Jeg siger jo ikke at der ikke er udgifter ifb. med en webshop og selvfølgelig er der også noget at se til for personalet, men tidsforbruget pr. kunde er væsentlig højere i en detailbutik end i en webshop og kræver derfor mere personale. Deraf min kommentar omkring omkostninger ved forsendelse kan være billigere end ved afhentning.
Når vi taler om markedsføring er det jo heller ikke nødvendigvis billigere at være detailbutik. Det er jo trods alt ikke alle butikker der ligger på strøget og ikke behøver anden reklame end deres udstilling. Jeg brugte da rigtigt mange penge på annoncering selvom jeg havde to detailbutikker. Derudover skal der jo også laves ny udsmykning af butikken og nye produktpræsentationer jævnligt. Der er også telefonopkald, mail, facebook mv. der skal besvares i en detailbutik. Jeg kender heller ikke nogen detailbutikker, der ikke skal lave optællinger og registrering af varer osv. osv.
Jeg havde to IT butikker og en webshop også med IT produkter.
Efter at have afviklet mine egne virksomheder blev jeg ansat i en virksomhed, hvor de valgte at lukke deres detailbutikker og kun sælge online netop pga. det højere omkostningsniveau ved detailhandel.
Med venlig hilsen
Michael Boenstedt
Yah! Gratis auktioner på nettet
www.yah.dk