Jeg ved ikke om jeg har fået et black-out og i mellemtiden skrevet et indlæg, hvor jeg har forsvaret Lindstrøms påstande i forhold til anti-rygekampagner. Men hvis jeg har gjort det beklager jeg naturligvis. Jeg kan imidlertid ikke rigtigt se hvad dit indlæg har at gøre med indeværende emne? At påstå de miljøhensyn ikke skulle have skyggen af betydning i forhold til de yngre segmenter synes jeg stadigvæk er noget sludder. Jeg tillod mig så at bringe Lindstrøm på banen, fordi han rent faktisk har noget konkret at hænge sin hat på (i.e. BRANDchild-undersøgelsen). At du og lagersalg så insisterer på at "modbevise" Lindstrøms empiriske forskning med hhv. anektdotiske "beviser" og en "rød sild"...ja det kan jeg ærligt talt ikke se skulle rokke ved noget som helst.
Fakta er at eksempelvis BRANDchild-undersøgelsen viser en stor betydning af miljøhensyn i forhold til valg af brand hos børn mellem 9 og 13 år. Fakta er at man ser en masse virksomheder, med produkter rettet mod de yngre segmenter, inddrager miljøet aktivt i deres branding... Så undskyld mig, men der vælger jeg altså at stole mere på Lindstrøm og f.eks. Coca Cola end jeg gør på Lagersalg og dig. |
Fama:Jeg ved ikke om jeg har fået et black-out og i mellemtiden skrevet et indlæg, hvor jeg har forsvaret Lindstrøms påstande i forhold til anti-rygekampagner. Men hvis jeg har gjort det beklager jeg naturligvis.Jeg kan imidlertid ikke rigtigt se hvad dit indlæg har at gøre med indeværende emne?
Jeg har vist aldrig skrevet, at du har udtalt dig om Lindstrøms forskning i effekten af anti-rygekampagner? Jeg bragte eksemplet på tale, fordi det lyder som om at du, i din diskussion med Lagersalg, baserer en del af din argumentation på forskning, han har lavet.
Fama:At påstå de miljøhensyn ikke skulle have skyggen af betydning i forhold til de yngre segmenter synes jeg stadigvæk er noget sludder. Jeg tillod mig så at bringe Lindstrøm på banen, fordi han rent faktisk har noget konkret at hænge sin hat på (i.e. BRANDchild-undersøgelsen). At du og lagersalg så insisterer på at "modbevise" Lindstrøms empiriske forskning med hhv. anektdotiske "beviser" og en "rød sild"...ja det kan jeg ærligt talt ikke se skulle rokke ved noget som helst.
Og på samme måde kan jeg vende den og sige: At påstå Martin Lindstrøms forskning kan bruges som enestående argument i en diskussion er stadigvæk noget sludder. Lindstrøms forskning har, som jeg har pointeret, tidligere vist sig at være så forkert, som noget overhovedet kan være. Og så kan man spørge sig selv, om det er forskningen der er forkert, eller om den simpelthen ikke er omfattende nok. Jeg tror mest på sidstnævnte. Og netop derfor bør man afholde sig fra at lave så bombastiske udtalelser som 'anti-rygekampagner virker ikke', eller 'miljøvenlighed betyder RIGTIG meget for yngre segmenter'.
Fuldstændig u-empirisk bakker jeg op om Lagersalgs udtalelse, for jeg tror det sidste de yngre segmenter tænker på, er miljøvenlighed. Bemærk, det er ikke empiri, men min mavefornemmelse, som er baseret på det, jeg hører og ser, når jeg er sammen med de 'yngre segmenter'. Parametre som pris, popularitet og kvalitet går langt forud for miljøvenlighed.
Fama:Fakta er at eksempelvis BRANDchild-undersøgelsen viser en stor betydning af miljøhensyn i forhold til valg af brand hos børn mellem 9 og 13 år. Fakta er at man ser en masse virksomheder, med produkter rettet mod de yngre segmenter, inddrager miljøet aktivt i deres branding... Så undskyld mig, men der vælger jeg altså at stole mere på Lindstrøm og f.eks. Coca Cola end jeg gør på Lagersalg og dig.
Du må stole på hvem du vil. Jeg kan uden at underdrive sige, at jeg er fuldkommen ligeglad. Jeg reagerer udelukkende på, at du baserer din holdning på Lindstrøms forskning. Du har helt ret i, at Coca-Cola brander sig grønt, men jeg kan ikke umiddelbart se, hvordan du kan sige deres markedsføring er rettet specifikt mod unge mellem 9-13 år. Hvad baserer du det på?
Igen, jeg skriver kun for at så tvivl omkring Martin Lindstrøms forskning. Den er muligvis empirisk korrekt, men har vist sig at være for unuanceret i forhold til specifikke markedsforhold og kulturel mangfoldighed rundt om i verden.