Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi har udsolgt, hvordan får vi mere trafik?

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

janus - tak for input. Relevante søgeresultater kunne være med til at løfte trafikken markant. Det er et af de steder hvor Amino  stadig "hoster" noget. :-)

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:34

Hvad med en webshop?

Man kan trykke på reklamer men hvad med en webshop på amino, hvor folk kan købe tjenester, produkter osv.

I har et stort udvalg af besøgende fra forskellige brancher, hvis det f.eks. stilles op på denne her måde:

I tager 10% af prisen for at butikker kan sælge deres unikke iværksætter tilbud.
Amino plus medlememr får 5% i hele butikken.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 22:44

Lasse:
Hvad med en webshop

Skide god ide! Yes

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 22:59

Frisch:
Hvilke segmenter er interessant at udvide til. Håndværkerområdet er i pipelinen. Er det segmentet vi skal fokusere på nu eller er det Industri eller Transport. Hvilken retning ser I gerne vi udvider med?

Jeg ser gerne en udvikling hvor der bliver et skarpere fokus. Hvis man på forhånd ved at der altid er noget at hente ved at logge sig ind på Amino, så får man også de grupper af selvstændigt erhvervsdrivende ind, som ikke sidder ved computeren hele dagen. Der er jo et kæmpe potentiale af købedygtige erhvervsdrivende som er lidt hjemløse, i al den websnak og linkjuice. Det er lidt et lotteri nu, om der er spændende tråde der kan give noget udover underholdningsværdien.

Tag det for hvad det er, - men jeg tror i misser forretning fordi i selv er webrelaterede i jeres baggrund og orientering, og derfor er lidt sneblinde.

Synes jeg, altså Big Smile  Det er et positivt indspark, -der er ikke noget galt med webs´erne. Cool

Michael

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 07:02

Et par hurtige fra hoften. Nogle af mine forslag omhandler flere visninger, mens andre omhandler nye indtægtsmuligheder:

• Gør Amino til en skandinavisk iværksætter portal. Fælles forum, herefter hhv. danske, svenske og norske subforaer. Jeg forstår fint både norsk og svensk på skrift, det tror jeg mange andre også gør. Det vil desuden åbne for muligheden for større vidensdeling på tværs af Skandinavien, og sikkert inspirere en masse danske Aminoer til at tage springet ud i projekter som omfatter hele Norden.
  • Relaterede forumtråde er et must. Og bør i øvrigt være placeret et meget synligt sted. Jeg tror Amino mister en masse trafik når folk leder efter et svar, kommer ind fra Google i en tråd, ikke finder det de søger, og derfor smutter igen. Svaret lå garanteret og lurede i en anden tråd. Med overskriften: "Fandt du ikke hvad du ledte efter? Prøv disse tråde:"
  • Se på muligheden for at konvertere enkelte ord til affiliate links. Hvis der er folk der skriver "billig playstation 3", eller "billig kaffemaskine", så bliver disse konverteret til en reklame, som svarer til det jeres annoncører nu sælger. Mere passende eksempler ville måske være "webbureau", som kunne linke til en liste over webbureauer (eller blot ét webbureau), som annoncerer på Amino.
  • Forbedret søgefunktion. Jeg har stort set aldrig fundet det jeg ledte efter i søgefunktionen, og jeg ser ellers mig selv som en yderst habil bruger af søgemaskiner. Der er ofte hvor jeg har læst en tråd tidligt på dagen, som jeg er kommet fra, og som siden er druknet i mængden af tråde. Den leder jeg så efter gennem søgefunktionen, men finder den ikke. Så er jeg nødt til at bruge Google, som finder den med det samme.

Opdaterer hvis jeg kommer på mere..

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 07:57

Bare lige en hurtig ide her fra morgenstunden :)

Konkurrencer - de fleste elsker at deltage i konkurrencer, og selv om iværksættere måske ikke er helt så vilde i varmen som de kvinder vi har på Min-Mave, så tror jeg det kan skabe en masse gode ting for Amino.

Konkurrencen kan så skabe værdi for jer, brugerne og annoncørerne.

Har en af jeres anoncører et spørgsmål der ligger dem meget på sinde omkring deres website, firma eller produkter, kan de jo få oprettet et spørgeskema i samarbejde med jer, hvor Amno-brugerne så kan komme med deres svar på det.

Deruodver er der tonsvis af sider ude på nettet hvor I kan linke ind til jeres konkurrence sektion eller opslå at nu er der sat en ny konkurrence igang.

Nyhedsbrevene vil også få et ekstra pift fordi folk bliver endnu mere motiveret til at tilmelde sig og bruge nyhedsbrevet mere aktivt.

I linker selvf. også til konkurrencerne fra Facebook, Twitter mm

At komme i gang med konkurrrencer er enkelt og hele processen kan uden de store anstrengelser eller beløb optimeres løbende så I får optimal succes.

Jeg tænker videre :) Ha en super dag derude

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 22:22

Vi har så mange spændende ting om SEO og salg og administration. Hvad med at lave nogle kategorier omkring grafik og billedbehandling? Er der nogle af jer gutter og gutinder fra Amino Tryk, der vil dele ud af jeres guldkorn? Jeg har på fornemmelsen, at jeg ikke er den eneste, der af og til bokser med nogle billedformater, der gør knuder Wink

Og hvad med muligheden for at bookmarke en tråd, som man gerne vil følge med i? Men som man måske ikke har noget begavet at svare på lige i læsningsøjeblikket?

Er der interesse for at få adgang til nogle tests? Det er traditionelt godt læsestof og ofte også en god trafik-generator.

Kan vi gøre noget for at få struktureret Wiki-området? Der er sindsygt meget god viden gemt i "det væltede bibliotek", som det ville være spændende at gøre mere søgeveligt. Og det ville i øvrigt også gøre det mere attraktivt at tilføje artikler, skemaer, tutorials, hvis de i højere grad blev fundet og læst.

Er der nogen, der *vupti* kan konsturere Iværksætterspillet. Aminos svar på Børsens Aktiespil. Det ku' være den sjoveste trafik-generator! I'm in!

Det var vist, hvad jeg kunne vride ud af ærmet klokken 22.22.

Godnat og sov godt!

:-) Lotte

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 22:30

LotteA:

Og hvad med muligheden for at bookmarke en tråd, som man gerne vil følge med i?

Man kan allerede tilføje tråde som favoritter ved at trykke på knappen "mere" øverst til højre. Det er muligt at tilføje et emne, eller et indlæg.

LotteA:

Kan vi gøre noget for at få struktureret Wiki-området? Der er sindsygt meget god viden gemt i "det væltede bibliotek", som det ville være spændende at gøre mere søgeveligt. Og det ville i øvrigt også gøre det mere attraktivt at tilføje artikler, skemaer, tutorials, hvis de i højere grad blev fundet og læst.

Jeg er enig, i det hele taget er Wiki ret så overset, med et stort potentiale, og ikke særlig synligt, men nærmest gemt væk.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 22:44

Martin Thorborg:

Har du et forslag til hvordan vi kan skabe mere trafik på Amino?
Altså flere sidevisninger :-)

Dbh Martin

Hej Martin,

Jeg tror du kan skabe meget mere trafik ved helt konkret at øge brugervenligheden på Amino.

Det er et stort og flot fora I har fået opbygget, men efter min mening er der et stykke vej endnu til den klasse, som jeg tror giver endnu mere trafik.

Det er fint at klemme reklamer ind, hvor I nu kan. Lave nye tiltag (som freelancer og alle de andre) og i det hele taget optimere på disse fronter. Det skal i blive ved med :)

Men hvis du ikke allerede har gjort det, så kast lige et blik på denne tråd: http://www.amino.dk/forums/p/85569/554560.aspx

Kig gerne på andre store danske fora, og se hvad de gør, for at skabe overblik for deres brugere. Det handler jo om, at give følelsen af, at her er nemt at være - nemt at navigere - og nemt at hjælpe og få hjælp.

Bare lidt input herfra :)

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 22:56

Rune Gjersvik:

LotteA:

Og hvad med muligheden for at bookmarke en tråd, som man gerne vil følge med i?

Man kan allerede tilføje tråde som favoritter ved at trykke på knappen "mere" øverst til højre. Det er muligt at tilføje et emne, eller et indlæg.

.....Fååårk, hvor er det smart! Tak Rune Yes Nej, hvor er det pinligt. Jeg er garanteret den ENESTE på Amino, der ikke kendte det lille trick !

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)