Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er den gode gamle amino ånd ??

Side 1 ud af 9 (82 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer eller ?

Hvor er den gode gamle amino ånd ?

For bare 1 år siden kunne aminoer hjælpe hinanden herinde og ikke kun tænke penge for alt..

hvad med at få netværk og andre måske kan hjælpe den anden vej ?

Jeg arbejder gerne gratis, hvis jeg så en anden gang kan få hjælp til et problem..

Nej jeg forventer ikke man laver et nyt just eat gratis, men når vi snakker små ting der tager måske 10-15 minutter..

Kommer den tid nogensinde tilbage eller er aminofolket blevet mere pengebevidste ?

Jo jeg har kontakt til et par flinke medaminoer hvor vi kan hjælpe hinanden helt gratis ! og tak til jer

Håber vi kan få en lille debat udad dette...

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 19:23

Undskyld jeg skriver det igen, men jeg synes det er vigtigt at tænke på!

Thomas De Oliveira:

Amino: ''Her mødes iværksættere og hjælper hinanden'' Yes

Ikke alt det penge pis det er fuldstændig irelevant i nuet!

God amino ånd..

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 19:26

Penge pis er et ord (et undeligt et) = pengepis

Man ligger ikke et link, men man lægger det.

Jeg håber ikke du tager det ilde op Smile

Mikkel: Jeg tror måske det kan kobles sammen med krisen. Som et resultat af den har folk ikke samme overskud...

Fra Rødovre
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 19:27

Den tankegang kan jeg kun bakke op om!

Man hjælper da hinanden hvor man kan. Fordi man kan. Ikke fordi man skal have xxx,- for det. 

Værdien af tjenester, venskab og ikke mindst kontakter er andet og mere værd end penge.

Edit: ...Og ISÆR i krisetider, bør dette være et mantra for folk.

Morten - én af folkene bag http://www.lærdet.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår ikke helt din indlæg Mikkel!, du skriver som om tingene har ændret sig det sidste år, samtidig med at du skriver at du selv har kontakt til nogen og i hjælper hinanden gratis.

Jeg har den modsatte opfattelse. Jeg ser flere og flere hjælpe hinanden gratis. Prøv at smid et regnskabs spørgsmål op, indenfor en time er den besvaret. 

Prøv at ligge din næste pressemeddelelse op, imorgen er der rettet stave fejl, lavet punktum og komma, og sådan kan jeg blive ved.

Det er sgu imponerende.

Jeg kan liste omkring 20 amino'er der har hjulpet mig gratis de sidste 6 måneder, NEMT.  

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 19:40

Morten:

Man hjælper da hinanden hvor man kan. Fordi man kan. Ikke fordi man skal have xxx,- for det.

Værdien af tjenester, venskab og ikke mindst kontakter er andet og mere værd end penge.

Det er jeg helt enig i..

Jeg er udvikler og har endnu ikke taget penge for mit arbejde endnu. Jeg har ikke behov for de ekstra håndøre og føler en større glæde ved, at hjælpe andre og skabe nogle gode kontakter - jeg er også af den opfattelse, at jeg via de kontakter vil kunne tjene flere penge senere hen, end hvis jeg tog penge for opgaven nu :-)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:42

Boysen:
Jeg forstår ikke helt din indlæg Mikkel!, du skriver som om tingene har ændret sig det sidste år, samtidig med at du skriver at du selv har kontakt til nogen og i hjælper hinanden gratis.

jeg tror det er fordi mikkel så et andet indlæg for 20min side hvor en enkel ikke udviste den Amino Ånd vi kender. :P måske lidt overkill at lave en tråd om det.

Jeg har også fået rigtigt meget hjælp fra mange aminoer! Gratis!

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 19:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej!

Hvis der spørges om et konkret råd om SEO, er det da ikke unormalt at jeg bruger en 10-15 min på at se spørgers hjemmeside igennem, samt skrive et tilbagesvar. Det har jeg intet imod - jeg ved at jeg støtter en god sag, og hjælper med deres virksomhed.

Jeg bliver sku´ glad når jeg ser andre gøre det samme. Et godt eksempel er http://www.amino.dk/forums/t/87587.aspx?PageIndex=1 hvor WooX bikser et stykke kode sammen. Respekt! Måske kunne jeg godt finde en løsning selv, men det ville tage flere dage - og så ville det være biligere at købe mig til det. Omvendt sidder andre med spørgsmål som jeg temlig hurtigt kan hjælpe med - og så gør jeg det!

Amino bruges af mange mere som en reklamesøjle end et netværksforum. Jeg linker til min egen blog en gang i mellem, hvis jeg har skrevet et godt blogindlæg om det omtalte problem - der er ingen grund til at jeg skrive det hele en gang til, den tid kan jeg i stedet bruge på at hjælpe en person mere.

Andre anbefaler deres egen løsning konstant og hele tiden, poster indlæg med lyd, tekst eller video fra deres egen blog - med det formål at skaffe flere ind på deres site. Amino skal ikke bruges til skamfuld selvpromovering hvis i spørger mig. Når en tråd oprettes har man valget mellem "debat" og "spørgsmål" - ikke reklamesøjle - det kan postes hvis man har et bestemt tilbud - men ikke hver gang man laver en ny handling på sin hjemmeside og/eller blog.

/ Emil

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:44

I min verden handler erhvervsmæssigt netværk om at give og tage viden. Man kan være heldig at nogen vil hjælpe lidt mere - men man må ikke forvente det!

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 19:44

Hej,

Jeg er enig i, at der er en tendens til, at man forsøger at lave penge på mange, der spørger om hjælp. Men faktisk kan det ofte bedre betale sig, at yde gratis hjælp.

Et af grundprincipperne i vores forretning er, at man skal kunne gøre brug af vores produkter, uden at betale noget. Dette resulterer ofte i, at vores produkter bliver valgt, frem for konkurrenternes. Her og nu får vi ingen penge i kassen, men om et halvt år eller et år, kan det være at kunden har brug for ny funktionalitet, og så er det sørme os de ringer til.

Denne fremgang er nok ikke lige nemt at benytte i alle typer forretninger. Jeg har i hvertfald aldrig hørt om en maler der gratis stillede maling til rådighed, i håb om at han så blev valgt til at udføre selve maler-arbejdet. Men i IT-verdenen er det muligt for mange af os.

Food for thought :)

Side 1 ud af 9 (82 indlæg)