Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragtfrit - hvorfor ikke?

Side 4 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

PJEDSTED:

Begynder man at tage fordelene væk ved at handle på nettet, så forsvinder kunderne.  Hvor mange er villige til at betale samme pris som i butikkerne plus fragt og den risiko og de problemer en forsendelse kan føre med sig?

Det er der faktisk ret mange mennesker som vil sjovt nok...
Pris er langt fra eneste faktor for at handle online.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:00

PJEDSTED:

Ja det er muligt man taber lidt på den enkelte vare, men hvad betyder det når man får 15% flere kunder

Ja det drejer sig vel kun om ens eksistensgrundlag, så det er vel egentlig ik så vigtigt... Eller?

Og hvordan kan du garantere 15% flere kunder? For jeg ved der er mange webshops, som faktisk mangler disse 15% selvom de køre med fragtfrit!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:05

PJEDSTED:
Ja det er muligt man taber lidt på den enkelte vare, men hvad betyder det når man får 15% flere kunder

I ordets bogstaveligste forstand betyder det at du taber endnu flere penge.

Hvis ikke du forholder dig til at der er en omkostning ved at sende end vare, så udvander du bare din egenkapital såfremt du taber på dine salg som du skriver. Men det du mener er nok at du tjener mindre.

Men for mig at se, er der noget du har misforstået, hvis ikke du mener at man kan sælge varer til samme pris på nettet som i butikker. Som webbutik har du langt større økonomiske råderum da du har langt fære udgifter end en fysisk butik, hvilket igen gør det muligt for dig at have enten bredere udvalg og/eller større lager og dermed hurtigere levering end i forhold til butikker der ikke lagerfører mange enheder af samme type.

Derudover er der ekstremt mange eksempler på at folk gerne giver den ekstra pris der måtte være. H&M er et eksempel på en virksomhed der har kunder begge steder og mange endda. Men som du rigtgit skriver, så afhænger det af produkttypen.

Men de ting der sælges meget af, der er oftest en besparelse på nettet i forhold til butikspriserne og det er faktisk også ofte dem man ser forøre fragten væk og det er totalt latterligt og fører kun 1 vej, mod lukning, med mindre det er egenproducerede varer med langt højere avance en ved normal forhandleravance.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:08

PJEDSTED:
Begynder man at tage fordelene væk ved at handle på nettet, så forsvinder kunderne.  Hvor mange er villige til at betale samme pris som i butikkerne plus fragt og den risiko og de problemer en forsendelse kan føre med sig?

Pjat pjat pjat..... Fordele: tidsbesparende, større udvalg, leveret dagen efter lige til døren, du sparer p udgifter - og jeg kunne blive ved.....

Men der er selvfølgelig nogen som aldrig kan få nok - og de kan nok altid google sig frem til en omgang fri fragt. Så må vi håbe at butikken eksisterer den dag personen har reklamation...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

PJEDSTED:

I mit tilfælde betaler jeg gerne for at spare tid, især når det er tid der i mit tilfælde betyder:

1. Køre hjemmefra og 10 km ind til Århus C, eller 4 km fra kontoret i Århus N og ned i midtbyen : 10 - 20 minutter, 30 minutter i myldretiden

2. Lede efter en parkeringsplads. 5 minutter.

3. Lede videre efter en parkeringsplads. 5 minutter.

4. Opgive at finde en plads tæt på og kører op i bruuns galleri og parkerer i kælderen der. (Der er altid plads et eller andet sted) 10 minutter

5. Alene det at komme ud af bruuns fra p-huset tager nemt 5-10 minutter alt efter hvor slem menneskemylderet er.

6. Finde den relevante butik, f.eks. på strøget,10 minutters fodtur.

7. Finde vare, betale vare og forlade butikken : 10 minutter (lavt sat!)

8. Impulskøbe et eller andet man lige kommer forbi 10 minutter (og sikkert en masse penge)

9. Finde tilbage til bilen i bruuns galleri, 10 minutter

10. Stå i kø for at betale for parkeringen da jeg endnu engang er i tvivl om hvorvidt jeg blot kan betale med mit betalingskort ved udkørslen. 5 minutter.

11. Finde vej ud af bruuns. 5 minutter.

12. Køre 20 minutter hjem fra midtbyen

Samlet tidsforbrug : Mere end 2 timer!

Er det svært at gætte hvorfor jeg gerne vil betale samme pris + fragt for at købe en vare på nettet?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 345
Fra  YAH.DK Skrevet kl. 19:26

Mange virksomheder har større omkostninger ved at skulle ekspedere kunder der vil afhente varerne, end hvad de betaler for fragt.

Pakning af hundefoder og registrering hos Post Danmark kan gøres på ca. 3 minutter, hvorimod en ekspedition nemt kan tage op til en halv time, hvis kunden begynder at snakke om alle de fortræffeligheder deres hund har, som de jo har for vane at gøre Smile

Men selvfølgelig er forsendelsesprisen altid indregnet i produktets pris når der annonceres med gratis fragt. Der er ingen der kan leve af at sætte penge til bare for at være flinke.

Med venlig hilsen 

Michael Boenstedt

Yah! Gratis auktioner på nettet

www.yah.dk

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 19:28

Anders Christensen:

PJEDSTED:

I mit tilfælde betaler jeg gerne for at spare tid, især når det er tid der i mit tilfælde betyder:

1. Køre hjemmefra og 10 km ind til Århus C, eller 4 km fra kontoret i Århus N og ned i midtbyen : 10 - 20 minutter, 30 minutter i myldretiden

2. Lede efter en parkeringsplads. 5 minutter.

3. Lede videre efter en parkeringsplads. 5 minutter.

4. Opgive at finde en plads tæt på og kører op i bruuns galleri og parkerer i kælderen der. (Der er altid plads et eller andet sted) 10 minutter

5. Alene det at komme ud af bruuns fra p-huset tager nemt 5-10 minutter alt efter hvor slem menneskemylderet er.

6. Finde den relevante butik, f.eks. på strøget,10 minutters fodtur.

7. Finde vare, betale vare og forlade butikken : 10 minutter (lavt sat!)

8. Impulskøbe et eller andet man lige kommer forbi 10 minutter (og sikkert en masse penge)

9. Finde tilbage til bilen i bruuns galleri, 10 minutter

10. Stå i kø for at betale for parkeringen da jeg endnu engang er i tvivl om hvorvidt jeg blot kan betale med mit betalingskort ved udkørslen. 5 minutter.

11. Finde vej ud af bruuns. 5 minutter.

12. Køre 20 minutter hjem fra midtbyen

Samlet tidsforbrug : Mere end 2 timer!

Er det svært at gætte hvorfor jeg gerne vil betale samme pris + fragt for at købe en vare på nettet?

Så kommer det sikkert som et chok for dig at RIGTIG MANGE folk heller end gerne kører 10 km og bruger 2 timer på at spare så lidt som 50 Kr og mange gane endnu mindre...

Det er i de fleste tilfælde kun de erhvervsdrivende der tænke på de mange faktorer du nævner der.

xxx

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael Boenstedt:
Mange virksomheder har større omkostninger ved at skulle ekspedere kunder der vil afhente varerne, end hvad de betaler for fragt.

Det er en meget gammel skrøne.... det koster lige så meget at drive en netshop som at have en fysisk butik... hvis man altså vil have kunder i netshoppen.!

Kunder = reklame = samme pris som en strøgbutik

Ingen kunder = ingen reklame = samme pris som et skur på en mark ude vestpå

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:35

PJEDSTED:
Det er i de fleste tilfælde kun de erhvervsdrivende der tænke på de mange faktorer du nævner der.

Hvad bygger du denne antagelse på? 

Hvis man tager rapporten fra Dansk E-handelsanalyse (2009) og kigger på hvorfor folk har handlet på nettet, så kommer prisen på fjerdepladsen.

1. Tidsbesparende

2. Nemt 

3. Jeg kan handle når jeg har tid.

4. Varerne er billigere end i fysiske butikker.

Kun 11 % af de e-handlende angiver pris som en fordel.

http://fdih.net/media/530370/dansk_e-handelsanalyse_2009_final.pdf 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:36

PJEDSTED:

Så kommer det sikkert som et chok for dig at RIGTIG MANGE folk heller end gerne kører 10 km og bruger 2 timer på at spare så lidt som 50 Kr og mange gane endnu mindre...

Jeg vil da håbe der er andre end erhvervsdrivende der tænker over hvad fritiden er værd.. Smile

Jeg vil langt hellere bruge tiden foran brændeovnen med en kop kakao end jeg vil race rundt nede i centrum efter et eller andet, eller i denne her sæson vi er på vej ind i nu: Gå ude i haven og lave noget praktisk, der er altid noget brænde der skal stables eller en plæne der skal klippes.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 4 ud af 6 (58 indlæg)