Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi søger nu de bedste Iværksætter for Internation mulighed

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Anders

Jeg vil gerne give dig ret. Og tak for det.

Lad so gå efter bolden. Men det er ikke det indtryk jeg har at det er i folks interesse. Desvære.

Det er udviklet sig til en meget underligt og trist tråd som så mange andre tråd ender.

Tak for dit indlæg

Bjarne

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bjarne

Nu tog jeg dig så på ordet og prøvede dit link, hvor jeg så skal igennem flere sider mv. før jeg finder ud af, hvad det rent faktisk går ud på.

Jeg ved ikke om dette er et tilfælde, men pudsigt nok starter de fleste MLM og MN virksomheder på denne måde.

Der er vel i realiteten ikke nogen der bliver behandlet dårligere end andre herinde, men det er da et faktum, at der der er mange mistroiske og skeptikere overfor den forretningsform, hvilket vel i sagens natur er forventeligt grundet den historik, der er omkring MLM virksomheder generelt.

M.h.t. dit spørgsmål synes jeg ikke, det skal være nødvendigt at følge et link for at få flere oplysninger om et indlæg.

Nej, det gav mig ikke anden oplysning en "Nu Skin", og så tror jeg bare, jeg skal afholde mig fra flere kommentarer herom, da jeg udmærket er bekendt med både produktet og forrretningsform m.v..

Hilsen

Tonny

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 11:56

Tonny:

Hvilket produkt er du da bekendt med?

Du har nok ret i at der ikke er nogen der behandles dårligere end andre herinde, men nævnes MLM eller oprettes indlæg, så er de skeptiske og mistroiske hurtig ude med diverse negative ord.

I princippet bygger MLM på to ting (gjort ganske kort, så nogle vil måske rette mig eller brokke sig):

1. Kunder der køber (her kunne det være en produktpræsentation af rynke....som Mikkel var inde på.)

2. Personer som vil arbejde med det. (her laves forretningspræsentationer, linket er kun en del af dette, da det ikke er min tråd, vil jeg ikke kommentere denne).

Jeg tvivler på at der er særlig mange MLM'ere (med synlige produkter) der vil benytte Amino til at finde kunder og derfor er de forskellige indlæg ofte omkring forretningsform/koncept. Og her er det at mange mistroiske kommer med (i mine øjne) en helt forkert opfattelse, de snakker om salg

Som en kvik person sagde nede på messen i Køge, så handler networker vel i bund og grund om: 1. har brug for hjælp, 2. har et behov og 3. har et ønske(r).

Måske er man hemmelighedsfuld, men til gengæld giver man også al info fra a til z (her taler jeg om Nu Skin, kan ikke udtale sig om andre firmaer), så folk ved hvad de siger nej til. Istedet for: hvad handler det om, creme og tandpasta, nej det gider jeg sku ikke arbejde med, jeg er jo en mand og de produkter er alt for feminine.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:00

Jeg forstår bare ikke hvorfor toppen skal tjene penge på alle led ?

Jeg producere en gummihat. Jeg sælger den til en forhandler forhandleren sælger til slutkunde...

Der ville jeg jo ikke kunne sige jeg skal have en del af salget både til forhandleren, men også en af af slutbrugeren...

Der er jo noget mystisk over det..

Mikkel

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 12:48

MikkelFriis: 

Forstår ikke helt dit svar. Toppen tjener ikke penge i alle led. Tværtimod tjener han/hun på samme antal led som alle andre. Jeg kan sagtens komme til at tjene mere end en af dem over mig, det er der flere eksempler på.

Jeg sælger ikke, så gummihat ville blive solgt direkte til slutkunden. 

Amino er ligesom f.eks. chat og email ikke særlig brugbart når der skal laves en dialog. Derfor er telefonopkald eller forretningspræsentationer så vigtige.

Dette er f.eks. anden tråd i forbindelse med Nu Skin, og det ville da overraske mig hvis de to har fundet andet end "badwill", og når det handler om MLM firmaer, så er der stadig en fejlagtig opfattelse og tro på pyramidespil og ulovligheder. Og næsten ligegyldigt hvad man svarer, så er ens svar bare et latterligt forsøg på blåstempling.

Hvis nogen af de skeptiske har været til en forretningspræsentation, så kunne jeg da godt tænke mig at høre fra dem.

Men med MLM som bandeord herinde, så tvivler jeg på at der er særlig mange der har været til forretningspræsentation eller er eller bliver åbne overfor en præsentation.

Mvh.

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55

Tak til Martin:

For din meget fine måde at forklare det på.

Og til Mikkel:

Jeg kan af gode grund ikke udtale mig om alle MLM firmaer ( der er idag ca 2200 MLM firmaer)

Men jeg kender da en del efterhånden da det er interessant at vide hvad andre firmaer end Nu Skin gør.

Men for at give et svar på dit spørgsmål: "Jeg forstår bare ikke hvorfor toppen skal tjene penge på alle led ?"

Nej det er desværre en af de store misforståelser at det er toppen der tjener i alle led.

Tro ikke at dem der starte også tjener det hele. hvis det var sådan! Var det nok også løbet ud i sandet med tiden.

Forskeller er ikke så stor som dit eksempel med "gummihaten"

Hos Nu Skin er du bindeled mellem firmaet og forbrugerne. Når så forbrugerne handler hos firmaet Nu Skin, foreksempel via internet. Bliver du betalt en provision af den gældende vare. 

Det samme som når du sælger din gummihat til en forhandler. 

Hos Nu Skin kan du så hjælpe andre til at være forhandler eller forretning bygger. Det betyder at du bruget din tid og energy på at trane og hjælpen vedkommenede til at få succes.

Firmaet betaler dig så en prosent del af den persons/forhandler omsætning. Da du her bruget tid sammen med ham. Fair?

Men HUSK det er firmaet der betaler prosenten. Du vil jo også gerne have noget for dit arbejde. Ikk. 

Hvis du er Leder og vil bygge dig en stor forretning Hjælper du dit team i flere niveauer eller led. og igen. det vil du jo gerne have noget for. ikk. ( så jo flere man er, jo mere for du gjord )

Der er så et vis antal niveauer du vil blive betalt for. Det betyder at alle har den samme mulighed uanset hvor og hvornår de starter. Men jo flere vare du og dit team flytter jo mere du tjener.

For lige at tag dit gummihat eksempel igen. Nej du kan ikke tage en del af forhandlers indtjening. Du har solgt varen en gang. Og forhandleren sælger den til sin slut brugerne. Men prisen på vare, som slut brugerne betal. Har betalt for dig, din forhandler, reklame, leje af varehuse og mange andre udgifter. Disse udgifter overstige langt mere end hvis Firmaet Nu Skin skal udbetale nogle prosenter i et par niveauer. 

I denne mlm model har firmat solgt produktet til slut bruger. og sparet en masse penge, som de så gerne vil betalt dig for, fordi det var dig der skabte handlen. er det fair?

Og for sådan nogle som mig. Der syndtes det er sjovt og spændende at se andre mennesker have succes, måske tjene mere, have mere tid til sig selv og sin familie. Vi laver så NM, MLM eller hvad du vil kalde det.

Du finder nok ikke mange der laver NM og MLM og ikke er stolte af det. Dette er et arbejde som så meget andet. Med med en vis frihed.

Håber det gav dig svar. Og ellers vil jeg gerne ofrer min tid på at gå dybere i detaljer. Men det kraver ansigt til ansigt.

Ha en god dag.

Bjarne

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin Slot:

Hvis nogen af de skeptiske har været til en forretningspræsentation, så kunne jeg da godt tænke mig at høre fra dem.

Men med MLM som bandeord herinde, så tvivler jeg på at der er særlig mange der har været til forretningspræsentation eller er eller bliver åbne overfor en præsentation.

Jeg har været til pyramidespils møde for snart 15 år siden, jeg fik noget god mad på Hammerum Hotel, men valgte ikke at "investere".

Nogle år senere var jeg til en præsentation for LR, uden at bide på.

Et vennepar var en kort periode inde omkring Amway og også her blev jeg lokket til en gang kaffe og kage. Jeg mente dog ikke at mit shampo og tandpasta forbrug var så stort som resten af befolkningens, hvis man kan stole på de tal der blev fremlagt. Desuden hader jeg generelt at betale overpriser.

En bekendt kom på et tidspunkt forbi og præsenterede mig for noget MLM med modetøj, jeg husker ikke lige navnet, men heller ikke her bed jeg på.

Jeg er blevet tilbudt en præsentation af ACN flere gange, men igen... Jeg hader at betale overpris!

Min kammerats kone er netop blevet Tupperware forhandler og min kone har afholdt et homeparty for hende herhjemme. Ja, det er nogle fine produkter, men jeg vil vove den påstand at jeg kan finde tilsvarende produkter hos den lokale isenkræmmer til under den halve pris.

Og ja, jeg er stadig skeptisk over for de fleste MLM firmaer.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj

Det er ok. at du ikke lige syntes om NM og MLM. Og det er også fint at være skeptisk. Det er helt naturligt.

Og at du har været til et pyramidespils møde for snart 15 år siden. Har jo ikke noget med NM og MLM at gøre.

Jeg troet ellers godt du kan lide spil!?

Der er sikker også mange der ikke syntes om din Bingo / poker spillesider. Og den måde du tjene dine penge på. Men det betyder jo ikke at de som har tabet i poker 1 gang har ret til at anklage din forretning eller ej.

Det handler jo heller ikke om du kan købe en plastik skål billiger eller ej. Det handler om valg og tilfredse mennesker. Og NM og MLM er et tilbud. Men det er et tilbud til positive mennesker. Hvem gider at købe en plastisk skål af en sur stodder Big Smile

Men det er da fint at høre din mening. Men den kender vi hvis også alle nu. Og den bliver hverken mere rigtig eller forkert jo mere du fortæller den. 

Bjarne

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:55

Bjarne er det ikke også at puste til ilden ?

Du har jo fulgt med herinde og vi ved alle at MLM ikke er så vellidt herinde, at du så vælger og slå det så stort op synes jeg er lidt voldsomt

Jeg synes at det kunne være ejeren af Nu skin der kom med denne udmelding, men ikke en i kæden..

Samme som ham der sælger alu. fælge og siger hans fælge er de mest solgte i hele verden, det er ikke hans, han er bare en ud af mange forhandlere..

mikkel

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 15:19

Nicolaj:

Jeg har været til pyramidespils møde for snart 15 år siden, jeg fik noget god mad på Hammerum Hotel, men valgte ikke at "investere".

Vil mene at situationen nu kontra dengang er noget anderledes, bl.a. med internettets muligheder.

Nicolaj:

Et vennepar var en kort periode inde omkring Amway og også her blev jeg lokket til en gang kaffe og kage. Jeg mente dog ikke at mit shampo og tandpasta forbrug var så stort som resten af befolkningen, hvis man kan stole på de tal der blev fremlagt. Desuden hader jeg generelt at betale overpriser.

Kender ikke nok til Amway til at udtale mig om dem, men som nævnt før, så kan man holde produktpræsentationer, som f.eks. homeparties (jeg kender ikke nogen der gør dette), hvilket jeg vil mene dette hører ind under.

Jeg har også fået intro til ACN m.fl. uden at bide på, men det betyder jo ikke at fordi det er MLM, så er MLM derfor uinteressant.

Nicolaj:

Min kammerats kone er netop blevet Tupperware forhandler og min kone har afholdt et homeparty for hende herhjemme. Ja, det er nogle fine produkter, men jeg vil vove den påstand at jeg kan finde tilsvarende produkter hos den lokale isenkræmmer til under den halve pris.

Tja det er muligvis rigtigt, kender ikke til priserne, men køber da mine i Inspiration eller lignende sted.

Nicolaj:

Og ja, jeg er stadig skeptisk over for de fleste MLM firmaer.

Det skjuler du da ellers meget godt Wink

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)