Hænger sammen med de regler der er for arbejdsområdet. Så er der forskelligt gældene regler for en der er i praktik som murer og en der er i praktik som frisør.
Praktik er som udgangspunkt hundrede procent uforpligtende for virksomheden, bortset fra at regler om arbejdssikkerhed skal overholdes, og at praktikanen selvfølgelig ikke må generes med køn, etnicitet eller lignende.
Jeg har været forbi JOBNET og kigge og set regler, men der står ikke om han skal have 2 kvm og arbejde på
Om han skal have 10 minutters pause hver time
Hvor lang middagspause han er berettigede til
Det er mere de ting jeg tænker på :-)
jeg ved godt jeg ikke er berettigede til at beholde ham hvis han ikke levere resultater
mikkel
Jobcenteret må kunne svare dig på det.
Ellers ville jeg da give samme betingelser som en alm lønnet arbejder har. Dvs 29 min pause, 8 timers arbejdsdag og "korrekte" arbejdsforhold, så han ikke skal arbejde inde i et kosteskab - det ville men jo ikke byde sine egne ansatte
Har sat kontorstol - Skrivebord - tlf/headset til rådighed (ca 3 kvm)
Men skal jeg være large og give ham 5 minutter luft hver time ?
30 minutters middags pause ?
ja med start imorgen møder han kl 11 da han har lagt lægebesøg ind på første dagen
Mikkel
Hvis han skal lave telemarketing, så har han brug for løbende pauser hver time alligevel, der er ingen der kan sidde 8 timer i træk og ringe til kunder/potentielle emner på telefonen uden løbende pauser. Så får du ingen resultater, medmindre vedkommende bare skal læse op fra et manuskript både den mest kedelige måde i bedste indisk-supporter stil..