Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået en klage

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Meyer:
Jeg vil mene det kun er websitets indehaver der kan vurdere om det tager få sekunder, eller få timer at fjerne linket. Hvis du har arbejdet seriøst med portaler / hjemmesider, ville du vide, at der til tider kan være operationer på hjemmesider, som kan forekomme uhyre simple, men alligevel være ganske tidskrævende at løse (og vice versa, naturligvis).

Jamen så lad mig sige det på en anden måde... Hvis sitet er bygget op så det tager flere timer, at fjerne et enkelt link. Så kan ejeren jo oplagt bruge den her lejlighed til at få rationaliseret sit site - for så er der da et eller andet helt galt ;)

Lars Meyer:
Bortset fra det, er det sådan set også irrellevant om det tager 1 sekund eller 2 år, for det er fuldstændig ligegyldigt for kunden, når du nu snakker kundeservice.

Det er vi helt enige om.... Men nu var det dig, der bragte "arbejdsbyrden" på banen. Så hvad er din pointe?

Under alle omstændigheder mener jeg det er en ganske oplagt "service", at tilbyde sine brugere...

Lars Meyer:
Den gode kundeservice er at informere kunden om alle facetter, og sikre sig at vedkommende er veloplyst om alle sider af sagen.

I så fald har sitets indehaver jo fejlet grumt.... Personen der vil have slettet linket er jo tydeligvis ikke klar over herlighederne ved at have sit link i det pågældende linkkatalog... Så hvad er din pointe? At kundeservice først starter, når man får en klage? ;)

Lars Meyer:
Eftersom det er vedkommendes egen fejl, ville det være passende om vedkommende tilbød at betale et honorar som stemmer overens med det tidsforbrug der måtte være for at fjerne det pågældende link.

Det da ved gud det ikke er... Der står intet om honorarer eller lign. på sitet, så det er da noget forbandet sludder.

Lars Meyer:
Der er desværre den problematik at vedkommende ikke nødvendigvis er den han giver sig ud for at være. (det kunne fx være en konkurrent eller en person der har set sig sur på virksomheden).

Den problematik gør sig jo også gældende i forhold til oprettelse af links - som jeg i øvrigt allerede har været inde på. Så igen er jeg ikke helt klar over hvad din pointe er?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 11:45

Fama:

Lars Meyer:
Der er desværre den problematik at vedkommende ikke nødvendigvis er den han giver sig ud for at være. (det kunne fx være en konkurrent eller en person der har set sig sur på virksomheden).

Den problematik gør sig jo også gældende i forhold til oprettelse af links - som jeg i øvrigt allerede har været inde på. Så igen er jeg ikke helt klar over hvad din pointe er?

Der menes at jeg kunne gå ind på hans side og bede ham fjerne linket til amino.dk da vi ikke vil have det stående der. Det ville Amino nok være ret kede af. Altså skal det verificeres at jeg rent faktisk kommer fra amino og ikke bare er en der er sur på Amino

Dressur rytter søger sponsor 

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 11:48

Cawi:
Der menes at jeg kunne gå ind på hans side og bede ham fjerne linket til amino.dk da vi ikke vil have det stående der. Det ville Amino nok være ret kede af. Altså skal det verificeres at jeg rent faktisk kommer fra amino og ikke bare er en der er sur på Amino

Det er jeg udemærket klar over... Men som sagt gælder samme problemstilling også i forbindelse med oprettelse af links. Så jeg kan ikke se pointen? Er pointen at linkkatalogets verifikationsforanstaltninger er utilstrækkelige?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 12:26

Fama:
Det er jeg udemærket klar over... Men som sagt gælder samme problemstilling også i forbindelse med oprettelse af links. Så jeg kan ikke se pointen? Er pointen at linkkatalogets verifikationsforanstaltninger er utilstrækkelige?

Linket skal forhåbentlig verificeres digitalt via email godkendelses/aktiverings email, det ville ihvertfald være god stil. (og hvis ikke bør denne verificering tilføjes. Men det ændrer som sådan ikke på hvor besværligt det kan være at fjerne et link, uanset hvor let det er at tilføje, det er sagen uvedkommende).

Bortset fra det, så vil der være større incitament for at få fjernet et link til en konkurrent / fjende, end at tilføje et link til konkurrenten / fjenden. Det er nu engang således indrettet internettet er indrettet.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 12:40

Fama:
Jamen så lad mig sige det på en anden måde... Hvis sitet er bygget op så det tager flere timer, at fjerne et enkelt link. Så kan ejeren jo oplagt bruge den her lejlighed til at få rationaliseret sit site - for så er der da et eller andet helt galt ;)

Det kunne jo tænkes at sitets indehaver ikke har overvejet denne problematik. Uanset hvor dygtigt og erfaren du er indenfor web-arkitektur og udvikling vil du ALDRIG, og jeg gentager ALDRIG kunne forudse alle problemstillinger der måtte kunne opstå.
Hvis man skal tage udgangspunkt i at du mener et site således i denne situation skal rationaliseres og at det er "et eller andet helt galt", hvis situationen forholder sig således, så vil jeg tillade mig at påstå at stort set alle hjemmeside portaler på internettet skal rationaliseres og at der "er et eller andet helt galt" med dem.

Fama:
Det er vi helt enige om.... Men nu var det dig, der bragte "arbejdsbyrden" på banen. Så hvad er din pointe? Under alle omstændigheder mener jeg det er en ganske oplagt "service", at tilbyde sine brugere...

OK, så er vi da enige om lidt :)  Jeg mener jeg beskriver min pointe ganske godt og forståeligt i netop det indlæg du kommenterer på. Men vi kan så her være enige om at arbejdsbyrden er størrelse er ligegyldig i situationen, og samtidig kan vi så fortsat være uenige om at det er en oplagt "service" at tilbyde sine brugere. (dog undtaget de kriterier jeg opstiller for hvornår jeg mener det giver mening at tilbyde en sådan "service").

Fama:
Det da ved gud det ikke er... Der står intet om honorarer eller lign. på sitet, så det er da noget forbandet sludder.

Der er jeg ganske uenig. Du mener altså, at  fordi man ikke har nævnt et honorar for en given arbejdsopgave på sit website (hvor der iøvrigt kan tiltænkes at være uendelig antal kombinationer og typer af opgaver), så vil man ikke kunne opkræve det, hvor det falder naturligt og nødvendigt?
I så fald tror jeg ikke der er mange hjemmesider der har fraskrevet sig ethvert ansvar for alle muligheder, og nævnt priser for samtlige typer af "services" der måtte kunne forekomme. Det lyder som noget som skal overstige selv de mest spidsfindige amerikanske tilstande, hvor alt skal udpensles for at gøre sig gældende.

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 13:09

Lars Meyer:
Det kunne jo tænkes at sitets indehaver ikke har overvejet denne problematik. Uanset hvor dygtigt og erfaren du er indenfor web-arkitektur og udvikling vil du ALDRIG, og jeg gentager ALDRIG kunne forudse alle problemstillinger der måtte kunne opstå.

Bestemt ikke... Men jeg synes måske nok man burde kunne forudse behovet for at redigere i links og tekster, når nu man har startet et linkkatalog op. Og lur mig om ikke også den funktionalitet er indbygget i systemet, så man ikke skal opfinde det varme barbervand, for at redigere i sit indhold ;)

Lars Meyer:
Hvis man skal tage udgangspunkt i at du mener et site således i denne situation skal rationaliseres og at det er "et eller andet helt galt", hvis situationen forholder sig således, så vil jeg tillade mig at påstå at stort set alle hjemmeside portaler på internettet skal rationaliseres og at der "er et eller andet helt galt" med dem.

Jamen så har du jo masser af potentielle kunder :)

Nej seriøst... Som sagt synes jeg ikke det bør komme som en overraskelse, hvis man udvikler et linkkatalog, at mulighed for redigering af indholdet nok er meget praktisk. Hvis vi ligger stridighederne på hylden et øjeblik...vil du så ikke også medgive mig at det sådan set er en ret oplagt funktionalitet? :)

Lars Meyer:
 Du mener altså, at  fordi man ikke har nævnt et honorar for en given arbejdsopgave på sit website (hvor der iøvrigt kan tiltænkes at være uendelig antal kombinationer og typer af opgaver), så vil man ikke kunne opkræve det, hvor det falder naturligt og nødvendigt?

Nej det er ikke det jeg mener....og jeg mener for så vidt heller ikke man har nogen lovmæssig pligt til at fjerne det pågældende link. Men jeg mener bare det er langt fra oplagt, at personen skal tilbyde at betale for at få fjernet sit link.

Det er med alt sandsynlighed en triviel opgave, at fjerne linket...og manden ønsker ikke sit link på sitet. Hvad er problemet så med at fjerne det? Der er sgu da ikke nogen grund til at jagte hver en femøre i hver en rendesten man kan finde :)

Lars Meyer:
I så fald tror jeg ikke der er mange hjemmesider der har fraskrevet sig ethvert ansvar for alle muligheder, og nævnt priser for samtlige typer af "services" der måtte kunne forekomme.

Der er ingen, der siger linkkataloget har noget decideret ansvar. Jeg siger bare "sagen" er latterlig.... Fjern da for helvede det link og fortæl så familien over middagsbordet om den idiot, der ville have fjernet sit link... Men der er da ingen grund til at ignorere hans ønsker bare fordi man kan :)

Lars Meyer:
Det lyder som noget som skal overstige selv de mest spidsfindige amerikanske tilstande, hvor alt skal udpensles for at gøre sig gældende.

Jeg er ikke fortaler for "amerikanske tilstande"... Jeg er bare fortaler for almindelig sund fornuft... Og i det her tilfælde ville jeg synes det var ret fornuftigt, at fjerne en bruger, hvis brugeren ikke ønsker at deltage længere :)

Hvis det så er et generelt problem ville jeg overveje om jeg gør noget forkert, hvis folk ikke ønsker at deltage i mit linkkatalog....eller også ville jeg oprette et system, hvis folk selv kan fjerne deres links igen :)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 13:18

Fama:

Med dit ovenstående seneste indlæg i mente, så tror jeg ikke vi er så langt fra hinanden rent holdningsmæssigt her, som det kunne se ud tidligere i debatten.

Grundlæggende er vi enige om at det via selvbetjening at kunne fjerne det link man selv har lavet, er en funktion der ville være oplagt at have. Ligeledes er vi enige om at det burde være en funktion som linkkataloget skulle tilbyde. Min erfaring siger mig blot, at mange af de funktioner der "burde" være der og som er "oplagt" ofte ikke er der. Det kan så være grundet manglende tid, erfaring/viden eller budget for at tilføje en sådan funktionalitet.

Almindelig sund fornuft er jeg, som du, også fortaler for. Men der er så åbenbart forskel på hvad vi mener er almindelig sund fornuft, og fred være med det :)

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 13:27

Lars Meyer:
Grundlæggende er vi enige om at det via selvbetjening at kunne fjerne det link man selv har lavet, er en funktion der ville være oplagt at have.

Det var ikke den funktion jeg mente var oplagt... Det var indehaveren af linkkataloget der skulle have mulighed for nemt at redigere i indholdet. Det synes jeg sådan set er så oplagt, at det ville undre mig meget, hvis ikke den også var indbygget fra starten ;)

Men jeg er enig i at vi bare lader den ligge...og så er enige om at være uenige eller enige... Jeg er efterhånden lidt forvirret om vi er uenige eller ej ;)

Hygge

Vil du være med?

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)