Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået en klage

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

tænkstort:
Jeg kan næppe tro, at det kan være ulovligt, at man på sin egen hjemmeside linker til en anden hjemmeside (hvis de hjemmesider man linker til ikke har ulovlig materialer altså Smile).

Uanset om der er ulovligt materiale på et website eller ej må du normalt gerne linke til det. Her er f.eks. et link til ThePirateBay.org - der kan man som mange ved finde ulovligt materiale. Meget af det kan man iøvrigt også finde på  Google (et link mere). Begge dele er fuldt ud lovligt at linke til på denne måde. Hverken jeg eller Amino vil blive straffet for det.

Det svarer i den analoge verden til at henvise til Christiania velvidende at den der spørger skal ud og købe hash (som jo er ulovligt at købe og ryge).

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:10

-> Mikkel

Det vidste jeg ikke. Det er jo godt at vide. Tak.

(ikke fordi jeg nu vil linke til alle mulige hjemmesider med ulovlige materialer Big Smile, men godt at vide alligevel.)

Kommer snart...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:15

Det skal lige understreges, at der fortsat er juridisk usikkerhed om hvor meget og hvor systematisk der skal linkes til websites med ulovligt indhold, for at du kan risikere at komme i klemme.

Websites der udelukkende linker til ulovligt materiale - og således kan siges at "leve" af udelukkende at formidle kontakt til ulovligheder, har der været sager imod. Det gælder f.eks. PirateBay, der som bekendt er blevet "spærret" for, eller sites der har delt links til ulovlig musikkopier.

Musik-og filmbranchen, der står bag mange af de sager der har været, har selv argumenteret, at de mener det er et spørgsmål om fordelingen mellem lovligt og ulovligt materiale. Google sender sikkert flere søgebrugere hen til ulovligt materiale, alt i alt, end de fleste Torrent-sites gør. Men fordi det trods alt kun udgør en mindre del af de samlede links og henvisninger fra Google, så vil medie-branchen ikke angribe dem (eller også er det bare fordi de er nogle fucking tøsedrenge hehe).

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 19:50

Hej Mikkel Jeg har bare læst i mine SEO-bøger at man skal passe på ikke at tilføje sig selv i link farms og deslige

Imagination is better then knowledge

The ultimate Operating system  release candidate comming soon.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:56

Hvis du har læst i en SEO bog at "For at et link skal være godt skal det komme fra en relevant side/ha en relevant anchor tekst" og blander det sammen med linkfarms, så har du enten læst forkert eller læst de forkerte SEO bøger :)

Jeg ville f.eks. personligt ikke sige nej til f.eks. et link fra BBC.co.uk's forside - selvom det ikke er relevant - og det helt uanset hvilken link-tekst der følger med :)

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 19:59

Ja det har du helt ret i mikkel jeg bukker og takker Fordi du er SEO-guruen. (Det er også den skide influenza)

Imagination is better then knowledge

The ultimate Operating system  release candidate comming soon.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:01

Jeg har altid været af den mening, at god Internetikette siger, at man lige spørger, inden man opretter links til andre, simpelthen for, at de lige har lov både at sige til eller fra og så de overhovedet ved, hvorfor der fx lige pludseligt måske kommer et boost i deres besøgsantal. Den tommelfingerregel har jeg fulgt og rådet andre til i de sidste 15-18 år, og jeg har aldrig hørt nogen sige, det var en dårlig ide. :o)

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 08:09

Mikkel deMib Svendsen:

Bautik:
Hvad vil du basere den viden på??!?! :P hehe

Jeg pusler lidt med SEO en gang imellem :)

Ja, det har jeg hørt... Surprise

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 08:46

BettinaLundgaard:

Jeg har altid været af den mening, at god Internetikette siger, at man lige spørger, inden man opretter links til andre, simpelthen for, at de lige har lov både at sige til eller fra og så de overhovedet ved, hvorfor der fx lige pludseligt måske kommer et boost i deres besøgsantal. Den tommelfingerregel har jeg fulgt og rådet andre til i de sidste 15-18 år, og jeg har aldrig hørt nogen sige, det var en dårlig ide. :o)

Alle har sin egen mening.

Spørger du så også den internetbutik som lige har snydt dig, om du må skrive en dårlig artikel/anmeldelse og linke tilbage?

Husk på, at internettet er et "frit" sted. Der er ingen der ejer det.

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 09:51

BettinaLundgaard:

og så de overhovedet ved, hvorfor der fx lige pludseligt måske kommer et boost i deres besøgsantal.

Det kan de jo se i deres statistik.

Jeg har til dato ikke hørt om websites, andet end denne tråd, der ikke vil have links eller trafik. Og i fald man får links fra et site, hvor man ikke vil have kunder fra, så kan man jo kode sig ud af dette lille problem.

Hvis en person på gaden syntes du har nogle flotte bukser på og spørger hvor du har købt dem, vil du så heller ikke sige det før dur har ringet til butikken og fået GO på at give deres adresse til kunden?

Men ellers er jeg helt klart også for god net ånd - mere yogas på nettet tak!

:-)

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)