkommende ikke nødvendigvis er den han giver sig ud for at være. (det kunne fx være en konkurrent eller en person der har set sig sur på virksomheden). Derved vil den optimale process (hvis man ønsker at fjerne linket og efterkomme ønsket), at sørge for at få verificeret, at det rent faktisk er vedkommende der er ophavsmand til linket og indholdet. Det kunne eksempelvis være via en form for digital godkendelse i form af email adresse med godkendelseslink, eller et dokument med en underskrift sendt retur.
Allerede her er det blevet ganske omfattende at skulle efterkomme dette simple ønske, og uden sikkerhed for at det er korrekt, vil jeg ikke mene at man skal efterkomme det.