Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er den gode gamle amino ånd ??

Side 4 ud af 9 (82 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:

Synes faktisk der indimellem er større chance for ikke at få et tak for den hjælp der ydes, selvom mange er taknemmelige.

Enig det sker oftere og oftere... Folk der forventer hjælp, men ik siger tak for den hjælp de får...
Eller endnu værre ik gider skrive i deres tråd, hvis de får et korrekt svar hurtigt!!! Det pisser mig endnu mere af!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er det ikke netop i krisetider man skal hjælpe hinanden ?

Tænker måske tjene lidt mindre pr. kunde, men få flere nye kunder ?

De kunder der har fået lidt rabat/service bliver da sikkert også hængende efter krisen, hvis de altså fortsætter..

Jeg vil da heller sælge med rabat til 100 end sælge til fuld pris til 30, jeg kan så hjælpe flere gennem krisen og får muligvis faste kunder der bliver hos mig efter krisen og tør bruge flere penge hos mig på den tid

 

Mikkel

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

MikkelFriis:

De kunder der har fået lidt rabat/service bliver da sikkert også hængende efter krisen, hvis de altså fortsætter..

Jeg vil da heller sælge med rabat til 100 end sælge til fuld pris til 30, jeg kan så hjælpe flere gennem krisen og får muligvis faste kunder der bliver hos mig efter krisen og tør bruge flere penge hos mig på den tid

Nu snakker jeg lige uden om selve det at have god amino ånd, netværke og hjælpe hinanden. For jeg går bestemt ind for at man kan hjælpe hinanden - men til en vis grænse. At drive en virksomhed handler i bund og grund om at tjene penge og få hjulene til at løbe rundt - hvis man forærer alt sin tid væk - eller sælger den for billigt - så er der ikke tid og penge til at virksomheden kan fortsætte.

Nu kigger jeg lige ud over programmering og personlige ydelser: Børnetøjsbranchen er et fantastisk godt eksempel på hvordan man kan ødelægge sin virksomhed. De webshops der sælger med for mange tilbud og har gratis fragt kører ad h til. Jeg ved det fordi jeg kan hente deres regnskaber og fordi man jo hører et og andet i branchen. For nogle år siden gjorde vi selv det samme - med et lorte regnskab til følge. I dag holder vi priserne og har fast fragt - med et kanon regnskab til følge. Det bedste af det hele er, at de kunder vi tiltrækker, er dem som gerne betaler for kvalitet og ikke sætter spørgsmålstegn ved dette.Vi kunne sælge det dobbelte hvis vi lavede gratis fragt. Det ville så også betyde at der skulle være dobbelt så mange ansatte og en masse besvær - for det samme på bundlinien.

Der hvor jeg vil hen, er at hvis du arbejder med rabat til 100 kunder - i stedet for til fuld pris til 30 kunder - så vænner du dem til den lave pris - også efter krisen er slut. Derudover arbejder du røven ud af bukserne og har ikke tid til din familie og andre fritidsaktiviteter - for det samme på bundlinien.

Dermed ikke sagt at man ikke kan deale lidt - du får og jeg giver... det kan der også være fordele ved for begge parter.

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle.

Jeg kan sagtens se at i nogen brancher ville det ikke gå, jeg kan jo ikke forvente du giver mig et gratis stykke tøj da du har indkøb og udgifter på det, men har du nu 10 minutter til overs og du kan finde udad og lave et hurtigt lille logo kunne man vel godt være rar og hjælpe ?

Jeg havde et skema jeg skulle have lavet og det fik jeg gratis mod de måtte bruge det som reference, jeg har så efterfølengde fået lavet en hjemmeside hos dem som jeg har betalt for.

Jeg tænker bare jeg husker dem for den gode gerning der tog 10 minutter og nu er jeg kunde hos dem og de tjener penge på mig som de aldrig ville have gjordt ellers.

Jeg faldt iøvrigt over nogen fede t-shirts på SMartGuy.dk på tilbud og købte dem, nu benytter jeg kun smartguy til mine tøjkøb også til deres normal priser.

Prøver tøjet i butikkerne for at se pasformen og hjem og købe det online 10-20% billigere.

 

mikkel

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan også vende den om, det er pisse god markedsføring..

Det koster 10 minutter og ingen udgifter, men der er mange aminoer der ser den gode ånd og husker en for det..

Jeg giver normalt 2-5 kr pr klik for adwords, herinde kan jeg få mange besøgende i tråde helt gratis og man kan markedsfører sig ved at være super hjælpsom eller hjælpe en med noget, så ser andre det og tænker, flink gut

jeg kontakter altid dem med den gode hjælper ånd og ikke den der skriver, jeg sender dig et tilbud på PM

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg som forholdsvis uvidende person (altså på givne områder) har altid fået rigtig fin hjælp og jeg er faktisk til trods for kritikken rigtig glad for Amino. Trådene, hvor man beklager sig over ånden herinde eller generelt over andre bruger tager også en smule overhånd, hvis man spørger mig. Så slemt er det da ikke med de "sure" brugere herinde..

Hvad ville man stille op uden at have mulighed for at spørge de garvede aminoer herinde? Jeg tager det sure for det søde uden problemer, for for mig er der ikke meget surt herinde.

Jeg synes at tråde som denne her er lidt belastende, fordi man falder tit over dem og fordi det alligevel ikke kan ændres. At det skal have været anderledes for et år siden vover jeg at tvivle på.

God søndag morgen!

 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

interessant tråd.

Jeg er helt enig i at der er rigtig mange søde og hjælpsomme aminoer. Jeg undres ofte over hvordan nogle af de mest flittige på debatten overhovedet får tid til deres forretning go familie?

Jeg synes der er en passende blanding af hjælpsomhed og kombineret med sund forretningssans.

Der er også aminoer der efterspørger løbende gratis hjælp eller til så lave priser på f.eks. bogføring af pensionister eller studerende at jeg tilstå at jeg jo også skal leve af min forretning, og hvis vi alle får vore ydelser dækket på den måde så er der meget mindre forretning til os alle. det kan vel heller ikke være meningen.

Jeg synes det er OK at man svarer på nogle spørgsmål og efterfølgende henviser til ens egen forretning, det er vel bare almindelig sund fornuft?

Eller er jeg helt galt på den?

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

I øvrigt med hensyn til rigtig amino ånd - så er jeg dybt imponeret og bøjer mig i støvet - for alt den hjælp man kan få herinde. Det er sket flere gange at jeg har stillet et spørgsmål og så har jeg svaret 3 minutter efter. Det er simpelthen imponerende....! Så jeg synes generelt der er en supergod amino ånd.

Jeg forstår slet ikke at diskussionen amino ånd og penge skal gå hånd i hånd - for mig at se er det altså to vidt forskellige ting...!

Anders - du henviser jo automatisk i din signatur :·) Hvis folk er glade for dit svar, så vil de automatisk se hvor du er fra og klikke sig ind og dermed se hvad du tilbyder.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Big SmileHej alle !

WinkHvordan den gamle Amino ånd var for 1 år eller længere tid siden, ved jeg ikke, da jeg ikke var herinde selv.

Men som jeg tidligere har skrevet i en anden tråd, har jeg selv fået hjælp herinde. Jeg synes selvfølgelig nogle områder er mere repræsenteret. Eks. SEO, regnskab, hjemmesider, markedsføring m.m. Hvor mange virkelig deler ud af deres viden. Jeg behøver vist ikke at nævne navne - vi kender dem alle, da de er yderst synlige. Og derfor var der også vise områder, man også kan savne (f.eks. jurister/advokater indenfor f.eks. områder som byggejura, erhvervslivets forhold m.m.). Men www.amino.dk  er også et forretningsnetværk, og alle skal tjene penge og kan ikke leve af bare af være idealiske og sidde herinde og dele ud af deres mange kompetancer.

Hvis der er tendenser til ændringer i Amino ånden, tror jeg ikke det har så meget med "krisen", som vel ikke bare er en finanskrise, men lige så meget en psykologisk krise ??

Jeg tror desværre der i vores samfund er en tendens til en øget egoisme. Se bare på foreningslivet idag, hvor svært det er at få frivillige hjælpere. Har kendskab til disse områder fra mange års erfaring med foreningslivet rundt omkring.

Desværre oplever jeg også på Amino nogle tråde blive ødelagt fordi diverse forskellige "kæphest" skal dyrkes, og egen "profilering" er målet.

Sidste år forsøgte jeg bl.a. sammen med www.koludabyg.dk at lave et håndværker netværk dog forgæves, ihvertfald i forhold til oprindelige mål. 

Der er dog i visse/mange tilfælde herinde en tendens til, at der straks afsendes et tilbud (f.eks. via PM), hvor man forinden gerne ville have nogle bud belyst  på nogle problemstillinger, for derefter og ligge opgaven op under freelancer med de rette kravspecifikationer og ønsker.

Der er desværre også nogle der er useriøse i deres henvendelser, men ofte er disse hellere ikke særlige synlige  herinde, og "falder ofte bort igen" - "skyder sig selv i foden".

Men mange af de virkelige synlige og gode hjælpere herinde, og med en for dem alle travl hverdag, beundrer jeg meget.

Der bliver tidligere nævnt i tråden at man som maler ikke kan give gratis maling, i håbet om senere at komme til at levere eller lave malerarbejde. Det er lettere for IT folk. Det er jeg ikke helt enig i.

For mit eget vedkommende valgte jeg navnet RÅD & MAL i april 2006 da jeg startede op, udfra den "filosofi" at der skulle kunne være plads til rådgivning (RÅD)  forinden malerarbejdet, om det så blev foretaget af mig selv eller bygherre selv. Men (RÅD) var også et "tegn" på "prisbillighed" mange skulle kunne have råd til at være med.  

Så som som maler mener jeg også man kan give rådgivning på lige vilkår med andre brancher. På min hjemmeside www.raad-mal.dk er guiden Malertips den mest besøgte, og hvis man Googler under "Malertips" eller "Maler Tips" ligger jeg i den organiske del henholdsvis nr.1 &  2.

Jeg mener derfor at alle kan rådgive netop i relation fra deres kompetancer, færdigheder, erfaringer m.m. som alle uanset.

Netop ved at give noget bliligt/gratis kan det også senere være værdifuldt ? helt enig, men man kan ikke leve alene af at give rabatter m.m. Det er "forretningen" det langsigtet handler om. Netop derfor også Amino forretningsnetværk. 

IdeaMen trods disse "dystre toner" vil jeg håbe for alle en god søndag. Nu vil jeg tage en tur selv i svømmehallen og betale 32,- kr. for denne ydelse inkl. rådgivning (Slagelse Kommune).

YesBedste hilsener til alle

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Nu er jeg vant til at have mange jern i ilden, så at være logget på Amino mens forretningen kører er ikke noget problem.

Amino skulle gerne kunne rumme alle iværksættere, og man skal jo ikke glemme at erfaringsniveauet er meget forskelligt og sådan må det nødvendigvis være. Det er jo også det der gør det interessant.

Jeg tror så omvendt, at der er rigtigt mange der snyder sig selv for spændende oplevelser hvis de har en alt for business-like tilgang til at deltage i netværk, som Amino.  Jeg har haft to søndage med Aminoer i haven, og det har været sindsygt interessant. De har tæret lidt på fustagerne, og har kostet mig penge hos slagteren - men jeg ville da ikke have undværet det. Jeg kan ikke bruge det til så meget i forretningssammenhænge, men som menneske hænger det da fint sammen med et lille mentalt spark fra den umulige ungdom. Det holder mig på mærkerne.

Jeg har også haft Aminoer med i noget af det jeg har lavet forretningsmæssigt, og det har gjort nas hvilket jeg også har beskrevet i mine tidligere blogs.

Nu ved jeg at Mikkel har taget initiativ til et møde i RL, - og det er jeg egentlig ked af at der er så ringe tilslutning til, - fordi jeg er sikker på at i unge mennesker går glip af en fed chance.

Til Mikkel kan jeg sige, at der skam er en Aminoånd der lever i bedste velgående, men der er jo kun toppen af isbjerget du ser i de forskellige indlæg, - der er rigtigt mange der ikke skriver,  - men læser med herinde. De er iværksættere der ikke er sprunget ud af skabet endnu *joke* - men de får utroligt meget inspiration ved at læse de indlæg der nu engang skrives.

Så klø bare på, og lade være med at spekulere så meget på Amino ånden, - den kommer i mange former og faconer, - og nogen gange ser det ud som om den er væk, - men bare rolig den vil altid være der. Det ligger i enhver rigtigt iværksætter at nysgerrigheden vil vinde, og mon ikke der sidder nogen og lige prøver et logo design af, men bare ikke tør uploade det?

Jeg er fuld af fortrøstning, og specielt til Mikkel, - bliv du bare ved med det der interesserer dig og skriv om dine erfaringer, - det bliver påskønnet, det er jeg sikker på. Det er bare ikke alle der er lige gode til at sige det, men nu har jeg gjort det på vegne af de mange der ikke forstår at give et skulderklap.

Rummelighed er nøgleordet. Selv DeMib må lave noget kold aminocanvas på sin seodims, og så har jeg forstået at det er tuff times. Det kan jeg sagtens rumme, - og det er jeg sikker på at andre også kan ;-) 

Michael

Side 4 ud af 9 (82 indlæg)