Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragtfrit - hvorfor ikke?

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Indkøberen/Fokus:

Jeg kan godt nogle gange finde en trøje uden at komme op på ex. kr. 500,- for at få den fragtfrit. Det ender så i sidste ende med, at jeg klikker væk fordi jeg ikke gider betale fragt. Ergo har jeg spildt tiden og webshoppen er gået glip af en kunde, som nok var kommet igen.

Selvfølgelig gider jeg ikke betale mere for en vare, men prøver blot at synliggøre om en generel regel om fragtfrit i sidste ende kan betale sig for en webshop.

Okay så prøv at vende sagen om... Lad os sige trøjen koster 400 kr. Så ser regnestykket sådan her ud

300 kr
- 60 kr (momsen på 25%)
240 kr ex moms
- 120 kr (mærkevarens indkøbspris ud fra normal faktor)
120 kr profit
- xxx kr i emballage, kortomkostninger, tape, papir, osv

Så ender vi sikkert et sted, som ligner 100-105 kr eller noget i den stil...

Deraf vil du så have fri fragt, dvs 75 kr af...

Så ender webshoppen med en profit på 25 kr, og det skal så dække alle de andre omkostninger osv...

Forestil dig så, at 50-70% af alle ordre blive små impuls ordre, som denne...

AV!

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:50

Jeg tror de fleste kunder er kloge nok til at forstå at fragtfrit ikke er fragtfrit Smile

Men enkelte vil jo narres, så jo måske ville du kunne få flere salg.

Afhænger også af hvilke varer du sælger ( og dermed kundetyper).

Men derfor synes jeg fortsat det er mere reelt at vise varens pris og fragt for sig. Yes

Mvh

Jesper

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:59

Fashion-Seller:
Jeg foretrækker at betale for det, jeg får, og ik for at andre kan spare fragten. Dvs køber jeg en ting, så betaler jeg for den + fragten. Køber jeg flere så betaler jeg for dem + fragten osv... Så ved jeg hva jeg får, og dermed tror jeg alle bliver mest glade...

Prøcis, for uanset hvordan man vender og drejer det¨, så er der en omkostning ved det. Der er mange der endnu ikke har forstået det, men det tror jeg skyldes mangel på almindeligt købmandsskab, da kunderne over tid vil finde ud af at de betaler for meget for varen.

En pakke forsendelse koster ca. 100 eller måske lidt mere totalt set og derfor er det et skråplan at tilbyde fri fragt ved køb for 500,00 eksempelvis. Jeg er sikker på, at kunderne hellere ser prisen på 425 og dertil omkostningerne på 75 for forsendelse og omkostninger.

Samtidig er man så også 20% billigere i sin annoncerede pris.

Der er dog nogle elementer som der stadig ikke er mange webshops der tager højde for og som kunne booste deres salg. Jeg vil ikke røbe dem her, men der er en helt generel mangel i den måde som mange konsum websider drives på, og som netop kan give loyalitet og tilbagevendende køb.

Jeg ser frem til at man følger princippet i at "fragten følger varen" og dermed at der kommer gennemskuelighed i priserne, så forbrugerne ikke lokkes med gratis ydelser som de alligevel betaler ved en for høj markedspris.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:05

Fashion-Seller:

Deraf vil du så have fri fragt, dvs 75 kr af...

Så ender webshoppen med en profit på 25 kr, og det skal så dække alle de andre omkostninger osv...

Forestil dig så, at 50-70% af alle ordre blive små impuls ordre, som denne...

Ups så ikke dit regnestykke inden jeg postede mit eksempel hehe

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 18:21

Det er noget vrøvl at prisen for fragten bliver lagt oven i kundens pris ved fragtfri levering.

xxx

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:31

Jesper Laugesen:

Reelt set er der ingen butikker der kører "fragtfrit" - det siger sig selv at udgiften skal dækkes ind et eller andet sted Smile

Så når du ser en side med "gratis" levering, ja så liggen det blot incl. i varens pris.

Ikke korrekt! Børnetøjsbranchen er et godt eksempel på et område hvor der åbenbart ikke forefindes en lommeregner i miles omkreds.... Der er masser af shops som kører fragtfrit - men hvor priserne er de samme som eksempelvis vores. Eller rettere sagt - der er da forsvundet en del det sidste års tid - og det er alle nogen som kørte med gratis fragt...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:36

PJEDSTED:

Det er noget vrøvl at prisen for fragten bliver lagt oven i kundens pris ved fragtfri levering.

Hvem betaler så for fragten?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:40

Hmm

Jeg har åbenbart ikke skrevet tydeligt nok hvad jeg mener Smile

Fragten er en reel udgift som skal dækkes - et eller andet sted - den forsvinder ikke blot fordi der skrives fragtfrit.

Enten lægges den ind i prisen - eller den afspejler sig i en dårligere bundlinje i regnskabet.

Jeg formodede at vi diskuterede principielt og med lig avance - ellers er alle varianter selvfølgelig mulig.

mvh

Jesper

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 18:51

Begynder man at tage fordelene væk ved at handle på nettet, så forsvinder kunderne.  Hvor mange er villige til at betale samme pris som i butikkerne plus fragt og den risiko og de problemer en forsendelse kan føre med sig?

Det er selvfølgelig afhængig af hvilken branche man er i, men er det b2c som jeg selv er i, så kan det ikke hjælpe at man er 15% dyrere end konkurrenterne fordi man vil have sin fragt dækket.

Fragtfri levering er rigtig god service og det holder jeg bestemt også selv øje med når jeg handler på nettet.

xxx

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 18:52

Jesper Laugesen:

Hmm

Jeg har åbenbart ikke skrevet tydeligt nok hvad jeg mener Smile

Fragten er en reel udgift som skal dækkes - et eller andet sted - den forsvinder ikke blot fordi der skrives fragtfrit.

Enten lægges den ind i prisen - eller den afspejler sig i en dårligere bundlinje i regnskabet.

Jeg formodede at vi diskuterede principielt og med lig avance - ellers er alle varianter selvfølgelig mulig.

mvh

Jesper

Ja det er muligt man taber lidt på den enkelte vare, men hvad betyder det når man får 15% flere kunder

xxx

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)