Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået en klage

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:
Et link på deres side til din er ikke nok som bevis for at du har "købt" et link. Der skal ligge en bestilling fra dig og det kan de ikke bevise

Korrekt, men hved den lille håndværker???? Ham der bruger tiden på at finde ud af hvorfor hans PC ligepludseli begynder at skrive med stort......

Vi kan diskutere det fra nu og resten af året, men problemet er at vi to er på to forskellige niveau'er. Hvor jeg tager højde i de opkald samt avis overskrifter jeg læser. Og har været van til at indkøbsbøger ringede....eller sendte breve. Og hvis man ikke fortog sig noget så blev man heller ikke noteret.....Til idag ikke at kunne bestemme hvem der offentliggører min adresse. På sider, hvor man ikke kan komme i kontakt med webmaster/ejer.

Niels:
Modtager du så et brev om incasso og at du vil blive sendt i fogedretten så skal du blot tage det med ro. Sker det utrolige så at du får en indkaldelse til fogedretten

Vi er enige, men det er mere optakten til det. Der er problemet. De er tit meget overbevisne. Og forstår alle firmaer i DK deres rettigheder, og laver jeg forspørgelse, ved en advokat, så koster det penge.

/Kenneth

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:32

Kenneth:
Vi kan diskutere det fra nu og resten af året

Korrekt... men har nogle hjemmesider der skal laves så vi må vente med den del :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:32

Fama:
Men er det ikke hans ret?

Nej, vi har som nævnt ytringsfried i Danmark. Jeg må gerne omtale andre eller linke til dem fra lige præcis det website jeg har lyst til, så længe jeg ikke bryder anden lovgivning (f.eks. Markedsføringsloven, injurielovgivning etc.).

Jeg skal heller ikke spørge nogen om lov hvis jeg vil omtale dem udenfor Nettet.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 13:37
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person

Mikkel deMib Svendsen:

Nej, vi har som nævnt ytringsfried i Danmark. Jeg må gerne omtale andre eller linke til dem fra lige præcis det website jeg har lyst til, så længe jeg ikke bryder anden lovgivning (f.eks. Markedsføringsloven, injurielovgivning etc.).

Jeg skal heller ikke spørge nogen om lov hvis jeg vil omtale dem udenfor Nettet.

Det jeg mente var at det vel for fanden er hans ret at foretage tåbelige beslutninger... At man ikke nødvendigvis har en lovmæssig pligt til at følge hans ønsker er vi for så vidt enige om. Jeg forholdt mig bare til at folk ikke rigtigt respekterer folks ret til at dumme sig.... Så min holdning er bare: Hvis manden gerne vil have fjernet sit link, hvorfor så ikke bare fjerne lortet? Der er vel ingen grund til at skide på folks ønsker, bare fordi man kan :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:46

Det er altid godt at få links fra flere steder , jeg ville  i hvert fald ikke sige nej til nogle links .

med min viden siger mig spred dig så meget du kan og tænk ikke så meget hvor links kommer fra

ps min side  ligger godt på google ikke bare godt med ekstrem godt , så jeg ved lidt om det

Tog udgangs punkt i tråd start indlæg , Synes oplægget lagde op til vi skulle forklare hvorfor links fra forskellige sider er gode

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 20:40

BettinaLundgaard:

Jeg har altid været af den mening, at god Internetikette siger, at man lige spørger, inden man opretter links til andre, simpelthen for, at de lige har lov både at sige til eller fra og så de overhovedet ved, hvorfor der fx lige pludseligt måske kommer et boost i deres besøgsantal. Den tommelfingerregel har jeg fulgt og rådet andre til i de sidste 15-18 år, og jeg har aldrig hørt nogen sige, det var en dårlig ide. :o)

Nu er det jo ham selv der har oprettet linket. Ikke mig

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:48

Fama:
Det jeg mente var at det vel for fanden er hans ret at foretage tåbelige beslutninger... At man ikke nødvendigvis har en lovmæssig pligt til at følge hans ønsker er vi for så vidt enige om. Jeg forholdt mig bare til at folk ikke rigtigt respekterer folks ret til at dumme sig.... Så min holdning er bare: Hvis manden gerne vil have fjernet sit link, hvorfor så ikke bare fjerne lortet? Der er vel ingen grund til at skide på folks ønsker, bare fordi man kan :)

Jeg kan se gode grunde til ikke at fjerne linket:

1. Vedkommende har selv oprettet linket

2. Det koster tid / ressourcer at fjerne linket.

Hvorfor bruge tid på at hjælpe en der selv har dummet sig og tilmeldt sit link, og derefter får en hjerneblødning og vil have det fjernet igen? ( Bordet fanger? )

Hvis man har en tilpas stor link-hjemmeside, så kunne man sikkert bruge hele sin dag på at sidde og slette tekster og links fra diverse personer som pludselig ikke vil have det stående mere (på trods af at de selv har valgt det tidligere).

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 23:54

Kommer snart...

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 00:13
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lars Meyer:
1. Vedkommende har selv oprettet linket

Det var jeg så ikke klar over.... Så det ændrer jo situationen en del. Men jeg synes stadigvæk det rette valg vil være at slette linket. Selvom du forsøger at opstille det som en arbejdsopgave af bibelske dimensioner, så tager det altså ikke mange sekunder at fjerne et link. Og så er der jo også den fordel at man ikke alene glæder et andet menneske, man øger også muligheden for at vedkommende (når han er kommet til fornuft) vil benytte sitet i fremtiden og dermed øge værdien af det.

Så jeg synes klart det er noget fis at lade linket bestå... Fjern dog linket, så manden kan blive glad.

Lars Meyer:
Hvorfor bruge tid på at hjælpe en der selv har dummet sig og tilmeldt sit link, og derefter får en hjerneblødning og vil have det fjernet igen? ( Bordet fanger? )

Hvorfor bruge tid på den slags? Tja, jeg kalder det service... Jeg er godt klar over det for nogle mennesker er et fremmedord. Men prøv at slå det op - der er en del, der har haft stor succés med konceptet ;)

Lars Meyer:
Hvis man har en tilpas stor link-hjemmeside, så kunne man sikkert bruge hele sin dag på at sidde og slette tekster og links fra diverse personer som pludselig ikke vil have det stående mere (på trods af at de selv har valgt det tidligere).

Når ret skal være ret så er det mit indtryk, at man nemt kunne få opretttet et link til et site man ikke har nogen tilknytning til. Så jeg vil mene det er en helt oplagt service at have, at man fjerner links på opfordring fra indehaverne af et site. I den forbindelse kan jeg ikke se noget problem i også at lade den service gælde for folk der får kolde fødder.... Seriøst? Hvad er problemet? Manden er ikke interesseret i at have sit link på det site. At det så kan virke lidt uforståeligt ændrer vel ikke på at det nu engang er hans ønske...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 03:25

Fama:
Det var jeg så ikke klar over.... Så det ændrer jo situationen en del. Men jeg synes stadigvæk det rette valg vil være at slette linket. Selvom du forsøger at opstille det som en arbejdsopgave af bibelske dimensioner, så tager det altså ikke mange sekunder at fjerne et link.

Jeg vil mene det kun er websitets indehaver der kan vurdere om det tager få sekunder, eller få timer at fjerne linket. Hvis du har arbejdet seriøst med portaler / hjemmesider, ville du vide, at der til tider kan være operationer på hjemmesider, som kan forekomme uhyre simple, men alligevel være ganske tidskrævende at løse (og vice versa, naturligvis).

Bortset fra det, er det sådan set også irrellevant om det tager 1 sekund eller 2 år, for det er fuldstændig ligegyldigt for kunden, når du nu snakker kundeservice. For at bruge den klassiske analogi fra bilverdenen, så er det mig fløjtende ligegyldigt om min bilmekaniker bruger 300 arbejdstimer eller 10 sekunder på at få min bil til at køre igen, hvis fx motoren er kaput. Jeg kan iøvrigt heller aldrig nogensinde finde ud af hvor lang tid der er brugt på opgaven, det vigtige for mig er at opgaven bliver løst tilfredsstillende til aftalt pris.

Fama:
Hvorfor bruge tid på den slags? Tja, jeg kalder det service... Jeg er godt klar over det for nogle mennesker er et fremmedord. Men prøv at slå det op - der er en del, der har haft stor succés med konceptet ;)

Jeg kender skam udemærket begrebet tak (og jeg regner med at du her henfører til ordet: kundeservice, da service i sig selv kan være mange ting, deriblandt bordopdækning Wink ).
Til trods for dit forsøg på at tirre mig, tvivler jeg dog på at du selv er klar over hvad god kundeservice egentlig er.

Den gode kundeservice er at informere kunden om alle facetter, og sikre sig at vedkommende er veloplyst om alle sider af sagen. I denne forbindelse er det faktisk højst sandsynlig slet ikke i vedkommendes interesse at få linket fjernet, da det som der er andre der tidligere kommer ind på i tråden, ikke er en fordel for kunden at få linket fjernet - tværtimod.
Så man kan selvfølgelig vælge at gøre som du lægger op til, og bare lukke øjnene, trykke hurtigt på "SLET"-knappen og håbe alt går godt, og derved samtidig gøre kunden en bjørnetjeneste. Men hvorfor bruge tid og energi på det?

Fama:
Når ret skal være ret så er det mit indtryk, at man nemt kunne få opretttet et link til et site man ikke har nogen tilknytning til. Så jeg vil mene det er en helt oplagt service at have, at man fjerner links på opfordring fra indehaverne af et site. I den forbindelse kan jeg ikke se noget problem i også at lade den service gælde for folk der får kolde fødder.... Seriøst? Hvad er problemet? Manden er ikke interesseret i at have sit link på det site. At det så kan virke lidt uforståeligt ændrer vel ikke på at det nu engang er hans ønske...

Eftersom det er vedkommendes egen fejl, ville det være passende om vedkommende tilbød at betale et honorar som stemmer overens med det tidsforbrug der måtte være for at fjerne det pågældende link.

Herudover er det mig ganske tydeligt at du aldrig selv har arbejdet professionelt med kundeservice / support indenfor IT-branchen. Ser du, man kan ikke bare fjerne noget indhold eller et link, fordi nogen beder om det. Alt for mange fjerner links, tekster, lukker hjemmesider/webhotel ned, flytter domæner osv., blot ved henvendelse fra en person, som siger det skal fjernes (somme tider endda ved telefonisk henvendelse Indifferent ) .

Der er desværre den problematik at vedkommende ikke nødvendigvis er den han giver sig ud for at være. (det kunne fx være en konkurrent eller en person der har set sig sur på virksomheden). Derved vil den optimale process (hvis man ønsker at fjerne linket og efterkomme ønsket), at sørge for at få verificeret, at det rent faktisk er vedkommende der er ophavsmand til linket og indholdet. Det kunne eksempelvis være via en form for digital godkendelse i form af email adresse med godkendelseslink, eller et dokument med en underskrift sendt retur.

Allerede her er det blevet ganske omfattende at skulle efterkomme dette simple ønske, og uden sikkerhed for at det er korrekt, vil jeg ikke mene at man skal efterkomme det.

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)